J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 1 van de 2 1 2 Laatste
  1. #1

    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    1
    Posts
    1.696

    Standaard Rede WA in de kerk

    Het zal niet gedaan zijn met een Behringer feedback killertje, maar ik vind het knap, dat met een vrij grote afstand tussen microfoon en Willem Alexander toch kennelijk een behoorlijk volume vóór rondzingen gehaald kan worden.
    Aan het budget zal het niet gelegen hebben, maar er zijn natuurlijk wel grenzen aan het maximaal haalbare op technisch gebied.
    Wie weet wat er gebruikt is aan microfoons, processing etc.

    Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

  2. #2

    Standaard

    Het geluid wat we op TV hoorden was natuurlijk niet het geluid wat in de kerk hoorbaar was, dus feedback was niet aan de orde....
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

  3. #3

    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    1
    Posts
    1.696

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MusicXtra Bekijk Posts
    Het geluid wat we op TV hoorden was natuurlijk niet het geluid wat in de kerk hoorbaar was, dus feedback was niet aan de orde....
    Zo eenvoudig zal het niet zijn. Hier en daar staan wel dubbele microfoons, maar zeker niet voor elke spreker. Dubbele microfoons kunnen ook te maken hebben met redundancy. Het geluid mag gewoon niet weigeren bij een aantal sprekers, zoals bij de koning.
    Ik vraag me dus af of TV geluid en "zaalversterking" helemaal gescheiden zijn.

    Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    WA had een beltpack. Tijdens het afleggen van de eed zie je over de linker (vanuit WA gezien) boord een draadje (huidkleurig) lopen naar achter zijn strikje. De mic zit dus achter zijn strikje.

    Overigens iemand verstaanbaar maken in een kerk is niet een hele grote kunst. Tot ruim een meter gaat prima met richtmicrofoons/shotguns, zoals de Senheisser ME66. Gecombineerd met de standaard line arraytjes die in kerken vindt.
    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

  6. #6

    Standaard

    Om het zaalgeluid en broadcast geluid te scheiden hoef je niet alle microfoons dubbel uit te voeren maar slechts de mengtafels.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

  7. #7

    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    1
    Posts
    1.696

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MusicXtra Bekijk Posts
    Om het zaalgeluid en broadcast geluid te scheiden hoef je niet alle microfoons dubbel uit te voeren maar slechts de mengtafels.
    Maar een microfoon, die aan de haal gaat zal ook hoorbaar zijn in het TV-geluid.In de studio is het zaalgeluid ondergeschikt aan de uitzending en gaat zonodig op een heel laag pitje.
    Dat lijkt me hier minder gemakkelijk. Maar wat je zegt kan natuurlijk wel. Ik weet het niet, vandaar mijn vraag.

    Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

  8. #8

    Standaard

    Wellicht dat de zendermicrofoon zelfs voor de huisinstallatie van de kerk was? de voorzitter (de persoon die de nog een stuk voorlas staande achter een lessenaar) had immers ook een zendermicrofoon. De persoon die de namen van de kamerleden voorlas zat achter een paar schoepss volgens mij.

  9. #9

    Standaard

    overigens de man die het spannendste moment van zijn carrieere heeft gehad is waarschijnlijk de technicus die het LED scherm achter armin van buren en orkest heeft gedaan...

    Die had een kwart van zijn scherm in de storing op het moment dat de camera's live erop gingen. Behoorlijk snel is de boel weer aan de gang gekregen op een veld na. Dat moet de moeder aller stresssituaties geweest zijn.
    lekker belangrijk!

  10. #10

    Ingeschreven
    Mar 2001
    Locatie
    1
    Posts
    7.999

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MusicXtra Bekijk Posts
    Om het zaalgeluid en broadcast geluid te scheiden hoef je niet alle microfoons dubbel uit te voeren maar slechts de mengtafels.
    en zelfs dat niet, auxen en subgroepen enzo./..

    maar ik weet "wie die welke waarom dat gebeuren gemiked waarvan toch zouden" hebben, en die jongens gaan voor vol-redundant. Dat betekende ook dat we Bea "wuiven, met zn allen" op het balkon hoorden zeggen, waarschijnlijk omdat de eerste mike al wel dicht stond, maar de 2e nog niet.

    Knap klusje, temeer daar iedere lokale omroep met een ENG-zendertje de frequenties liep te verstoren.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •  

Inloggen

Inloggen