Database theaters

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RobertK
    • Jun 2012
    • 82

    Database theaters

    Beste forum-ers,

    in mijn vrije tijd ben ik altijd aan stoeien met computers/websites/databases/etc.
    Nu kwam ik op een idee waar velen onder ons (die voornamelijk langs theaters touren wat aan hebben)

    Ik wil een database gaan maken met daarin alle theaters van nederland, met de volgende criteria:

    1. Plaats
    2. Naam theater
    2. Adres Laad & Los
    3. telefoonnummer techniek
    4. Aanwezige P.A.
    5. Multi (hoeveel kanaals)
    6. notities

    Ik hou het nu steeds voor mijzelf bij in een excel sheet (50+ theaters waar ik elk seizoen wel kom).
    Maar ik vind het leuk om dit op te zetten in een database + bijbehorende website.

    Ik vraag mij af hoeveel vraag er naar zoiets is....

    Ik weet dat zulu.nl een hoop heeft, maar dit is veelal verouderd en om eerlijk te zijn niet gebruiksvriendelijk.

    Misschien als dit goed loopt komen er tezijndertijd poppodia, etc bij

    wie heeft er 2 centjes?
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

    #2
    Als je dit webbased wilt aanpakken, dan is het
    wellicht een idee om alle info te halen bij de bron,
    de site van het theater zelf.

    Als het theater een wijziging doorvoert in haar site,
    dan hoef jij dat niet over te doen, jij veroudert dus nooit

    Dit heet de Kaspersky wijsheid en kun je zien als een soort
    collectief geheugen.

    grtz

    Nes
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

    Comment

    • RobertK
      • Jun 2012
      • 82

      #3
      Als alle theaters dezelfde werkwijze zouden hebben en dit vast zouden houden was dit een mogelijkheid!
      Helaas is dat niet zo...

      Comment

      • Podium Verhuur
        • Mar 2012
        • 480

        #4
        Ik denk dat er ook wel dingen belangrijker zijn dan hoeveel kanalen een Multi heeft. Wel fijn om te weten, maar er zijn dingen die veel boeiender zijn, zoals aanwezige stroomvoorziening, aantal trekken, vloerbelasting, verlichting, zaal afmeting, nooduitgangen ivm decor, ect etc. Maar ik denk dat je dan toch al gauw gewoon naar de website van het theater gaat. Wat is precies het winstoogmerk? Want ik denk niet de bezoekers of theaters er voor gaan betalen.

        Comment

        • RobertK
          • Jun 2012
          • 82

          #5
          Wie heeft het over winst?
          Ik vind het leuk om te maken en ik moet de data toch elk seizoen weer opzoeken (voor het geval er iets veranderd).
          Waarom zou ik het dan niet delen?

          Ik doel nu even puur op geluid, misschien in de toekomst ga ik het uitbreiden met andere data...

          en voor ons zijn dingen zoals systeem van het huis en hoeveel kanaals multi wel handig om te weten.
          Weet ik of eigen p.a. moet en/of eigen multi mee...
          Bij kleine producties sjouw je dit niet altijd mee...

          Comment

          • Podium Verhuur
            • Mar 2012
            • 480

            #6
            Originally posted by RobertK
            Wie heeft het over winst?
            Ik vind het leuk om te maken en ik moet de data toch elk seizoen weer opzoeken (voor het geval er iets veranderd).
            Waarom zou ik het dan niet delen?

            Ik doel nu even puur op geluid, misschien in de toekomst ga ik het uitbreiden met andere data...

            en voor ons zijn dingen zoals systeem van het huis en hoeveel kanaals multi wel handig om te weten.
            Weet ik of eigen p.a. moet en/of eigen multi mee...
            Bij kleine producties sjouw je dit niet altijd mee...
            Natuurlijk als je het leuk vindt om te maken moet je het vooral doen, ik dacht dat je wilde weten of wij het nut ervan zouden inzien. Ik niet in ieder geval. Of ik nu jullie website bezoek met beperkte informatie of de website bezoek van het theater. Maar is het voor een ondernemer niet belangrijker om zijn tijd en energie te steken in zijn bedrijf waar hij wel winst mee maakt of zie ik dat verkeerd?

