Eigen mix voor monitor

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bertal
    • Jun 2011
    • 48

    Eigen mix voor monitor

    Beste allemaal,

    Binnen onze band spelen we met een mengpaneel, die twee monitor uitgangen heeft, waardoor je dus maar twee verschillende monitormixen kunt maken. Een van onze zangeressen heeft veelal last dat ze zichzelf niet goed kan horen, ondanks een extra monitor. Nu was mijn idee om een eigen mix voor haar te maken. Dit had ik zo in gedachten:
    Haar microfoon signaals ga ik splitten met een y-kabeltje, welke van 1 naar 2 xlr gaat. Eentje laat ik vervolgens naar het mengpaneel lopen en de ander naar een klein mixertje, namelijk deze:

    Ik maak dan een xlr-stereojack kabel (gebalanceerd) naar het kleine mixertje toe.

    Ze krijgt nu een doorlus van de andere monitor. Deze doorlus laat ik ook binnenkomen op dit kleine mixertje, waarna we met een jack kabeltje naar haar monitor gaan.

    Ik zit nu alleen nog met het microfoon signaal. Zal deze hard genoeg zijn om zonder voorversterker te laten weergeven?

    Zoals je misschien ziet moet de oplossing niet al te duur zijn, maar ik sta wel open voor andere ideeen.

    Ik ben benieuwd!

    Alvast bedankt!

    Groeten,
    Bertal
    Last edited by Bertal; 07-02-13, 14:38.
  • desolation
    • Jun 2012
    • 706

    #2
    Dat mixertje verwacht een lijnsignaal en geen mic signaal, zal niet zo goed functioneren vrees ik.

    Waarom zoek je geen leuke 2de hands tafel met meer auxen? Voor een kleine prijs valt er zeker iets te vinden met 4 auxen hoor.

    Comment

    • Bertal
      • Jun 2011
      • 48

      #3
      Dat is eigenlijk puur omdat we liever door willen sparen en in een keer een nieuwe set willen gaan kopen. Die middelen zijn er nu echter nog niet.

      Comment

      • vasco
        • Oct 2003
        • 2567

        #4
        Waarom een link naar een andere webshop dan die waar dit forum bij hoort, is niet zo netjes.
        Hier hebben ze hem ook http://www.licht-geluid.nl/shop/p-10...ine-mixer.aspx maar heb je niet veel aan. Je krijgt eerder zoiets i.v.m. de benodigde microfooningang.
        Last edited by vasco; 07-02-13, 13:36.

        Comment

        • Bertal
          • Jun 2011
          • 48

          #5
          Google he
          Ik ben puur aan het orienteren, wat dus zeker niet wil zeggen dat ik hem daar zou kopen. Ik zag alleen deze mogelijkheid.

          Maar je hebt gelijk, ik had beter hier rond kunnen snuifen. Aan het aantal producten geen gebrek
          Last edited by Bertal; 07-02-13, 13:42.

          Comment

          • Bertal
            • Jun 2011
            • 48

            #6


            Ik kom nu deze tegen.
            Zou het bij deze betekenen dat ik geen y-kabeltje nodig ben? Aangezien je een mic-thru hebt?

            Groetjes

            Comment

            • vasco
              • Oct 2003
              • 2567

              #7
              Bij die Samson heb je inderdaad geen Y-splt nodig. Zowel de mic als line ingang worden gesplit in dit kastje en onbewerkt doorgezonden. De mix gemaakt van beide ingangen komt er aan de voorzijde (ook dubbel) uit.
              Originally posted by Bertal
              Google he
              Dus, dan zoek je vervolgens even in de shop hier om een nette link te maken i.p.v. naar de concurent toch. Niet hier in de shop maak je een link naar de website van de fabrikant. Wel zo netjes en beleefd aan de forum gastheer.
              Last edited by vasco; 07-02-13, 13:46.

