PA systeem Repetitie; advies gevraagd

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Psychonaut
    • Jan 2013
    • 5

    PA systeem Repetitie; advies gevraagd

    Hoi,

    Ik ga met mijn band een PA systeem aanschaffen voor repetities. Heb hier al het een en ander gelezen, maar wat gerichter advies zou fijn zijn.
    Bandbezetting: 3 vocals, 2 keys, drums, bas , 2 gitaren
    Repetitieruimte: 6x8x3 meter

    Eerste oog was gevallen op de Yamaha Stagepas 600i. Maar het is misschien slimmer om net wat meer te investeren in iets wat ook zijn waarde zal behouden (voor evt verkoop na een paar jaar)
    Budget = 1200 (speakers, mixer, kabels, stands etc.)

    Ik ben op het volgende uitgekomen:
    2 x Mackie450V2 = 954 euro
    Voor stands en kabels reken ik zo'n 70/80 euro (advies welkom)
    Ik zoek dus nog een degelijk mixertje van maximaal 150-200 euro.
    Wensen:
    4 mic inputs + 2-4 jack inputs.
    Effecten erop (simpel galmpje)


    Gr. Psychonaut
    Last edited by Psychonaut; 09-01-13, 12:52.
  • Fridge
    • Mar 2002
    • 153

    #2
    Psychonaut, je schrijft hier op het forum van een webshop (licht-geluid.nl). Niet erg chique om dan te vragen naar advies over iets wat zo snel mogelijk via een andere webshop leverbaar moet zijn...

    Comment

    • Psychonaut
      • Jan 2013
      • 5

      #3
      Ah sorry had dat niet door. Wel nog steeds advies nodig

      En nog even voor de duidelijk.
      We gaan alleen de vocalen en toetsen uitversterken.

      Comment

      • desolation
        • Jun 2012
        • 706

        #4
        70-80 voor stands én kabels? Een degelijk statief op zich kost al 50EUR per stuk...
        150-200EUR voor een 8 kanaals tafel met effecten is ook nogal onrealistisch. Een Soundcraft EFX8 bv kost je ongeveer 325EUR.

        Comment

        • Psychonaut
          • Jan 2013
          • 5

          #5
          Originally posted by desolation
          70-80 voor stands én kabels? Een degelijk statief op zich kost al 50EUR per stuk...
          150-200EUR voor een 8 kanaals tafel met effecten is ook nogal onrealistisch. Een Soundcraft EFX8 bv kost je ongeveer 325EUR.
          Kan toch niet veel fout gaan met wat goedkopere statieven? De monitors blijven toch altijd op hun plek staan. Ze komen ook niet in een zaal o.i.d. te staan. Een simpel mixertje is denk ik wel realistisch voor 150-200EUR.(en daar wil ik me ook graag aan houden). We kunnen later als we dat willen altijd nog kijken voor een betere mixer. Iets zoals behringer lijkt me wel ok voor nu. (en vergeleken met zo'n Yamaha mixer, is daar weinig verschil in lijkt me).

          Comment

          • stamgast
            • Feb 2010
            • 253

            #6
            Daar zit heel veel verschil tussen.
            Maar als dat je budget is kom je inderdaad uit bij Behringer. Bijvoorbeeld deze

            Comment

            • frederic
              • Jan 2006
              • 3511

              #7
              Zolang je goedkope microfoonstatieven niet veel moet samen plooien en meenemen, gaat dat wel.
              In principe als ze in het repetitie kot open gesteld blijven staan, kan daar niet veel aankomen.

              Maar als ze mee moeten naar optredens, zal je vrij vlug merken dat de scharnieren, schroeven stuk zijn. (Schroefdraad doorgesleten enz...)

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #8
                Zelfs met goedkope statieven zul je het niet redden om binnen die € 80,- ook nog je kabels te kopen.
                Ga ook eens zoeken bij gebruikt spul, er wordt meer dan genoeg aangeboden.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • Graniet
                  • Sep 2009
                  • 33

                  #9
                  Als je statieven anders toch in de repetitie ruimte blijven staan, waarom neem je dan geen muursteunen
                  voor je luidsprekers ? Deze zijn goedkoper als statieven, en nemen ook heel wat minder ruimte in.
                  Zoiets bvb : http://www.licht-geluid.nl/shop/p-67...max-40kgs.aspx
                  Alle problemen van de wereld kunnen opgelost worden met 2 dingen ; WD40 en Gaffa. Als het vast zit en het moet los, WD40. Als het los zit en het moet vast, Gaffa.

                  Comment

                  • Psychonaut
                    • Jan 2013
                    • 5

                    #10
                    Originally posted by desolation
                    70-80 voor stands én kabels? Een degelijk statief op zich kost al 50EUR per stuk...
                    150-200EUR voor een 8 kanaals tafel met effecten is ook nogal onrealistisch. Een Soundcraft EFX8 bv kost je ongeveer 325EUR.
                    Band nog kunnen overtuigen iets meer uit te geven.
                    Soundcraft EFX8 ziet er zeer ok uit. Iemand ook ervaring met de Mackie PRO FX12?
                    Zit er veel verschil tussen die twee mixers?
                    Tips voor goedkope stands + speakerkabeltjes (laten we daar 100 euro max van maken)
                    Last edited by Psychonaut; 09-01-13, 20:10.

                    Comment

                    • tarpan
                      • Dec 2008
                      • 266

                      #11
                      Van die Stagepas zou ik wegblijven. Ze ruisen verschrikkelijk en elke net-vervuiling hoor je.
                      als je bij de brom zit...

                      Comment

                      • Psychonaut
                        • Jan 2013
                        • 5

                        #12
                        Originally posted by tarpan
                        Van die Stagepas zou ik wegblijven. Ze ruisen verschrikkelijk en elke net-vervuiling hoor je.

                        Ja had al van meerdere begrepen dat 't toch slim was om iets meer te investeren.
                        Daarom wordt het dus 2x Mackie450v2 , Soundcraft EFX8.
                        Goedkope stands. Kabels? Speciale speakerkabels of gewoon XLR?

                        Comment

                        • tarpan
                          • Dec 2008
                          • 266

                          #13
                          Aangezien het een actief systeem is, ben je niet erg veel met speakerkabels denk ik (dan denk ik aan speakon bv...)
                          Gewoon xlr dus.
                          als je bij de brom zit...

                          Comment

                          Working...