            Comment

            • RobertK
              • Jun 2012
              • 82

              #7
              Gaat erom dat je in 1x van een hele lijst theaters alles hebt...
              En de topic was meer om te peilen of er interesse naar zoiets is...

              Comment

              • Podium Verhuur
                • Mar 2012
                • 480

                #8
                Originally posted by RobertK
                Gaat erom dat je in 1x van een hele lijst theaters alles hebt...
                En de topic was meer om te peilen of er interesse naar zoiets is...
                Dat zijn er dus ruim 400 commercieel en nog heel veel die niet geregistreerd zijn. Betekend dus dat je ze allemaal moet gaan bellen, je weet immers niet of de gegevens up to date zijn. Deze gegevens zal je ook minimaal 2 x per jaar moeten checken. Al om al, denk ik dat je er heel veel tijd aan kwijt zult zijn en ik vrees dat mensen toch voor de zekerheid nog even contact opnemen met het theater. Tenminste dat doen wij wel bij elke voorsteling. He maar het zal niet de eerste keer zijn dat ik het fout heb hoor. Misschien komt er wel iets heel moois uit en kun je het over een paar jaar verkopen voor een hoop geld.

                Comment

                • RobertK
                  • Jun 2012
                  • 82

                  #9
                  Gaat mij niet om het geld...

                  Comment

                  • vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

                    #10
                    Heb ook ooit zoiets opgezet met een bevriend webdesigner en o.a. hier bekend gemaakt. Aantal unieke bezoekers per jaar waren er wel drie tot tien. Daarvan was ik er zelf natuurlijk al één. Het goed bijhouden koste mij echt teveel tijd waarin ik ook geld kan verdienen. Het systeem had de mogelijkheid voor theaters om zelf hun informatie bij te houden maar er waren wel twee gebruikers aangemeld om dat zelf te willen doen ondanks bellen en mailen met theaters.

                    Vergis je niet wat er bij komt kijken als je een systeem wilt opzetten dat interessant is voor onze markt met informatie die klopt. Als informatie incompleet, verouderd, etc is valt het voordeel en daarmee het nut van de website om. De alleen door jou zes genoemde punten is niet interessant genoeg voor een hele website. Theater is nu eenmaal niet alleen geluid dus wil je mensen bereiken met je idee zal je echt alle theatertechnische zaken moeten opnemen.

                    Ik mail/bel/bezoek de locatie voor elke productie zoals vele andere en heb daarmee altijd de correcte, op dat moment relevante informatie.

                    PS,
                    zulu.nl is verre van compleet. Ook hier hebben de theaters en gezelschappen de mogelijkheid zelf een account te maken en hun gegevens bij te houden. Er missen nogal wat theaters op die website waar ik regelmatig te gast ben waaruit ik kan afleiden dat deze website waarschijnlijk ook niet interessant is voor hen om bij te houden. Het is natuurlijk ook geen doen als theaters op tachtig verschillende databases gegevens moeten gaan bijhouden.
                    Last edited by vasco; 28-03-13, 13:24.

                    Comment

                    • RobertK
                      • Jun 2012
                      • 82

                      #11
                      Ik weet hoeveel werk het systeem opzetten is, ik vind het ook leuk werk (hobby?)
                      Ik weet dat theater niet alleen geluid is, maar moet toch ergens beginnen? (daarom ook deze vraag in het geluidsgedeelte van het forum)

                      Tijdens de voorbereiding voor elke tour neem ik contact op met de theaters die ik nog niet ken (meeste weet ik genoeg over)...
                      Ik kan dit dan verwerken in de lijst en klaar...

                      Ik verwacht geen 100-en bezoekers, ik verwacht er niets mee te verdienen..
                      Ik vind het leuk, ik wil het delen en input is welkom...

                      Comment

                      • vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

                        #12
                        Nee, je begon met de vraag of er behoefte naar is in de markt. Die is er niet en dat vertellen wij je keer op keer. Echter als je het leuk vind om te doen waarom dan niet gewoon beginnen. Wat maakt de vraag naar behoefte dan relevant?

                        Comment

                        • RobertK
                          • Jun 2012
                          • 82

                          #13
                          Het is al bijna af...
                          Ik denk dat er behoefte naar is, alleen niet hier...

                          Comment

                          Working...