Eerste SSL live mixer

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    Eerste SSL live mixer

    SSL lanceerd hun eerste digitale livetafel.
    kwijl kwijl
    http://www.solid-state-logic.com/news/article.asp?ID=498&T=M

  • marczeebregts
    • Dec 2009
    • 71

    #2
    Ben er ook erg benieuwd naar, maar denk niet dat het in Nederland een hit gaat worden. Hij is namelijk erg aan de prijs!
    Marc Zeebregts Geluidstechniek
    Freelance geluidstechnicus

    Comment

    • Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

      #3
      Volgens mij is ie goedkoper dan een XL8...En ik neem aan dat het bruto prijzen zijn...Hij zit ongeveer in prijsklasse PRO6...Dan heb ik liever een SSL dan een Behringer...;-)
      Olaf Duffhuës

      **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

      Comment

      • marczeebregts
        • Dec 2009
        • 71

        #4
        Originally posted by Olaf Duffhuës
        Volgens mij is ie goedkoper dan een XL8...En ik neem aan dat het bruto prijzen zijn...Hij zit ongeveer in prijsklasse PRO6...Dan heb ik liever een SSL dan een Behringer...;-)
        Ja, en die mengtafels kom je hier ook overal tegen....
        En alhoewel SSL zijn naam natuurlijk in de studio al meer dan bewezen heeft, wil dat niet zeggen dat dat dan zomaar voor de live scene geldt.
        Begrijp me niet verkeerd hoor, want ik zou er best graag eens mee willen werken. Maar ik denk dat alle major bedrijven in NL gewoon bij de vertrouwde merken blijven.
        Marc Zeebregts Geluidstechniek
        Freelance geluidstechnicus

        Comment

        • jadjong
          • Oct 2003
          • 654

          #5
          Een Digico in een ander hoesje?

          Comment

          • e-sonic
            • Aug 2004
            • 329

            #6
            mixen op niveau....
            flinke kruk erbij zetten #overzicht
            Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

            Comment

            • Olaf Duffhuës
              • Oct 2000
              • 2477

              #7
              Als ik me goed herinner, zit een Vi6 ook in dezelfde prijsklasse bruto...Ik krijg zo snel niet gevonden wie de import doet van SSL in Nederland/Benelux, maar als er een beetje importeur achter zit en ze droppen zo'n ding bij een Rentall, AED, EML enz dan zou ik er niet raar van opkijken dat de 'grote' jongens ineens een SSL op de rider gaan zetten. Het is net hoe geloofwaardig een vertegenwoordiger op een potentiele klant kan inpraten...Tegenwoordig telt dat bijna meer dan een 'goed' product...

              was het in het begin van de SD8 ook niet dat er geroepen werd, die zullen niet zomaar de bedrijven kopen? En hoeveel XL8-en en PRO6sen lopen er stiekem in Nederland en België? Vi6 zijn er stiekem in verhouding ook best veel...Je moet het wel in verhouding zien...Die grote bedrijven kicken op dit soort materiaal en willen er alles aandoen om de techneuten die met serieuze act's toeren te vriend te houden...
              Olaf Duffhuës

              **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

              Comment

              • RayM
                • Jan 2006
                • 742

                #8
                Is dat niet Joystick in Belgie?
                Heerlijk die stilte

                Comment

                • marczeebregts
                  • Dec 2009
                  • 71

                  #9
                  Ja, daar heb je wel gelijk in. TM Audio heeft ook heel Nederland Digico door de strot geduwd ;-). Is idd maar net hoe het verkocht wordt. En nogmaal, ik hoop dat dat bij deze tafel ook het geval zal zijn. Ik ben erg benieuwd!
                  Marc Zeebregts Geluidstechniek
                  Freelance geluidstechnicus

                  Comment

                  • peterwagner
                    • Oct 2008
                    • 317

                    #10
                    Originally posted by RayM
                    Is dat niet Joystick in Belgie?
                    Yep, Joystick doet SSL in de Benelux. Al zou het me niet verbazen als het live-gedeelte qua distributie weer losgekoppeld wordt van de studiotafels.

