Soundcraft Si Compact gebruikers-ervaringen, T&T

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SH1000
    • Dec 2009
    • 220

    Soundcraft Si Compact gebruikers-ervaringen, T&T

    Presonus heeft een forum waar veel ervaringen worden uitgewisseld. Soundcraft (volgens mij) helaas nog niet, dus waar vind ik Tips & Tricks?

    Wie wil zijn/haar specifieke Si Compact ervaringen delen zodat we nog meer uit deze mixers kunnen halen...

    Dus a.u.b. geen discussie over hoe goed of slecht dit mengpaneel is t.o.v. xxx. Dat lijkt me een mooi initiatief voor een ander cq nieuw topic

    Ik zal zelf een bescheiden aftrap geven
    Last edited by SH1000; 09-12-12, 22:02.
    Good is the enemy of Great
    [Jim Collins]
  • SH1000
    • Dec 2009
    • 220

    #2
    Linken van even - oneven fader, bijvoorbeeld 10-11...

    Stereo kanalen linken gaat in eerste instantie alleen vanuit een oneven fader, bijvoorbeeld 9-10. Het linken van 10-11 lukt in eerste instantie niet. Indirect is het wel mogelijk door eerst 9-10 te linken en vervolgens in FADER set-up de kanalen met INSERT op te schuiven.
    Good is the enemy of Great
    [Jim Collins]

    Comment

    • SH1000
      • Dec 2009
      • 220

      #3
      Ik hoorde laatst dat er voor de SI Compact een USB-kaart zou komen, ik denk voor zo'n €700,- Ook las ik wat over zoiets als een firewire kaart, misschien die USB of Thunderbolt.
      - Weet iemand er meer van?
      - Is dit iets wat met de Namm geintroduceerd gaat worden?

      PS aan de eerdere reacties te zien heeft verder iedereen een X32 en ben ik de enige met een SIC
      Last edited by SH1000; 03-01-13, 23:03.
      Good is the enemy of Great
      [Jim Collins]

      Comment

      • desolation
        • Jun 2012
        • 706

        #4
        Voor wat een SI Compact kost en wat je ervoor krijgt is dat niet verwonderlijk. Geen LCD scribble strips was voor mij dé reden om er geen te kopen (buiten de ondermaatse geluidskwaliteit als je er geen Compact Stagebox of VI stagebox aan hangt). Leuk dat je hem zelf kan configureren qua routing, patching en layers, maar als je geen indicatie hebt van wat waar staat ben je er vet mee.

        Ondertussen is hij sterk in prijs gezakt, maar bij de launch kostte dat ding zoveel als een iLive R72 met een stagerack bij.

        Comment

        • renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

          #5
          Ik werk bijna wekelijks met de Si Compact 32 op monitors. Op zich een prima tafeltje, maar wat beperkt. Geluidskwaliteit is in mijn ogen wel erg dik in orde!

          Wat wil je weten/welke ervaringen wil je horen?
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

          Comment

          • SH1000
            • Dec 2009
            • 220

            #6
            Originally posted by SH1000
            Ik hoorde laatst dat er voor de SI Compact een USB-kaart zou komen, ik denk voor zo'n €700,- Ook las ik wat over zoiets als een firewire kaart, misschien die USB of Thunderbolt.
            - Weet iemand er meer van?
            - Is dit iets wat met de Namm geintroduceerd gaat worden?
            Er is een nieuwe software-versie uit voor de SI Performer. Bij "new features" wordt vermeld:

            "Support added for the 'soon to be released' Multi-Digital USB/FireWire/ADAT card"

            Dit betekent dat er dus inderdaad een USB/firewire kaart aan zit te komen. En die zal dan ook voor de Si Compact gebruikt kunnen worden.
            Good is the enemy of Great
            [Jim Collins]

            Comment

            • frederic
              • Jan 2006
              • 3511

              #7
              Het is in elk geval een tafel die prijs/ kwaliteit veel te duur is.

              Comment

              • Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

                #8
                Ik heb zelf een compact16 en ben er erg blij mee. Ik kan er ieder gemiddeld coverbandje op draaien en ik vind de sound wel gewoon goed...Bij Soundcraft heb je tenminste niet het zelfde gelul als bij andere bepaalde merken 'pre-amp van die en die mixer' en 'de eq van die en die mixer'. Zelf vind ik de prijs/kwaliteit/mogelijkheden gewoon goed. Ik heb de compact tot dusver naast een Roland gehad(het exacte type is me even ontgaan) maar ik vond de Soundcraft een stuk frisser klinken en tot dusver blijft ook de mix goed overeind.
                Olaf Duffhuës

                **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                Comment

                • WesleyVDH
                  • Oct 2010
                  • 80

                  #9
                  Ik heb er zelf ook twee staan, en gebruik ze naar volle tevredenheid. Ze voelen misschien wat minder degelijk aan dan enkele andere tafels, maar voor de klussen die ik er mee draai zijn ze top. Lekkere klank, overzichtelijk en goed te bedienen.
                  Soundcraft gaat nu ook komen met betaalbare digitale stagebox'en die op deze tafels kunnen, wat een goede zet is in mijn ogen.
                  Ben erg benieuwd wat deze stageboxes gaan kosten!

                  Comment

                  • frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

                    #10
                    Dat de kanaalnamen niet digitaal verschijnen aan de fader, vind ik toch een zeer grote handycap, als je met layers moet werken.

                    Comment

                    • WesleyVDH
                      • Oct 2010
                      • 80

                      #11
                      Dat is zeker één van de nadelen die de mixer heeft. Daarentegen is de prijs hier ook wel naar, en hebben vele concurrenten in deze prijscategorie dit ook niet..

                      Comment

                      • renevanh
                        • Oct 2004
                        • 2371

                        #12
                        Aan welke concurrenten denk je dan?
                        In deze prijsklasse is dat volgens mij vooral de A&H GLD80 die veel flexibeler is. De Si Compact is relatief gezien een best prijzig tafeltje hoor
                        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                        Comment

                        • desolation
                          • Jun 2012
                          • 706

                          #13
                          Originally posted by WesleyVDH
                          Ik heb er zelf ook twee staan, en gebruik ze naar volle tevredenheid. Ze voelen misschien wat minder degelijk aan dan enkele andere tafels, maar voor de klussen die ik er mee draai zijn ze top. Lekkere klank, overzichtelijk en goed te bedienen.
                          Soundcraft gaat nu ook komen met betaalbare digitale stagebox'en die op deze tafels kunnen, wat een goede zet is in mijn ogen.
                          Ben erg benieuwd wat deze stageboxes gaan kosten!
                          Ze komen ook met de SI Expression die quasi dezelfde kreupele nadelen als de compact heeft, maar wel bijna de helft kost. "wat minder degelijke aanvoelen" is iets wat aan dit prijspunt gewoon niet kan, net zoals geen LCD's op de channel strips hebben of een ridicule beperking qua mixbussen hebben.
                          De SI Compact is een belachelijk overpriced toestel voor wat je krijgt, ongeacht of het qua functionaliteit goed is of niet. De SI Performer gaat er nog een stap over voor mij, 8 mille voor een 32in/16 out mixer gewoon omdat hij uber basic DMX kan sturen...
                          Last edited by desolation; 26-01-13, 04:00.

                          Comment

                          • drummerke
                            • Oct 2006
                            • 432

                            #14
                            kunnen we de topic starter gewoon niet helpen ipv pro en contras op tr noemen

                            Comment

                            • MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

                              #15
                              Volgens mij wordt er toch behoorlijk on-topic gereageerd....
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                              Comment

                              Working...