Goedkope Drumkit Microfoonset

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vdlaanlichtengeluid
    • Jun 2010
    • 640

    Goedkope Drumkit Microfoonset

    Hallo allemaal,

    We willen uiteraard allemaal heel graag met goede spullen en het liefste het duurste werken.
    Maar helaas zijn er situatie's dat dat gewoon niet altijd kan.
    Voor een klein gesubsidieerd theater moet ik kijken naar een goedkoop setje mic's waarvan de prijs/kwaliteit het beste is voor het minste geld.

    Nu heb ik even op de site van J&H gekeken maar kan niet zo erg goed kiezen.

    - http://www.licht-geluid.nl/shop/p-14...ofoon-set.aspx
    - http://www.licht-geluid.nl/shop/p-11...icrofoons.aspx
    - http://www.licht-geluid.nl/shop/p-11...icrofoons.aspx

    Het LD Systems is me totaal niet bekend en de samson kitjes wel eens zien zwerven maar eigenlijk nooit gehoord.
    Het budget is dus eigenlijk erg klein voor een leuke set maar ik denk persoonlijk meer naar de 8-delige samson set.

    Ik hoop dat jullie wat meer info kunnen geven of eventueel een Admin die het leest.
  • jens
    • Aug 2004
    • 1067

    #2
    Maar is het voor dat kleine theater wel nodig om alles uit te gaan versterken? Of kan je ook met minder mics de drumkit goed uitversterken? Met minder mics heb je een groter budget om goeie mics te kopen.

    "mic's waarvan de prijs/kwaliteit het beste is voor het minste geld." Dit willen we toch allemaal?

    Ik heb zelf mijn mic set voor de drums beetje bij beetje opgespaart en ook 2e hands overgenomen. Het kost wel wat tijd en moeite maar het heeft wel een hoop geld gescheeld!

    Comment

    • desolation
      • Jun 2012
      • 706

      #3
      Kijk anders eens naar MXL, is ook redelijk ok geprijsd en klinkt toch een stuk beter dan de uber budget mics.
      Voor theaterwerk kan je eventueel werken met een kickmicro + grootmembraans in glyn johns setup

      Comment

      • vdlaanlichtengeluid
        • Jun 2010
        • 640

        #4
        Ik begrijp wat je bedoeld maar het is omdat net te klein is voor akoestisch, dan kom je gewoon wat te kort is mijn ervaring. Ook begrijp ik je bedoeling met duurdere kit te kopen door langzaam wat te sprokkelen maar het is zo dat helaas alles vrij toegankelijk is en er helaas al een en ander kapot gegaan is door verkeerd gebruik. Dan kan ik in dit geval beter een goedkope kit kopen waarbij eventuele vervanging gewoon vele malen goedkoper is.

        Wat ik al zeg. Het hoeft niet perfect te zijn maar ik/theater wil er gewoon net wat meer mee kunnen/uithalen.

        Het liefste zou ik ook voor sennheiser en/of shure of iets dergelijks gaan maar helaas gaat dat gewoon niet lukken omdat ze gewoon niet zoveel geld voor slechts 1 microfoon gaan betalen. Geloof me, ik heb het echt allang geprobeerd.

        Comment

        • drbeat
          • Jun 2012
          • 671

          #5
          Originally posted by jens
          Maar is het voor dat kleine theater wel nodig om alles uit te gaan versterken? Of kan je ook met minder mics de drumkit goed uitversterken? Met minder mics heb je een groter budget om goeie mics te kopen.

          "mic's waarvan de prijs/kwaliteit het beste is voor het minste geld." Dit willen we toch allemaal?

          Ik heb zelf mijn mic set voor de drums beetje bij beetje opgespaart en ook 2e hands overgenomen. Het kost wel wat tijd en moeite maar het heeft wel een hoop geld gescheeld!
          Met een goede mic in de kick, (een akg of shure/shenheiser) en een twee tal of 1 enkele goede condensator mic om mee te starten gaat prima..zo ben ik ook gestart en mijn tom clipons van shenheiser elke keer als er geld was gekocht...ik kon dat ook niet in eens betalen ( 4 toms en 2 flors) maar heb er nu nog superveel plezier van....ik zou haast zeggen een mic koop je toch wel bijna voor het leven....ik heb dat ook gedaan met al mijn microfoons die ik heb. Mijn zang mics heb ik eerlijk gezegd voor sommige bandjes behringer budget mics omdat er in het verleden een dure op de grond viel en de dader het niet vergoede
          Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

