J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 1 van de 7 1 2 3 4 5 ... Laatste
  1. #1

  2. #2

    Standaard

    Daar heb ik al heel lang over nagedacht.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

  3. #3

    Ingeschreven
    Oct 2008
    Locatie
    1
    Posts
    1.912

    Standaard

    Met 6 PX sub, 2 Xsub en 4 PX top moet je toch een aardig eind richting die 2000 man tentfeest komen? Als je de toppen kan vliegen moet dat wel lukken lijkt me zo. Subs zou ik dan bijvoorbeeld 3 links, 2 Xsub in het midden (of verdeelt over de breedte) en weer 3 PXsub rechts. Eventueel pak je dan de QRX kastjes of een tweetal ZXjes als infills voor de eerste rijen. Wat dan wel belangrijk is is dat je een laptopje met Smaart o.i.d. en een meetmic regelt om de boel in tijd te zetten (anders kan het zijn dat er gaten vallen rond je x-over punt, bovendien moeten de middelste Xsubs in tijd staan met de buitenste PXsubs).

    Met 1 PX top en 1 PXsub per kant moet je prima een 400 man disco kunnen doen, en vanaf daar kan je dan steeds uitbouwen. Ik zou daar wel de ampracks op aanpassen (welke versterkers sturen nu wat aan?)

    De Xsub en PX sub hebben niet hetzelfde ontwerp en gebruiken niet dezelfde drivers, dus hoe dat qua fasegedrag gaat is even de vraag.


    Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

  4. #4

    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    1
    Posts
    1.391

    Standaard

    Welke PX top heb je ?
    Dat maakt nogal wat uit voor de spreiding, en of de top dus enkel inzetbaar is.

    Ik zou sowieso een keuze maken in subs, je hebt nu 3 verschillende types staan. Ik zou of PX sub of Xsub houden en dan voor de kleine setjes de RX.

    Qua toppen is dat erg lastig, aangezien je ook voor de kleinere setjes van 400 man ook een behoorlijke spreiding nodig hebt (75 gr minimaal) met PX gaat dat dus niet. Voor de grotere sets heb je juist een kleinere spreiding nodig, om te kunnen koppelen tot een groter systeem. Zeker in een feesttent is dat belangrijk, blijf van het tentdoek af.

    Er zijn niet veel merken die hiervoor een kant en klare oplossing hebben. Sander is er een van.

  5. #5

    Ingeschreven
    Oct 2008
    Locatie
    1
    Posts
    1.912

    Standaard

    Das niet helemaal waar, bij Brooklyn zit je vast aan 100 graden horizontale spreiding, waarmee je dat tentdoek echt wel gaat raken... De top op zn kant is ook geen optie, want dan raak je het dak, en kan je maar 40 graden horizontale spreiding creëren.


    Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door djspeakertje Bekijk Posts
    Das niet helemaal waar, bij Brooklyn zit je vast aan 100 graden horizontale spreiding, waarmee je dat tentdoek echt wel gaat raken...

    Daan
    Dat valt dus heel erg mee, je vergeet dat de verticale spreiding 0º omhoog is waardoor je dus al de helft van de reflecties kwijt bent ten opzichte van andere merken. Toppen goed hoog zetten en ietsje tippen blijkt de oplossing in 'lastige ruimtes'.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

  7. #7

    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    1
    Posts
    1.391

    Standaard

    Horizontaal zul je met ieder systeem het tentdoek een keer gaan raken, ook bij een 40 gr kastje. Alleen dan een paar meter verder.

    Ik denk dat Sander met zijn opmerking over verticale spreiding wel een punt maakt. Je kunt je hoog dan echt mikken op het laatste plekje waar je wilt komen. Gezien de beperkte verticale spreiding van zijn systeem kun je dus in de hoogte bepalen in combinatie met de diepte. Als je tent heel diep is, zul je wel een infill nodig hebben denk ik, maar dat is met elk systeem wel zo.

  8. #8

    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    1
    Posts
    832

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkRombouts Bekijk Posts
    Horizontaal zul je met ieder systeem het tentdoek een keer gaan raken, ook bij een 40 gr kastje. Alleen dan een paar meter verder.

    Ik denk dat Sander met zijn opmerking over verticale spreiding wel een punt maakt. Je kunt je hoog dan echt mikken op het laatste plekje waar je wilt komen. Gezien de beperkte verticale spreiding van zijn systeem kun je dus in de hoogte bepalen in combinatie met de diepte. Als je tent heel diep is, zul je wel een infill nodig hebben denk ik, maar dat is met elk systeem wel zo.
    alsof die hoorn meteen 100% afvalt,

  9. #9

    Standaard

    Nee maar het scheelt nogal in vergelijking met een hoorn die volgas tegen het tentdak staat te tetteren.
    Wil je hetzelfde effect bereiken met een willekeurige 60*30º hoorn dan zul je de top al minstens 20º moeten tippen waar je met de Prospect aan 5º al genoeg hebt.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ws Soundexpresse Bekijk Posts
    Eigenlijk zoek ik een systeem wat in te zetten is vanaf +/- 400 pers disco binnen tot laten we zeggen 2000pers feesttent met dezelfde kasten/versterkers maar dan telkens uitbouwen.
    Renkuz Heinz STS
    Stapelen en beuken
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •  

Inloggen

Inloggen