Sennheiser IEM 300 G1 storing

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

    Sennheiser IEM 300 G1 storing

    Hallo,

    bandje waar ik vast geluid voor doe heeft 5 setjes Sennheiser 300 G1 IEM's. Nu hebben ze plotseling een probleem met 2 beltpacks:

    wanneer er een batterij in de beltpack geplaatst wordt en de beltpack uitgeschakeld is gaat direct de rode led (ON/low battery) branden. Wanneer de beltpack ingeschakeld wordt gaat ook de groene led aan (RF signal present), maar begint het display te flikkeren. Ook de karakters op het display zijn niet leesbaar (half onderbroken). De beltpack reageert niet op het indrukken van de menu toets (of welke toets dan ook). Ook is er geen audio te horen.

    Het probleem doet zich voor met verschillende (ook nieuwe) batterijen. Dezelfde batterijen werken in de andere beltpacks probleemloos, dus het is géén batterijprobleem.

    Het probleem begon met één beltpack (kan gebeuren zou je denken, gewoon een defect), maar nu geeft een paar dagen later plotseling een tweede beltpack exact dezelfde storing...


    Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Enig idee wat de oorzaak kan zijn?

    Groeten Hugo
    Last edited by hugovanmeijeren; 20-03-13, 21:20.
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

    "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
  • Rieske
    • Aug 2002
    • 544

    #2
    Zijn de beltpacks onlangs in een vochtige situatie gebruikt ?
    Life is what you make it

    Comment

    • hugovanmeijeren
      • Oct 2004
      • 1436

      #3
      Nee, de complete set heeft de laatste weken gewoon in de verwarmde oefenruimte gestaan. Vorige week heeft de band nog gewoon met alle sets gerepeteerd en gisteren werkten er plotseling 2 niet meer (het gekke is: beide vertonen exact hetzelfde probleem).

      Ik ben dus erg benieuwd of dit een bekend probleem is.

      Groeten Hugo
      Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

      "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

      Comment

      • showband
        • May 2001
        • 4524

        #4
        Originally posted by hugovanmeijeren
        Nee, de complete set heeft de laatste weken gewoon in de verwarmde oefenruimte gestaan. Vorige week heeft de band nog gewoon met alle sets gerepeteerd en gisteren werkten er plotseling 2 niet meer (het gekke is: beide vertonen exact hetzelfde probleem).

        Ik ben dus erg benieuwd of dit een bekend probleem is.

        Groeten Hugo
        zitten ze in regio amsterdam met een verkeerde frequentieband?
        Zie thread:
        lekker belangrijk!

        Comment

        • muppet
          • May 2009
          • 94

          #5
          Zat inderdaad ook al aan een 4G-probleempje te denken. De een zal er eerder mee te maken krijgen dan de ander, maar uiteindelijk ontkomt niemand eraan...
          Al andere frequenties geprobeerd?
          Anders inderdaad vervelend.
          Sound should sound like it should sound...

          Comment

          • MusicSupport
            • Feb 2006
            • 1016

            #6
            Originally posted by Rieske
            Zijn de beltpacks onlangs in een vochtige situatie gebruikt ?
            Klinkt mij ook in de oren als een 'schakelprobleem' wat naar mijn ervaring met IEM beltpacks vaak met vocht -> zweetschade te maken heeft.
            d&b Audiotechnik

            Comment

            • hugovanmeijeren
              • Oct 2004
              • 1436

              #7
              Nee het is geen frequentieprobleem. De beltpacks reageren gewoon nergens meer op (menu indrukken geeft geen enkele reactie). Het lcd is volledig 'gescrambled' en flikkert met een vaste frequentie.

              Als het 4G was geweest dan had die gewoon de zender weggedrukt (veel ruis hoorbaar), maar de beltpacks geven 0,0 output op de oortjes. Bovendien verklaart dat niet waarom de beltpacks nergens meer op reageren en waarom het display flikkert.
              De setjes worden overigens in de regio Roden (Noord-Drenthe/Groningen) gebruikt.

