dB Technologies Sub 808D mening/ervaring gevraagd!

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Italioboy
    • May 2010
    • 21

    dB Technologies Sub 808D mening/ervaring gevraagd!

    Beste lezer,

    Ik zou graag mijn huidige setje met 2x 15 inch topkasten een uitbreiding geven met een subwoofer. Mijn oog viel als eerste op een PXW18P van American Audio, deze besteld maar uiteindelijk toch geannuleerd omdat het mij zelf beter leek om er wat meer in te investeren in een subwoofer van een wat beter merk. Nu heb ik een dB Technologies Sub 808D subwoofer gezien en deze vind ik persoonlijk best aantrekkelijk qua prijs en prestaties. Ik kan helaas nergens een fatsoenlijke review of mening vinden over dit subwoofertje. Heeft iemand op dit forum ervaring met deze subwoofer of het merk ervan? Tevens, zijn er nog andere leuke subwoofers voor het budget van 700 euro per sub? Ik ben in de toekomst van plan er eventueel een 2e bij te nemen en de toppen te vervangen voor 12 inch speakers om een betere weergave van mid/hoog te krijgen en de lage tonen natuurlijk over te laten aan de subwoofers.

    Alvast bedankt!
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    De DB sub is een band-pass sub en heeft een eigen fase gedrag, de kans is groot dat die niet wil matchen met het fase gedrag van je toppen.
    Beste is, wanneer je de kennis ontbeert om dit te checken, subs te kopen die bij je toppen horen.
    De fabrikant heeft als het goed is gezorgd dat top en sub netjes op elkaar aansluit.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • Italioboy
      • May 2010
      • 21

      #3
      Bandpass, dit wil toch wat zeggen over de constructie van de kast waar de druk door gecreëerd word? Heb net een topic gelezen over de verschillen tussen bandpass en frontloaded (hoorngeladen?), maar waarom zou ik deze subwoofer dan niet kunnen nemen? Zoals gezegd wil ik de toppen sowieso gaan vervangen. Heb nu toppen die gelijk zijn met de TSX15 van JB-Systems, niet veel soeps dus.

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Bandpass is een bepaald ontwerp met voor en nadelen.
        In 'Jip en Janneke taal' komt het erop neer dat je subs en je toppen elkaar in het gebied waarin ze elkaar overlappen niet tegenwerken.
        Als dat gebeurd 'vreet' de ene speaker de energie van de ander op.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • Italioboy
          • May 2010
          • 21

          #5
          Vandaar, dus dan had ik net zo goed die PXW18P kunnen nemen? Of zijn er nog beter rond de prijs van 700 euro? Liefst actief.
          Maar, stel ik ga voor die 808D en sluit mijn speakers aan op de ingebouwde crossover dan zou het gewoon goed moeten werken niet? Nu heb ik wat verder gezocht en kwam ook uit op de HK Audio Premium Pro 18 Sub A (bandpass of bassreflex kan iemand mij dit zeggen?), wat is de kwaliteit van dit apparaat? SPL is maar 125 dB (-3dB of -10dB geen idee) in tegenstelling tot de PXW18P van 128 dB en de Sub 808D 130 dB.

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            #6
            Die specs moet je niet teveel waarde aan hechten, subs in die prijsklasse zullen niet zo heel veel voor elkaar onder doen.
            De enige manier om een goede keus te maken is je oren te gebruiken en dus te gaan luisteren.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • Italioboy
              • May 2010
              • 21

              #7
              Dan ben ik ten eerste blij met dit antwoord dat je zegt om te gaan luisteren. Zelf ook niet heel slim om een subwoofer te bestellen zonder dat je weet hoe deze klinkt. Ook blij dat de bestelling nu geannuleerd is en ik mijn gemak kan gaan kijken en luisteren welke sub het meest geschikt is. Nog aanraders qua subs?

              Comment

              • frederic
                • Jan 2006
                • 3511

                #8
                Ik lees in een post dat je ook van plan bent de toppen te vervangen.
                Dan zou ik eerst uitkijken naar nieuwe toppen, zodat je dan een aangepaste sub kunt kiezen.

                Comment

                • desolation
                  • Jun 2012
                  • 706

                  #9
                  Zoals op new-line ook gepost, je kan voor de prijs van 2x DBTECH 808D ook 1x JBL PRX-618S-XLF aanschaffen. Moet je maar 1 sub meesleuren, ze gaan dieper en lager en qua output blijft het quasi gelijk.

                  Comment

                  Working...