J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 1 van de 4 1 2 3 4 Laatste
  1. #1

    Standaard Nieuwe multikabel

    Ik ben bezig met de aanschaf van een nieuw mengpaneel. Daar hoort ook een andere multikabel bij. Uiteindelijk vind ik twee kabels acceptabel:pro snake MTS 2408-30 DP, Klotz TrueLink Multicore 24/8 30m.

    Uit respect voor de forum eigenaar geen linkje er neer gezet.

    Misschien zijn er nog andere keuzes....... maar ik zie ze zo snel niet.

    De Pro Snake heeft eigenlijk mijn voorkeur vanwege de haspel. Nou is mijn vraag, zijn deze acceptabel? Ik gebruik de set 30x per jaar. Is deze kwaliteit dan toereikend? Of moet het beter zijn.
    Steelwing - Full Speed Ahead!!!

  2. #2

    Ingeschreven
    Jun 2012
    Locatie
    1
    Posts
    671

    Standaard

    Ik heb ook de pro snake en die leeft nu nog steeds. Ik wil er binnenkort een multiconector op zetten, ben alleen op zoek naar een 2s hands connectorset. Vind de snake niet slecht voor de prijs wat hij moet kosten maar ik vrees dat je wat te veel verwacht van hem als je 30 x per jaar op klus bent. Maar kan het ook mis hebben.die van mij is nu denk ik 20 x mee geweest in drie jaar...

    Tweede hands is er ook nog veel maar daar heb ik ook niet voor gekozen,puur omdat je niet weet wat hij voor zijn kiezen heeft gehad. Dat vind ik toen nog al een grote gok...

    Misschien is dat met de pro snake ook zo..maar die heeft een jaar garantie....

    Succes met de keuze.
    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

  3. #3

    Ingeschreven
    Oct 2008
    Locatie
    1
    Posts
    1.912

    Standaard

    Moet het kant&klaar zijn? Is het geen optie om zelf iets te bouwen? Of om bijvoorbeeld een 2e hands stagebox te kopen en daar zelf een (nieuwe) multikabel met een stuk of wat multiconnectoren bij te solderen?


    Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

  4. #4

    Standaard

    geen tijd eigenlijk om er zelf een te bouwen, daarnaast heb ik een beetje zitten rekenen, maar voor de prijzen waarvoor ze aangeboden worden, kun je ze zelf haast niet maken.
    Steelwing - Full Speed Ahead!!!

  5. #5

    Ingeschreven
    May 2010
    Locatie
    1
    Posts
    1.987

    Standaard

    Volgens mij lopen er al zeker 2 topics over kabels en
    stageblocks.

    naast Klotz schiet mij ook Belden en Sommer te binnen.

    Met Daan denk ik dat zelfbouw je net ff die extra flexibiliteit
    kan geven die prefab niet heeft; in/out per kanaal op het blok,
    xtra multi out voor MON-tafel en noem maar op.

    Het leuke is dat je ook weer eens een paar uur wat te solderen hebt.

    grtz

    Nes
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

  6. #6

    Standaard

    Mijn ervaringen met Pro Snake:
    gesoldeerd door een chinese stagair met parkinson en achterlijk dunne draadjes, vaak ook veel te lang gestript...
    Als je zegt dat behringer slechte QA heeft, bij pro snake kunnen ze er ook wat van :/

    heb met een paar 8 kanaals snakes getoured (43 shows in 2 maanden) en ik was elke week wel weer met de soldeerbout aan de slag... ondertussen wel alles goed gesoldeerd...

  7. #7

    Standaard

    Euh, nieuwe tafel maar niet digitaal? Voor het geld van een nieuwe, goede analoge snake (Belden, Sommer, Klotz, ...) koop je ook een 2e hands digitafel met stage blokken (bijv Roland M300/400).. Ik zou nu niet meer nieuw analoog kopen.

    Als je per se analoog wilt blijven, zou ik op zoek gaan naar een nette 2e handsset (maar dan wel een A-merk kabel zoals boven genoemd). Er staat genoeg te koop en de bedrijven die nog analoog hebben willen er graag vanaf. Beste deal kun je waarschijnlijk sluiten als je een 2e hands tafel met multi koopt.
    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

  8. #8

    Standaard

    Robert, volgens mij heb je het dan over dat andere merk van Th***nn namelijk Sssssnake. Dat is echt eerste klas junk. Prosnake gebruikt vaak CAE kabel welke echt van goede kwaliteit is en soms Cordial en soms eigen merk.

    Ik heb al jaren 2 Prosnake (met CAE kabel) MTS3208 met Harting108 in gebruik en na vele jaren trouwe dienst heb ik nu bij 1 multi dat van kanaal 22 de aarde defect is (niet bij de multiconnector of bij de stagebox maar echt in de kabel)
    d&b Audiotechnik

  9. #9

    Standaard

    Ik wil de Presonus 24.4.2 aanschaffen, maar daar kan volgens mij geen digitale kabel op, of zie ik dat fout? Een Roland zou ook tot de mogelijkheden behoren, maar ik vind die tafels met menu's wat gecompliceerd om te bedienen. Mijn idee was dat de Presonus eenvoudiger (analoger) zou aanvoelen. Zeker ook omdat we veel met vrijwilligers werken die erachter moeten kunnen staan.

    Nog eens gekeken bij de pro Snake van Thomann, ik zie dat die aders 0,22mm2 zijn. is dat te dun dan? ik dacht dat mijn microfoonkabels hetzelfde waren van diameter. en welke dikte moet ik dan minimaal aanhouden?
    Laatst gewijzigd door metalteacher; 14-04-13 om 12:54.
    Steelwing - Full Speed Ahead!!!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door metalteacher Bekijk Posts
    Ik wil de Presonus 24.4.2 aanschaffen, maar daar kan volgens mij geen digitale kabel op, of zie ik dat fout? Een Roland zou ook tot de mogelijkheden behoren, maar ik vind die tafels met menu's wat gecompliceerd om te bedienen. Mijn idee was dat de Presonus eenvoudiger (analoger) zou aanvoelen. Zeker ook omdat we veel met vrijwilligers werken die erachter moeten kunnen staan.

    Nog eens gekeken bij de pro Snake van Thomann, ik zie dat die aders 0,22mm2 zijn. is dat te dun dan? ik dacht dat mijn microfoonkabels hetzelfde waren van diameter. en welke dikte moet ik dan minimaal aanhouden?
    De SL24 is een leuke tafel, maar het gebrek aan mogelijkheid voor digitale multi (plus te weinig kanalen) was voor mij de reden om hem uiteindelijk toch te verkopen (heb nu een X32 met 2x S16). De SL24 is iets eenvoudiger in bediening dan een X32 of andere instap digimixer, maar ik vraag me af of dat veel minder problemen oplevert met vrijwilligers achter de tafel (zoveel moeilijker zijn de X33/Roland/Si expression/... niet). Lastig!
    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •  

Inloggen

Inloggen