Set van JB Systems

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Boaz
    • Mar 2013
    • 9

    Set van JB Systems

    Hallo,

    Ik wil graag wat meer info over deze set hebben:

    2x JB Systems TSX 10" SPEAKERS - 150W / 8 ohm
    link: klik

    1x JB Systems VX400 VERSTERKER
    link: klik

    Het systeem moet dienen voor in een café met af en toe een feest van +- 50 personen of minder)
    Nu, de info die ik vond zegt dat de VX-400 in stereo (dus als A en B gebruikt worden) 2 x 135W kan leveren op 8ohm, maar op de achterkant van de versterker staat dit: 'STEREO OUTPUTS: 2x 200 Watt / 4 OHM'. Nu is de vraag hoeveel watt er nu naar mijn boxen komt ? 2 x 135 of 2x 200, en als het 2x 200 is, ben ik dan beter met 2x JB Systems TSX 12 SPEAKERS - 200W / 8 ohm (link: klik) ?

    Nóg een vraag: in het café hangen er ook nog van die kleine boxen, die met zo'n rood/zwart aansluiting zijn, kan ik er 2 van ook nog naast die 2 boxen aansluiten of gaat dat een conflict veroorzaken ? Zoja, op welke modus van de versterker (Parallel/stereo/bridged) en hoeveel watt krijg ik dan naar iedere box ?

    Alvast bedankt,

    Boaz
    Last edited by Boaz; 16-03-13, 14:21.
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    De versterker levert 200 Watt @4Ohm en 135 Watt @8 Ohm, de boxen zijn 8 Ohm dus levert de versterker daar 135 Watt aan in stereo mode.
    Verder is het niet heel sympathiek om op dit forum, dat bij J&H hoort een linkje naar de concurrent te plaatsen.....
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • sjig
      • May 2012
      • 909

      #3
      135 aan de speakers.

      Om welke speakers mag het gaan? Als deze een impedantie van 8 ohm hebben moet het geen probleem vormen, tenzij de versterker te zwaar is voor de speakers.

      Ennuh, de tsx is ook met zo'n rood/zwart aansluiting hoor

      Comment

      • Boaz
        • Mar 2013
        • 9

        #4
        Sorry van de links, heb ze aangepast. Ik ben nieuw hier, had er niet meteen aan gedacht.
        Maar goed, bedankt voor de reactie. Mijn 2e vraag blijft nog steeds onbeantwoord, iemand die er iets van weet ?
        En de TSX'en ga ik aansluiten met een XLR-kabel, maar dus is het best dat ik de TSX 10 neem of TSX 12 ?
        En zou iemand mij dan kunnen vertellen hoeveel watt de versterker levert als ik de 2 TSX'en neem en dan die 2 kleine boxjes en hoe ik ze dan best aansluit (in welke modus, zoals in de 1e post zei) ?

        PS: afbeelding van de achterkant van de VX400 - klik
        Last edited by Boaz; 16-03-13, 14:30.

        Comment

        • sjig
          • May 2012
          • 909

          #5
          Hoe wil je die gaan aansluiten met een xlr, en waarom? De uitgang op de versterker is gewoon speakon/draadklem. Lijkt me alleen maar onhandig, en sowieso stamt dat uit de tijd van de oerknal af ( uitzonderingen daarbuiten gelaten! ).
          Dit hangt er compleet vanaf welke boxen dit zijn.

          Comment

          • Boaz
            • Mar 2013
            • 9

            #6
            Sorry, ik verwisselde XLR met speakon. Even opnieuw dus:
            Ik ga de TSX'en aansluiten met een speakon-kabel, de 2 kleine boxjes wil ik aansluiten met een rood/zwart kabeltje. Zo zie IK het dus, is dit volgens jullie het beste of denken jullie beter dat ik doorlink (A naar 1e TSX, dan van de output naar de 2e TSX)(B naar de 2 kleine boxen) en hoe moet ik dan de modus zetten (Stereo/bridged/parallel) ? Ik wil zoveel mogelijk Watts per box eruit krijgen.

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Gewoon de versterker in stereo zetten, de twee JB systems kastjes met Speakon aansluiten en de twee andere kastjes op de binding posts.
              Dan zal de versterker 200 Watt per kanaal afgeven gelijkelijk verdeeld over de vier kastjes.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • sjig
                • May 2012
                • 909

                #8
                Gaat niet werken. De tsx heeft namelijk géén speakon, maar gewoon draad klemmen. De tsx 12 en 15 hebben wél speakon.
                En de vx 400 staat standaard in stereo, er is namelijk geen andere optie!


                Hoeveel watt hebben die kleine boxen ? En de impedantie?

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #9
                  Een beetje eigen denkwerk mag best hier op het forum.....
                  En boxen hebben geen watt maar kunnen watts verwerken.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • sjig
                    • May 2012
                    • 909

                    #10
                    Originally posted by MusicXtra
                    En boxen hebben geen watt maar kunnen watts verwerken.
                    Ja, en laat die versterker nou net ff te veel kunnen leveren, terwijl de tsx'jes het prima vol houden.

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      #11
                      Lees dit er dan maar eens op na.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • sjig
                        • May 2012
                        • 909

                        #12
                        Ik begrijp dat allemaal wel.

                        Maar stel het gaat om een 4 ohm speaker... Dat vind die versterker niet leuk.
                        Of als deze speaker een rms vermogen heeft van 25 watt ( wellicht wat overdreven ). Dan kunnen de tsx'jes de 100 watt wel verwerken, maar of de kleine boxen dat ook kunnen...
                        En het verbaast mij niks als de TSX de kleine boxen overstemd, waardoor je de vervorming dus niet of nauwelijks hoort.

                        En dan krijgen we weer een topic; "Help, mijn speakers doen het niet meer. Wat nu?'

                        Comment

                        • MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

                          #13
                          Ik schreef al eerder dat een beetje denkwerk best zelf gedaan mag worden, als TS niet in staat is om twee speakers parallel aan te sluiten is het misschien een goed idee dat hij dit niet zelf gaat doen.....
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                          Comment

                          • sjig
                            • May 2012
                            • 909

                            #14
                            Zit wat in ...

                            Zonder denkwerk, liefst ook geen doe-werk.

                            Comment

                            • laserguy
                              • Jun 2003
                              • 2755

                              #15
                              En de TSX12 nemen!! De TSX10 is met een piëzotweeter!! Klinkt schel en nasaal. Vanaf de TSX-12 krijg je een "echte" dynamische tweeter. Klinkt véél beter!
                              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                              Comment

                              Working...