Zoektocht actieve monitoren

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jvst
    • Jan 2013
    • 18

    Zoektocht actieve monitoren

    Ik ben op zoek naar een setje actieve monitoren. Ze moeten ook bruikbaar zijn als PA voor een klein zaaltje à 50 man (sluit dit coax monitoren uit?). Niet veel laag nodig, dus 12" of minder is voldoende. Wegens amateurs achter de knoppen liefst niet al te opblaasbaar of EQ-verlangend. Het budget voor 2 is max. €1400.

    X-acts ben ik hélemaal weg van, maar deze zijn dus 2x te duur . Verder heb ik nog niet veel aan monitor gehoord waar ik blij van werd. Wat ik tegenkom: HK dart/fast, dB F/FM series, ervaringen? Andere aanraders?
  • desolation
    • Jun 2012
    • 706

    #2
    Als die 1400EUR ex BTW is : JBL PRX612M
    Een zeer grote stap vooruit tov de 512M, ik vind het echt super kasten. Compact, goed bruikbaar in zowel monitors als FOH, amper EQ nodig, weinig last van feedback en gewoon een heel goede klank. Ze gaan ook HARD, dus je hebt quasi altijd reserve over.

    Comment

    • drbeat
      • Jun 2012
      • 671

      #3
      Originally posted by desolation
      Als die 1400EUR ex BTW is : JBL PRX612M
      Een zeer grote stap vooruit tov de 512M, ik vind het echt super kasten. Compact, goed bruikbaar in zowel monitors als FOH, amper EQ nodig, weinig last van feedback en gewoon een heel goede klank. Ze gaan ook HARD, dus je hebt quasi altijd reserve over.

      Dit zijn inderdaad mooi goed klinkende kastjes, maar als het ex is...te duur maar het zeker waard om de meerprijs te accepteren.
      Anders kom je toch weer in de hk versies en dat is juist niet wat je zou willen geloof ik.

      Maar ik geloof dat NES hier op het forum ook met een merk werkt wat de moeite waard is om te bekijken, geloof dat het logic heet en in die klasse opereert...maar kan me vergissen..

      Ev en dynacord heeft ook mooie monitoren maar heb eigenlijk geen vergelijking met de jbl's gevonden. Prijs kwaliteit verhouding klopt gewoon erg goed...
      Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

      Comment

      • vdlaanlichtengeluid
        • Jun 2010
        • 640

        #4
        Wij gebruiken de laatste tijd steeds vaker onze Electro Voice SXA 250 toppen voor dit soort dingetjes. Hoeft ook niet veel aan te gebeuren en klinken best aardig. Eventueel met een SBA760 sub eronder kun je wel wat meer dan 50 man doen.

        Comment

        • Jvst
          • Jan 2013
          • 18

          #5
          1400 is ex, maar wel echt het uiterste.

          Die 612M komt op het lijstje. Wel jammer dat ze geen 10" versie hebben.

          De SXA 250 is te groot (en duur), meer dan 50 man gaat het niet voor gebruikt worden.

          Comment

          • soundsystem
            • Aug 2011
            • 73

            #6
            RCF ART312aMK3, dan hou je nog geld over!

            Comment

            • Jvst
              • Jan 2013
              • 18

              #7
              Originally posted by soundsystem
              RCF ART312aMK3, dan hou je nog geld over!
              Waterdichte argumentatie! (kuch) Heb je er ervaring mee? Vergelijking met anderen?
              Last edited by Jvst; 07-01-13, 15:33. Reason: sarcasme

              Comment

              • drbeat
                • Jun 2012
                • 671

                #8
                Originally posted by Jvst
                Waterdichte argumentatie! Heb je er ervaring mee? Vergelijking met anderen?

                Met alle respect, maar deze monitoren zijn niet echt aanraders...de jbls zijn kwalitatief veel en veel beter. De RCF kasten zijn vergelijkbaar met de fast kastjes van hk....geen slechte kastjes maar gezien je kwaliteitseisen niet de juiste keus.

                Maar goed dat moet je zelf maar uit maken na dat je geluisterd hebt..ik denk dat met jou eisen je beter kunt doorsparen, of je maakt consessies in je eisenpaket....en kiest voor een mindere kwaliteit.... of 2e hands...succes met je zoektocht..en ben benieuwd wat je uiteindelijk hebt gekocht..
                Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #9
                  Volgens mij moet TS gewoon de stoute schoenen aantrekken en bij de diverse aanbieders gaan luisteren.
                  Vaak worden er bruto prijzen vermeld en is er echt nog wel ruimte voor onderhandelen, iedereen wil tenslotte toch zaken doen.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • Jvst
                    • Jan 2013
                    • 18

                    #10
                    (zie latere post)
                    Last edited by Jvst; 08-01-13, 16:33.

                    Comment

                    • Jvst
                      • Jan 2013
                      • 18

                      #11
                      (zie latere post)
                      Last edited by Jvst; 08-01-13, 16:34.

                      Comment

                      • desolation
                        • Jun 2012
                        • 706

                        #12
                        het bovenstaande zal vaak op gaan, maar op een 612M is de marge al zo klein dat je al aardig je best zal mogen doen om daar nog iets af te krijgen voor maar 2 stuks. de importeur geeft daar ook enkel extra korting op vanaf je er pakweg 6 neemt.

                        Comment

                        • MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

                          #13
                          Is zo in die prijsklasse inderdaad maar dan nog doet TS er verstandig aan eerst zijn oren te gebruiken en daarna pas naar zijn budget te kijken.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                          Comment

                          • desolation
                            • Jun 2012
                            • 706

                            #14
                            daar valt uiteraard niets tegen in te brengen
                            actief en 10" zal niet meevallen om te vinden, ik zou het eerlijk gezegd ook niet kopen als monitor.

                            Comment

                            • jop
                              • Jun 2002
                              • 92

                              #15
                              voor 1400,- kun je wel gebruikte x-acten vinden.

                              Geeft de baspoort aan de achterzijde van de prx612 geen rare verschijnselen als je 'm als stage monitor gebruikt?
                              Last edited by jop; 07-01-13, 17:07.
                              Powerd by MB-Audiosystems

                              Comment

                              Working...