in-ear advies gevraagd

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • qqqq1984
    • May 2013
    • 2

    in-ear advies gevraagd

    Hoi allen,

    ik heb sinds kort een Cinepaq C3 systeem (2-weg) en heb hier een aantal vragen over. Ik zing in twee coverbands. De ene band huurt een geluidsman in waar ik (gratis) gebruik kan maken van een zender en ontvanger. De andere band niet. Is het te doen om dit te huren? Of kan ik het beter zelf aanschaffen? Bij Cinepaq hebben ze een (betaalbaar) wireless set, maar gaat dit geen problemen opleveren met de verandering in frequenties bij draadloze systemen? http://www.bax-shop.nl/blog/index.ph...dloze-systemen


    Alvast bedankt!

    Groetjes
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

    #2
    Hi,

    Welkom op het forum. Een van de regels hier, is dat we geen
    links plaatsen van andere webshops dan de webshop van J&H,
    wat de host is van dit forum (ik begrijp dat het om het verhaal gaat,
    niet om de EW300 IEM-set).
    Hier de link van J&H: http://www.licht-geluid.nl/shop/p-57...00-iem-g3.aspx

    Kopen of huren is de vraag. Ik denk dat dit ligt aan persoonlijke voorkeuren.
    Je eigen gear is altijd bij en werkt doorgaans altijd, hiernaast kun je, bij een
    gemiddelde huurprijs van ongv. € 40,= (excl) dit ongv. 10 x doen t.o.v.
    de aanschafprijs.
    Is het dan voor 10x per 3 jaar of 10 x per jaar........

    V.w.b. de frequenties, dit is het bereik van de Cinepaq: Frequentiebereik: 720 – 865 Mhz
    Verkocht door de overheid is: 790 - 862 Mhz.
    Ik denk dat Cinepaq of een tikfout heeft op de site, of anders houd je 70 Mhz over om te
    gebruiken.
    Wellicht heeft cinepaq inmiddels ook de beschikking over zenders in de 'veilige'
    frequenties?

    Meer info over frequenties vind je in andere posts hierover of bij het Agentschap Telecom
    [klik].

    grtz

    Nes
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

    Comment

    • showband
      • May 2001
      • 4524

      #3
      allereerst is het niet verboden om als zanger bij de tweede band zelf een beltpack te huren.

      Het kopen van een eigen beltpack is altijd nuttig. Want je gebruikt hem toch ook in de oefenruimte? (net als je eigen microfoon en je eigen zanginstallatie?)

      De goedkoopste en technisch beste oplossing is met een draad.
      Een goedkope wireless in-ear moet je NIET DOEN! Omdat het direct naar je oren gaat zijn kleine plopgeluiden / uitval / brommetjes / ruis al rete-irritant.

      Als je niet zo vaak met die tweede band optreed, dan is misschien zelf een setje huren goedkoper dan een eigen wireless set kopen. Goede setjes kosten al snel 20x je huurprijs. Als je in een jaar of twee niet zo vaak met je eigen set hoeft te spelen dan zou ik wachten tot de problemen met de frequenties een beetje duidelijk zijn geworden.
      lekker belangrijk!

      Comment

      • qqqq1984
        • May 2013
        • 2

        #4
        Thanks voor jullie reacties. Cinepaq heeft inmiddels idd een zender in de veilige frequentie, maar dit kost veel geld.. :-(
        Morgen ga ik m'n oortjes voor het eerst "on stage" proberen en ik ga het testen met een zender van de geluidsman. Ben benieuwd. En als het bevalt, hoop ik dat ik hier vaker (evt tegen extra betaling) gebruik van kan maken. Met het repeteren heb ik gewoon een kabel en dit gaat tot nu toe ook prima.

        Groetjes!

        Comment

        Working...