              Comment

              • Bertal
                • Jun 2011
                • 48

                #8
                Originally posted by vasco
                Dus, dan zoek je vervolgens even in de shop hier om een nette link te maken i.p.v. naar de concurent toch. Niet hier in de shop maak je een link naar de website van de fabrikant. Wel zo netjes en beleefd aan de forum gastheer.
                Je hebt helemaal gelijk! T is onbeleefd.

                Wat betreft het samson dingetje. Zou dat betekenen dat het dingetje eigenlijk de ideale oplossing is, voor het probleem die we nu hebben?

                Comment

                • Bertal
                  • Jun 2011
                  • 48

                  #9
                  Ik kom ook iet van Behringer tegen:


                  Is dit dezelfde oplossing, met dezelfde kwaliteit?

                  Greetz!

                  Comment

                  • RayM
                    • Jan 2006
                    • 742

                    #10
                    Nadeel van deze manier is dat je,buiten de gain, geen controle hebt over het signaal. Geen toonregeling bv.
                    Vraag is ook of je voldoende signaal over hebt om je monitor aan te sturen.

                    Wat voor mengtafel heb je?
                    Last edited by RayM; 07-02-13, 16:01.
                    Heerlijk die stilte

                    Comment

                    • showband
                      • May 2001
                      • 4524

                      #11
                      de http://www.samsontech.com/samson/pro...mini/smonitor/
                      samson is stukken beter dan de behringer. (ja beide in handen gahd)
                      Rolls heeft een nog net betere.

                      Je kan ook gewoon een klein submixertje kopen.
                      behringer Xenix

                      en tapco, phonic enz. ZVoor monitoring is dat goedkoper en altijd handig als backup in kroegen voor noodgevallen.

                      Een tweedehands mackie is aanbevolen voor zo een klus overigens, maar tweedehands kopen is niet zo populair.
                      lekker belangrijk!

                      Comment

                      • Bertal
                        • Jun 2011
                        • 48

                        #12
                        Er is inderdaad geen toonregeling, behalve datgene dat op de monitor zit. Dat was mijn vraag eigenlijk ook. Kan ik via de phone uitgang naar de monitor toe?
                        We hebben een Behringer pmx-5000.

                        Al met al hoor ik hier dus eigenlijk tussendoor dat jullie adviseren om een klein mengpaneeltje van Behringer te kopen?

                        Comment

                        • Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

                          #13
                          Als je er voorzichtig mee bent gaat dat y-kabeltje naar dat behringer-mixertje prima lukken. (nooit de phone uitgang nemen, maar de master).

                          En samson is dezelfde troep als behringer, maar voor dit soort toepassingen zijn beide prima geschikt.

                          Comment

                          • Bertal
                            • Jun 2011
                            • 48

                            #14
                            Beste allemaal,

                            Heel erg bedankt voor alle goede antwoorden hier!
                            Het liefst zou ik voor het kastje van Samson of Behringer gaan. Dan heb ik geen last van een y-kabeltje die ik vervolgens weer moet verlengen enzovoorts, maar gaat alles netjes naar een kastje en ook weer uit een kastje.

                            Ik vraag mij echter af of dit hier geschikt voor is, aangezien je alleen maar een headphone uitgang hebt. Mocht dit niet werken, dan ga ik inderdaad voor de Behringer en zal ik hem over de main uitsturen.

                            Ik hoor graag van jullie!

                            Groeten,
                            Bertal

                            Comment

                            • MusicSupport
                              • Feb 2006
                              • 1016

                              #15
                              Wat is er gebeurd met muzikale oplossingen binnen bandjes? Ik lees nergens dat jullie als band de houthakker en snarentrekkers van de band tot de orde hebben geroepen zodat de zangeres zichzelf beter kan horen. M.a.w. zijn er al pogingen gedaan om het volume omlaag te brengen? Heeft jullie zangeres wel de juiste microfoon; geeft deze genoeg klanken tussen de 300Hz en 5Khz door?
                              Ligt de monitor van de zangeres wel op de juiste plek voor haar neus of gaat het geluid onder haar door, langs haar af.
                              Etc, etc, etc.
                              d&b Audiotechnik

                              Comment

                              Working...