Kijkje achter de schermen bij...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • United Tecknowledgy
    • Jul 2012
    • 16

    Kijkje achter de schermen bij...

    Beste Forummers,

    Naar aanleiding van een ander topic hier alvast een preview van 'work in progress'.

    Doel is een multifunctioneel, schaalbaar systeem te realiseren. Bijgaande een eerste ruwe meting is van een proof-of-concept kast, we moeten nog gaan filteren en finetunen (!).



    Stay tuned...

    United Tecknowledgy
  • PvG
    • Sep 2012
    • 979

    #2
    Als je er niet meer bij vertelt, is dit een kijkje naar de schermen... niet achter.
    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

    Comment

    • Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

      #3
      Originally posted by United Tecknowledgy
      .....

      Doel is een multifunctioneel, schaalbaar systeem te realiseren.
      ...
      ahaa, eindelijk iemand die het doorheeft,

      ik wil graag een kast , die op donderdag voor een kroeg een enkele 12" met 1,4"CD is, op vrijdag groeit naar een 15" met 2" voor de localDJ, en op zaterdag een line-array wordt met 2x12 en 2" met wave-guide omdat ik dan open-air sta.

      Comment

      • United Tecknowledgy
        • Jul 2012
        • 16

        #4
        Originally posted by MacGyverSounds
        ahaa, eindelijk iemand die het doorheeft,

        ik wil graag een kast , die op donderdag voor een kroeg een enkele 12" met 1,4"CD is, op vrijdag groeit naar een 15" met 2" voor de localDJ, en op zaterdag een line-array wordt met 2x12 en 2" met wave-guide omdat ik dan open-air sta.
        En dan op zondag verandert in een sub, omdat ik voor dat dance dingetje op het strand nog wat laag tekort kom ....

        Zonder gekheid, de basisgedachte is/was met zo weinig mogelijk verschillende type kasten al het werk doen wat een gemiddelde 'geluidsboer' doet, en ************** geeft hiervoor een mooie opsomming.

        Zijn er manieren om geluid(systemen) te schalen? Hoe pakken anderen dit aan? Waar liggen hun sterke punten, waar is winst te halen etc etc. Zijn er randvoorwaarden? Koppeling, fasegedrag, afstraling, etc.

        Dit alles hebben wij voor ons zelf vertaald naar een idee/concept. We hebben een proof-of-concept gemaakt en gaan dat testen.

        Input, meedenken is altijd welkom!

        United Tecknowledgy

        Comment

        • PvG
          • Sep 2012
          • 979

          #5
          Originally posted by United Tecknowledgy
          Input, meedenken is altijd welkom!

          United Tecknowledgy
          Voorlopig doe je alleen geheimzinnig en hoop je hier goede ideeen op te doen.
          Dat is geen mee​denken... Succes!
          As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

          Comment

          • vasco
            • Oct 2003
            • 2567

            #6
            Originally posted by United Tecknowledgy
            Input, meedenken is altijd welkom!
            En wat staat er tegenover voor de meedenkers?
            Ze helpen jou bij de ontwikkeling van, zo te lezen een commercieel product, dat jij op de markt wil gaan zetten.

            Begrijp met niet verkeerd, er zijn meer speakerbouwers (zeer) actief (lid) op dit forum die niet alleen maar hier komen voor hun producten maar ook andere goed en graag helpen met hun problemen. Daarnaast zijn de topics over hun producten uiterst interessant om te lezen van deze leden. Geen geheimzinnigheden maar openheid van zaken.
            Last edited by vasco; 09-03-13, 14:40.

            Comment

            • Michel van de Beek
              • Oct 2000
              • 283

              #7
              Wellicht is het voor de discussie en het meedenken handig om wat meer inzicht te geven welke oplossing jullie in gedachten hebben, of welke kant jullie op gaan.


              Er zijn natuurlijk al andere 'schaalbare' systemen, te denken aan high-q pointsources (d&b c-serie, STS, turbosound, etc), lines (teveel om op te noemen), en systemen die combineren door digitale/complexe processing (oa EAW PPST, duran, Martin MLA)
              Groeten,
              Michel

              Comment

              • desolation
                • Jun 2012
                • 706

                #8
                Nexo STM. klaar.

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #9
                  Originally posted by Michel van de Beek
                  Wellicht is het voor de discussie en het meedenken handig om wat meer inzicht te geven welke oplossing jullie in gedachten hebben, of welke kant jullie op gaan.
                  Er zijn natuurlijk al andere 'schaalbare' systemen, te denken aan high-q pointsources (d&b c-serie, STS, turbosound, etc), lines (teveel om op te noemen), en systemen die combineren door digitale/complexe processing (oa EAW PPST, duran, Martin MLA)
                  Je vergeet er één.....
                  Wel leuk zo'n grafiekje maar met een grafiekje overtuig je mij niet van de schaalbaarheid van een systeem, ik zie hier de response van een kast die al niet als full-range inzetbaar is wat de 'schaalbaarheid' al niet ten goede komt.
                  Verder zegt een grafiek helemaal niets zolang er verder niets bekend is over het ontwerp.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • daviddewaard
                    • Mar 2008
                    • 627

                    #10
                    Originally posted by desolation
                    Nexo STM. klaar.
                    +1

                    dit systeem is idd goed schaalbaar van 150 tot 150000 personen
                    A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      #11
                      Originally posted by daviddewaard
                      +1

                      dit systeem is idd goed schaalbaar van 150 tot 150000 personen
                      Alleen is een groundstack voor 150 personen slechts 1,5 meter hoog, beetje onpraktisch.....
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5950

                        #12
                        kabelkissie op z'n kant, scheurdoekie...
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                        Comment

                        • MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

                          #13
                          En dan een sub van 85 kg op het kabelkissie tillen (klusjes van 150 man doe ik meestal in mijn eentje).
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                          Comment

                          • desolation
                            • Jun 2012
                            • 706

                            #14
                            eerst sub, dan kistje, daar bass+main of omni module op

                            nu ik verwacht wel dat Nexo nog met een accesoire komt om dit euvel te overbruggen eerlijk gezegd.

                            Comment

                            • qvt
                              • Oct 2009
                              • 721

                              #15
                              Fase-response ziet er erg interessant uit, is een dsp magnitude+phase response plotje iets wat jullie willen delen?
                              There is no substitute for imagination

                              Comment

                              Working...