              Groeten Hugo
              Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

              "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

              Comment

              • hugovanmeijeren
                • Oct 2004
                • 1436

                #8
                Originally posted by MusicSupport
                Klinkt mij ook in de oren als een 'schakelprobleem' wat naar mijn ervaring met IEM beltpacks vaak met vocht -> zweetschade te maken heeft.
                Zweetschade is natuurlijk aannemelijk, maar wel extreem toevallig dat 2 beltpacks na een gewone repetitie exact dezelfde storing vertonen. Ze worden gedragen door verschillende personen en bovenop de kleding, dus geen direct contact met de huid (en dus zweet)...

                Groeten Hugo
                Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

                "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

                Comment

                • mrVazil
                  • Mar 2010
                  • 330

                  #9
                  Ik neem aan dat je goed geld voor die dingen hebt betaald, waarom ga je er niet gewoon mee terug naar je leverancier?

                  Comment

                  • hugovanmeijeren
                    • Oct 2004
                    • 1436

                    #10
                    Natuurlijk, maar we hebben het hier wel over G1 setjes. Dus al behoorlijk op leeftijd. Geloof dat de set ook al via een andere band die ermee stopte bij deze band is terechtgekomen (zie je vaker natuurlijk).

                    Ik (en de band) waren vooral benieuwd of er meer mensen met dit probleem zijn. Aangezien de kans op toeval met een exact dezelfde storing bij 2 verschillende apparaten binnen hetzelfde tijdsbestek wel heel erg klein moet zijn...

                    Groeten Hugo
                    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

                    "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

                    Comment

                    • mrVazil
                      • Mar 2010
                      • 330

                      #11
                      Maar er is een verschil tussen garantie en service. Als ik met niet vergis heb jij een eigen bedrijfje Hugo, dus neem ik aan dat je ook wel een vaste leverancier hebt, als goede klant moet hij je toch met dit probleem verder kunnen helpen?

                      Comment

                      • NesCio01
                        • May 2010
                        • 1987

                        #12
                        Hoi Hugo,

                        Omdat je het over de G1, op leeftijd hebt,
                        zou ik ze afschrijven en direct nieuwe aanschaffen.
                        Repareren zet m.i. geen zoden aan de dijk, gelet op de
                        kosten die ermee gemoeid zullen zijn.

                        Volgens mij heeft Sennheiser ook een servicenummer.

                        grtz

                        Nes
                        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                        Comment

                        • MusicSupport
                          • Feb 2006
                          • 1016

                          #13
                          Originally posted by NesCio01
                          Hoi Hugo,

                          Omdat je het over de G1, op leeftijd hebt,
                          zou ik ze afschrijven en direct nieuwe aanschaffen.
                          Repareren zet m.i. geen zoden aan de dijk, gelet op de
                          kosten die ermee gemoeid zullen zijn.

                          Volgens mij heeft Sennheiser ook een servicenummer.

                          grtz

                          Nes
                          Op zich vallen de prijzen voor de onderdelen van deze spullen wel mee. Alleen door Sennheiser laten repareren bij 'vage' klachten kan wel eens een uur of twee onderzoekskosten met zich meebrengen en dan wordt het kostbaar. Reparaties krijgen ze daarna wel binnen een uur gefixed. Displays en schakelaars e.d. kun je makkelijk zelf vervangen. SMD solderingen moet je lekker bij Sennie zelf laten doen of wellicht bij een handige knutselaar. Reken zeker op een eurotje of 100 per beltpack.
                          d&b Audiotechnik

                          Comment

                          • laserguy
                            • Jun 2003
                            • 2755

                            #14
                            Gek ... 100 euro, daar haal ik je complete laptop voor uit elkaar! Zo een belt packje is wel veel minder werk hoor!
                            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                            Comment

                            • hugovanmeijeren
                              • Oct 2004
                              • 1436

                              #15
                              Heb vandaag de beltpacks nog even los gehad, totaal geen rare dingen te zien en toch is het een hele vage storing...

                              In ieder geval: er is een compleet nieuwe ew300 G3 set onderweg, dus daarmee is dit in ieder geval opgelost. Misschien dat de andere setjes ook nog een keer voor G3's vervangen gaan worden.

                              Groeten Hugo
                              Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

                              "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

                              Comment

                              Working...