Drumkit uitbreiden

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Staaf
    • Feb 2003
    • 398

    Drumkit uitbreiden

    Ik weet dat dit al meerdere keren aan bod is gekomen, en heb de andere topics over dit onderwerp reeds gelezen. Ik probeer het toch nog eens:

    Ik ben reeds in het bezit van D112, SM57 en 58's, Beta 57 en B58's, de nodige DI's....
    Wat ik wanneer ik ze nodig heb bijhuur zijn soms e604-en en overheads.
    Ik overweeg nu tegen de zomer zelf een twee of drietal conensators aan te schaffen. 2 OH; 1xHH
    Ik overweeg:
    Rode NT-3
    AKG C1000
    Audio technica AT2020

    Hoe worden deze geacepteerd door gasttechnici? pro's en contra's, evt andere tips
    Voor alle duidelijkheid, ik ben niet van plan om honderden Euro's te spenderen (C414, Neumann,....)

    Shoot!!!
    Nobody is a virgin; life fucks us all!
  • drbeat
    • Jun 2012
    • 671

    #2
    Originally posted by Staaf
    Ik overweeg:
    Rode NT-3
    AKG C1000
    Audio technica AT2020

    Shoot!!!
    Mijn ervaring met de AKG C1000, op de hihat slecht...een drummer slaat hem al snel "dicht" de rode en audiotechnica idem..

    Als overhead niet direct mijn eerste keus maar wel aanvaardbaar.

    Ik zelf heb 3 AKG C 391 B...erg goede mic vind ik altans...maar er zijn altijd betere. Maar de prijs van deze mic vind ik voor mijn werkjes al de max...

    Misschien een idee om de hihat mic alvast een duurdere te kopen en de OH een goedkope behringer set. Mijn idee bij OH die hard staat met die goedkope setjes is dat de rest snel blikkerig klinkt..dus werk ik ook met bekkens graag per bekken een mic van onder uit richten..

    Maar dat ook alleen bij grote klussen..in kroegjes en zaaltjes gebruik ik er vaak alleen een bij de hihat..

    Een goede overhead is in die prijsklasse mijn inziens niet te vinden...

    Gasttech werkt overigens graag met de AKG C 391 B en de bijbehorende mic line koppen..

    Succes met uittesten en luisteren!
    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

    Comment

    • RayM
      • Jan 2006
      • 742

      #3
      De C1000 voor overhead voldoen naar mijn mening. Voor hihatt vind ik ze niet zo goed.
      De At2020 vind ik ongeschikt, ik gebruik ze zelf wel voor gitaar (niet bij metal).
      Voor OH en hihatt gebruik ik zelf AT Pro37, ik vind ze fris en open klinken.
      Heerlijk die stilte

      Comment

      • sparky
        • Apr 2002
        • 2104

        #4
        Lach niet, maar als je voor weinig geld iets goeds voor overheads wil hebben, kijk dan ook zeker naar de grootmembraampjes van thomann. Volgens mij gaat het dan om de sc400. Klinkt zeker niet als KM184 of C414, maar een heel stuk beter dan C1000's! My 2c.
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

        Comment

        • djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

          #5
          Oktava MK012 schijnen ook prima mics te zijn voor het geld. 300 euro voor een matched pair zou aardig in je budget moeten passen.

          De Beyerdynamic M201 schijnt erg goed te zijn op snare en hihat (tis een dynamische mic, ondanks de typische vorm, en het ding gaat dan ook tot 18.000Hz). Binnenkort hoop ik zelf trotse eigenaar van een exemplaar te worden, als ik dan nog op tijd ben zal ik hier de bevindingen posten.


          Daan
          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

          Comment

          • desolation
            • Jun 2012
            • 706

            #6
            MK102 is inderdaad niet slecht, en anders oktavamod's (http://www.oktavamodshop.com/product...roducts_id=212 )

            MXL V67N is voor zijn geld ook een heel goede mic, gebruik hem zelf vaak op hihat en dat klinkt zeer prima

            Comment

            • Olaf Duffhuës
              • Oct 2000
              • 2477

              #7
              De 2020 gebruik ik zelf regelmatig als overhead mic, niks mis mee. Op de HiHat gebruik ik een AT ATM450, dit is een side-adres mic, deze heb ik trouwens ook met suc6 gebruikt op snare! Alleen als je dan een drummer hebt die niet echt slag vast is, gaat ie stuk...:S

              Verder gebruik ik ook voor voor overheads de Pro37 en de Beyer MCE530, deze doen het allebei gewoon goed.

