past soundcraft EFX8 in 8HE?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • combinatiezuid
    • Dec 2012
    • 4

    past soundcraft EFX8 in 8HE?

    Hallo allemaal
    net nieuw geregistreed op dit forum omdat ik een vraagje heb. misschien hoort het thuis in newbies en startersvragen maar ik verwacht hier eigenlijk betere antwoorden
    Ik wil een dj case / dj rack bestellen waar een soundcraft efx8 aan de bovenkant in moet komen.
    Die cases kun je krijgen met bijv 8HE boven en 4 HE voorzijde maar ook met 10HE bovenkant enz
    Nu is het natuurlijk zo dat een 10HE bestellen wel zekerheid geeft dat het mengpaneel erin past maar die is natuurlijk weer zwaarder dan een 8HE uitvoering dus het liefst houd ik het zo compact mogelijk.
    Nu kun je het natuurlijk uitrekenen aan de hand van de afmetingen maar daar zit juist het probleem. het mengpaneel is 362 mm diep en zoals ik begrepen heb is 1 HE gelijk aan 44,5 mm oftewel 4,45 cm. Dat zou betekenen dat ik 36.2 cm gedeeld door 4.45 he nodig heb en dat is 8,134 HE.
    Tot zover even het verhaal erachter. De simpele vraag is dus. stel ik bestel een case voor 8HE?, past die efx8 er dan in of is die dan net te klein?
    Alvast bedankt
    Marco
  • drbeat
    • Jun 2012
    • 671

    #2
    Bel of mail naar de winkel of andere verkopende partij waar je hem gaat kopen en vraag dat gewoon daar.
    Die weten dat prima en anders meten ze dat voor je als ze graag verkopen.

    De info die je nu verschaft gaat nergens over het soort case, met of zonder deksels, of een plaatje met de case...

    Je verkopende partij kan je perfect vertellen of je soundcraft er in past..

    Succes!
    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

    Comment

    • NesCio01
      • May 2010
      • 1987

      #3
      Denk ook gelijk na of je boven je tafel
      mss nog een 2HE blindplaat wil monteren
      waar je nog iets in wilt bouwen, zoals bijvb.
      een xlr aansluiting voor een zwanenhalslampje,
      een extra in- of uitgang, een multiconnector
      of whatever.
      Soms zie je boven de tafel ook een MBP of klapjap liggen.

      grtz

      Nes

      ps. Mijn Slant 11-4 komt binnenkort vrij
      Last edited by NesCio01; 31-12-12, 18:00.
      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

      Comment

      • combinatiezuid
        • Dec 2012
        • 4

        #4
        Uiteraard heb ik daar zelf ook wel aan gedacht maar het betreft twee verschillende partijen en niet een en dezelfde waar de spullen vandaan komen. Ik ben bang dat als ik vraag aan degene van de case of de efx8 erin past dat ie zegt, ja dat past wel terwijl die het helemaal niet zeker weet en graag wil verkopen. Probleem is dat als je ze hebt gekocht het niet terug kan. Je moet het zelf van tevoren uitzoeken en als je het zeker weet pas kopen. kan hier geen namen noemen denk ik maar je zal wel weten wat ik bedoel.
        Dacht dat er wel wat mensen hier op het forum kwamen die een efx8 hebben ingebouwd in een rack en weten of deze wel of niet past in 8HE. Maar ik heb pas net gepost dus wacht nog even af, misschien dat er iemand nog met een antwoord komt. In ieder geval bedankt voor de reactie

        Comment

        • combinatiezuid
          • Dec 2012
          • 4

          #5
          ter verduidelijking hier het soort case dat ik bedoel. dus mogelijkheid aan de bovenzijde voor een mengpaneel en voorzijde voor bijv md speler en draadloze microfoon of zoiets.
          dat kan met die 11-4 ook maar hangt van de prijs af natuurlijk. denk dat we daarover dan even prive moeten mailen.

          Comment

          • RobertK
            • Jun 2012
            • 82

            #6
            Check de soundcraft website voor de maten van de tafel....

            Comment

            • sjig
              • May 2012
              • 909

              #7
              En reken het daarna hier om in HE/U

              Heb het even berekend en je komt uit op iets meer dan 8he
              Als je een 10he neemt weet je zeker dat je goed zit, en je hebt nog ruimte over voor ...!

              Comment

              • combinatiezuid
                • Dec 2012
                • 4

                #8
                oke bedankt voor de info. ga voor de zekerheid toch maar voor een 10 HE.

                Comment

                Working...