Keuze dynacord set

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MELO
    • Feb 2011
    • 77

    Keuze dynacord set

    Beste mede forummers,

    Ik sta op het punt om een Dynacord set aan te schaffen als vervanging van de huidige PA.
    Doorgaans zitten ik in zaaltjes, tentjes, kroegjes tot max. 400 personen. Varierend van smartlappen bands tot heavy metal bands

    Het betreft beide nieuwe systemen, ben alleen benieuwd of er mensen zijn die bewust voor set A of B kiezen en dan graag onderbouwd.

    Set A - Madras ( één van de laatste nieuwe ) 4 x M18, 2x M212 ( € 9000,- bijleggen )
    Set B - 2 x PSD218, 2 x PSE218, 2 x VL212 ( € 8500,- bijleggen )

    Alvast bedankt voor de reacties!
    Olé Olé, mijn baas heeft Brooklyn Audio !!
  • PvG
    • Sep 2012
    • 979

    #2
    Dubbel 12" toppen is niet handig in "kroegjes". Daarvoor wil je iets wat meer schaalbaar is: enkel 18" met enkel 12" top op paaltje. Het leuke is, dat je dan 2 complete kleine sets hebt of 1 grotere.
    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

    Comment

    • theo
      • Nov 2001
      • 503

      #3
      ik vond die vl212 verschrikkelijk. erg blikkerig aggressief.
      draai met vl122 op een sub 18 en dit gaat erg goed eventueel een 2de sub voor de iets grotere dingen.
      maar tot 350 man kunenn wij met dit setje wel aan.
      staan wel serieuze versterkers achter.

      Comment

      • MELO
        • Feb 2011
        • 77

        #4
        Originally posted by PvG
        Dubbel 12" toppen is niet handig in "kroegjes". Daarvoor wil je iets wat meer schaalbaar is: enkel 18" met enkel 12" top op paaltje. Het leuke is, dat je dan 2 complete kleine sets hebt of 1 grotere.
        Ik dacht dan in het geval van Madras, een enkel subje er onder, tussenpaaltje en dan de top op fullrange te schakelen.
        Olé Olé, mijn baas heeft Brooklyn Audio !!

        Comment

        • theo
          • Nov 2001
          • 503

          #5
          Madras nieuw systeem?
          Een overjarig dan ergens? volgens mij heeft dynacord al een paar jaar madras niet meer in de collectie.
          Ook vind ik dat dynacord zijn versterkers veel te licht bemeet adviseert.
          Zo ook zijn actieve cabinets staan volgens mij veel te lichte amps in.

          Comment

          • PvG
            • Sep 2012
            • 979

            #6
            Dan heb je dus 2 werkloze subs in de opslag. Als je 4 topjes zou nemen, heb je nog een complete set. Daarnaast kom je wel eens op locaties waar je met 4 kleinere toppen beter uit de voeten kunt (spreiding of delayset). Maar da's mijn mening, verder geen ervaring met de dynacord sets.
            As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

            Comment

            • MELO
              • Feb 2011
              • 77

              #7
              Originally posted by theo
              Madras nieuw systeem?
              Een overjarig dan ergens? volgens mij heeft dynacord al een paar jaar madras niet meer in de collectie.
              Ook vind ik dat dynacord zijn versterkers veel te licht bemeet adviseert.
              Zo ook zijn actieve cabinets staan volgens mij veel te lichte amps in.
              Inderdaad, één van de laatste nieuwe set's van de Madras. Is al uit collectie inderdaad, staat nog bij dealer.
              Olé Olé, mijn baas heeft Brooklyn Audio !!

              Comment

              • MELO
                • Feb 2011
                • 77

                #8
                Originally posted by PvG
                Dan heb je dus 2 werkloze subs in de opslag.
                Spulletje blijft in de vrachtwagen. Er wordt per optreden bekeken of er enkel of dubbel sub gewenst is.
                Olé Olé, mijn baas heeft Brooklyn Audio !!

                Comment

                • theo
                  • Nov 2001
                  • 503

                  #9
                  volgens mij lijken die madras sub en die sub18 wel op elkaar.
                  Zit die evx180 ev speaker in 7 a800 watt.
                  Dynacord zet daar volgens mij een 5a 600 watt versterker op.
                  Ik zou de sub18 nemen met de dsp processor en een versterker van een 2000 watt op zetten.
                  Dan komt er ook nog een mooi potje druk van die kastjes af.

                  Comment

                  • MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

                    #10
                    Moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit onder de indruk ben geweest van een Dynacord set.....
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                    Comment

                    • MELO
                      • Feb 2011
                      • 77

                      #11
                      Originally posted by MusicXtra
                      Moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit onder de indruk ben geweest van een Dynacord set.....
                      Hier in de buurt kom je het hééél veel tegen. Dus ook makkelijk bijhuren en het wordt overal geaccepteerd.

                      De XA2 en cobra's al diverse malen hier mogen beluisteren en telkens vond ik het geluid zeer aangenaam en op een voldoende volume voor vaak kleine setjes.. Dus regel 1 op dit forum, ga eerst luisteren, heb ik dus al gedaan ;-)
                      Olé Olé, mijn baas heeft Brooklyn Audio !!

                      Comment

                      • MELO
                        • Feb 2011
                        • 77

                        #12
                        Originally posted by theo
                        volgens mij lijken die madras sub en die sub18 wel op elkaar.
                        Zit die evx180 ev speaker in 7 a800 watt.
                        Dynacord zet daar volgens mij een 5a 600 watt versterker op.
                        Ik zou de sub18 nemen met de dsp processor en een versterker van een 2000 watt op zetten.
                        Dan komt er ook nog een mooi potje druk van die kastjes af.
                        het zijn beide actieve systemen, waarbij de PSD218 2 x 1000W RMS @ 4 ohm levert voor eventueel een extra sub en de top.
                        De Madras M18 daar in tegen 1 x 540 watt RMS voor één speaker heeft.
                        Olé Olé, mijn baas heeft Brooklyn Audio !!

                        Comment

                        • theo
                          • Nov 2001
                          • 503

                          #13
                          Originally posted by MELO
                          het zijn beide actieve systemen, waarbij de PSD218 2 x 1000W RMS @ 4 ohm levert voor eventueel een extra sub en de top.
                          De Madras M18 daar in tegen 1 x 540 watt RMS voor één speaker heeft.
                          ja inderdaad mijn inziens veel ste weinig.
                          daar een speaker 1.5 x 2 t vermogen kan hebben.
                          zijn ze hier met de vermogens erg gereserveerd.
                          Zeker die madras.
                          Psd effe x op gewerkt met zon lange top heel smal lang ding vond niet wat.

                          Comment

                          • MELO
                            • Feb 2011
                            • 77

                            #14
                            Dus eigenlijk zijn we niet gecharmeerd van mijn keuzes proef ik hier?
                            Olé Olé, mijn baas heeft Brooklyn Audio !!

                            Comment

                            • MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

                              #15
                              Goed geproeft.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                              Comment

                              Working...