              Voor snare heb ik ook al van alles geprobeerd, maar blijf toch wel hangen bij de Beyer M201. Sinds kort heb ik ook een Beyer TGi50D, deze heb ik nog niet echt goed kunnen uitproberen. Deze zou erg geschikt zijn op snare en gitaarcabinetten.

              Verder heb ik voor de kick uiteraard de B52 en de D112. Naast deze 'standaard' mic's heb ik ook een Beyer M99, das pas een kicken ding...;-)

              Ik probeer altijd mic's te kopen die ik vooral zelf goed vind, dat gel*l over acceptatie heb ik wel gehad en heb daar weinig meer mee te maken. Ik laat muzikanten die het zogenaamd beter weten eerst altijd mijn eigen keus proberen, meestal blijft het gewoon erop zitten, omdat ze er gewoon heppie van worden. Voor de enkele uitzondering heb ik ook het standaard spul...
              Olaf Duffhuës

              **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

              Comment

              • desolation
                • Jun 2012
                • 706

                #8
                B91 voor in de kick te leggen is ook een fijne aanvulling

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #9
                  Originally posted by Olaf Duffhuës
                  Ik probeer altijd mic's te kopen die ik vooral zelf goed vind, dat gel*l over acceptatie heb ik wel gehad.
                  Dat zouden er meer moeten doen, blijf me verbazen dat bedrijven zich laten dicteren door klanten en daardoor kwalitatief minder goed materiaal aanschaffen.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • desolation
                    • Jun 2012
                    • 706

                    #10
                    je mag het gelul vinden, maar er zijn er vrij veel die gewoon niet willen werken met bv draadloze mics van AKG alhoewel die meer dan prima klinken. hetzelfde voor sennheiser, moeten ze ook niet van weten. een rotte SLX met een SM58 kop daarentegen is dan de max!

                    tsja kijk, als je dan je Shure 50x kan verhuren en je Sennheiser of AKG 10x, dan volg je gewoon wat de markt vraagt.


                    voor instrumentmics is het nu wel wat anders, ik gebruik daar ook gewoon wat ik lekker vind. iedereen vraagt die sennheiser clipons, ik heb toch voor B98AD/C gekozen omdat ik ze beter vind ondanks dat het meer werk is ze te plaatsen.

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      #11
                      Originally posted by desolation
                      voor instrumentmics is het nu wel wat anders, ik gebruik daar ook gewoon wat ik lekker vind. iedereen vraagt die sennheiser clipons, ik heb toch voor B98AD/C gekozen omdat ik ze beter vind ondanks dat het meer werk is ze te plaatsen.
                      Hiermee zeg je toch eigenlijk ook dat het gel*l is....
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • desolation
                        • Jun 2012
                        • 706

                        #12
                        klopt, maar voor instrumentmics zijn ze niet zo kritisch. daar is het echt simpelweg "als het lekker klinkt en het geen zevende knoopsgat zooi is, prima!"

                        voor vocals daarentegen, en zeker wireless, hameren ze maar al te vaak op hun vereisten en wijken ze daar geen millimeter van af.

                        Comment

                        • MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

                          #13
                          Van de vocals begrijp ik het maar al te goed, de juiste microfoon is nogal kritisch bij een stem.
                          Al blijf ik erbij dat een zichzelf respecterende zanger/zangeres gewoon een eigen microfoon moet hebben.
                          Moet er ook niet aan denken in een microfoon te moeten zingen waar weet ik veel wie allemaal in hebben ziten spugen.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                          Comment

                          • Olaf Duffhuës
                            • Oct 2000
                            • 2477

                            #14
                            Ik zit er hard aan te denken om Beyer of AT wireless te gaan kopen, beide merken niks mis mee en ik weet vrijwel zeker dat ik daar 80% van de vocalisten daar op krijg...En dat ze tevreden zijn...Willen ze percee een 58, B58 of een B87, dan kunnen ze die krijgen, met een draadje...Anders brengen ze hun eigen mic maar mee...
                            Olaf Duffhuës

                            **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                            Comment

                            • RayM
                              • Jan 2006
                              • 742

                              #15
                              Originally posted by Olaf Duffhuës
                              .Anders brengen ze hun eigen mic maar mee...
                              Helemaal mee eens.
                              Heerlijk die stilte

                              Comment

                              Working...