                    Comment

                    • RayM
                      • Jan 2006
                      • 742

                      #11
                      Dat blijft idd altijd weer de vraag in de wondere wereld van de pro audio.
                      Last edited by RayM; 12-04-13, 08:43.
                      Heerlijk die stilte

                      Comment

                      • ljanton
                        • Sep 2003
                        • 373

                        #12
                        Studio console fabrikanten die live consoles gaan maken... zagen we dit niet eerder bij Harrison? http://www.harrisonconsoles.com/imag...chure_Live.pdf
                        Harrison, welke zeker niet moet onder doen voor API, SSL, of Neve...

                        Comment

                        • qvt
                          • Oct 2009
                          • 721

                          #13
                          AEM had SSL op de stand staan, dus waarschijnlijk zijn hun de nederlandse distributeur.
                          There is no substitute for imagination

                          Comment

                          • desolation
                            • Jun 2012
                            • 706

                            #14
                            Tafeltje gezien op de NAMM, live in actie met een mulitrack van Peter Gabriel als bron.
                            ***** wat een workflow. Af en toe zat er nog een lichte screenlag op, maar de horsepower dat het ding heeft is echt gigantisch. Het hele audiocircuit is ook 100% losgekoppeld van het controle circuit dus die hebben geen invloed op mekaar.
                            Maar de specs... meer dan 900 simultane kanalen bruikbaar, 96 stereo FX slots, met mogelijkheid tot uitbreiden in de toekomst
                            Workflow was ook zeer indrukwekkend. De 3 faderblokken hebben elke 5 banken met 5 layers daarin. Je kan deze volledig vrij invullen per blok, met mogelijkheid tot alle blokken verschillend of hetzelfde of een mix of whatever. En dan heb je nog de grote touchscreen én het mini direct control touchscreen+knoppen die continu volgen met je kanalen.

                            De stem groups zijn ook een interessant gegeven, eigenlijk subgroepen waarbij je volledige processing en routing kan toepassen. Kunnen mono, stereo of LCR zijn en een stem group kan in een andere stem group geroute worden.

                            Uiteraard ook uitgerust met SSL blacklight, 256 kanalen 96khz bidirectionele audio over 1 fibre.

                            Comment

                            • SPS
                              • Mar 2004
                              • 1662

                              #15
                              Originally posted by desolation
                              Tafeltje gezien op de NAMM, live in actie met een mulitrack van Peter Gabriel als bron.
                              ***** wat een workflow. Af en toe zat er nog een lichte screenlag op, maar de horsepower dat het ding heeft is echt gigantisch. Het hele audiocircuit is ook 100% losgekoppeld van het controle circuit dus die hebben geen invloed op mekaar.
                              Maar de specs... meer dan 900 simultane kanalen bruikbaar, 96 stereo FX slots, met mogelijkheid tot uitbreiden in de toekomst
                              Workflow was ook zeer indrukwekkend. De 3 faderblokken hebben elke 5 banken met 5 layers daarin. Je kan deze volledig vrij invullen per blok, met mogelijkheid tot alle blokken verschillend of hetzelfde of een mix of whatever. En dan heb je nog de grote touchscreen én het mini direct control touchscreen+knoppen die continu volgen met je kanalen.

                              De stem groups zijn ook een interessant gegeven, eigenlijk subgroepen waarbij je volledige processing en routing kan toepassen. Kunnen mono, stereo of LCR zijn en een stem group kan in een andere stem group geroute worden.

                              Uiteraard ook uitgerust met SSL blacklight, 256 kanalen 96khz bidirectionele audio over 1 fibre.
                              Handig tafeltje voor een bandje schuiven in de kroeg
                              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                              Comment

                              Working...