          Comment

          • vdlaanlichtengeluid
            • Jun 2010
            • 640

            #6
            @drbeat, en precies om jou behringer reden willen we in het theatertje wat goedkopere mics voor het drum. Helaas koop je hier geen mic's voor het leven omdat er door jan en alleman mee word gerommeld en er helaas nogal eens wat stuk gaat of gewoon verdwijnt. Dan is het dus makkelijk als je een setje hebt. Je hoeft niet perse alles te gebruiken

            Comment

            • drbeat
              • Jun 2012
              • 671

              #7
              Originally posted by radioactivediscoshow
              @drbeat, en precies om jou behringer reden willen we in het theatertje wat goedkopere mics voor het drum. Helaas koop je hier geen mic's voor het leven omdat er door jan en alleman mee word gerommeld en er helaas nogal eens wat stuk gaat of gewoon verdwijnt. Dan is het dus makkelijk als je een setje hebt. Je hoeft niet perse alles te gebruiken
              Dan is de ld set een goede set. Die van samson is wat minder robust maar elke dozenschuiver heeft ze. Van samson heb ik de di boxen van en zijn voor mij perfect. Ook kwa sound..de mics heb ik wel een aantal keren gehoord en gebruikt bij bandjes waar het allemaal goedkoper moest en ze vallen echt niet tegen..
              Ik snap je punt, en idd..daar zijn deze mics perfect voor..ld en samson maken elkaar niet...alleen moet je ze wat hoger van het vel afzetten gericht naar het midden..want je slaat ze wat makkelijker dicht...

              Succes met kiezen..
              Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

              Comment

              • jens
                • Aug 2004
                • 1067

                #8
                Heeft superlux ook geen leuke micś? volgens mij heb ik dat merk ook eens voorbij zien komen met goede verhalen.

                Ik begrijp idd je punt. Vooral als het gebruik van de spullen niet echt beheert word en dr nog wel is wat achterover gedrukt word dan is het zonde geld.

                Ik heb ook wel eens mede hobbyisten gehad waarbij mics zijn gejat. Ik tape, hoe gaar het er ook uit ziet , op sommige shows gewoon de micś vast aan het statief. verder meteen na gebruik dr af halen en in je zak steken...

                Comment

                • Hansound
                  • Apr 2006
                  • 832

                  #9
                  Er loopt een topic over een Jts kick mic, das betaalbaar en de rest ff lezen..

                  Comment

                  • drbeat
                    • Jun 2012
                    • 671

                    #10
                    Originally posted by jens
                    Heeft superlux ook geen leuke micś? volgens mij heb ik dat merk ook eens voorbij zien komen met goede verhalen.

                    Ik begrijp idd je punt. Vooral als het gebruik van de spullen niet echt beheert word en dr nog wel is wat achterover gedrukt word dan is het zonde geld.

                    Ik heb ook wel eens mede hobbyisten gehad waarbij mics zijn gejat. Ik tape, hoe gaar het er ook uit ziet , op sommige shows gewoon de micś vast aan het statief. verder meteen na gebruik dr af halen en in je zak steken...
                    Gelukkig nog niet mee gemaakt maar ik ben er ook erg scherp op...ik ruim eerst alle mics op en in de kist met slot en ruim dan mijn tafel in de zaal op en breng die naar voor het podium met de multi. Dan snel statieven in de kist en kabels rollen.de monitors bij elkaar voor t podium als ik door de zaal moet met alles en dan kleppen op de versterkers, pa in de kistjes en dan alles in de bus laden...vaak heb ik met mijn eigen band alles opgruimd van drums tot pa enz in een kwartier tot 20 minuten..opbouwen doen we samen in dezelfde tijd....alleen de pa afbreken in een kwartiertje 20 min....(kroeg klusje)
                    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

                    Comment

                    • Koen De Paepe
                      • Nov 2009
                      • 52

                      #11
                      De LD systems kit heb ik nog niet gehoord maar van de tom clips van samson zou ik toch afblijven.
                      Van deze kit ben ik wel tevreden: http://www.electro-voice.com/product.php?id=780

                      Comment

                      • renevanh
                        • Oct 2004
                        • 2371

                        #12
                        Toevallig afgelopen zaterdag een samson setje gehoord: snare en OH's zijn best aardig, maar de tommetjes... nah, niet mijn ding.

                        Heb zelf een setje van CAD, daar is alleen de drummic niet geweldig maar de snare en tom mics wel.
                        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                        Comment

                        • MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

                          #13
                          Volgens mij kun je beter op zoek naar een stel SM57's.
                          Een drummicrofoon moet een behoorlijk hoge geluidsdruk aankunnen, daar schort het meestal aan bij goedkope setjes.
                          Als de bron al niet goed is, hoe kun je dan een fatsoenlijk geluid neerzetten?
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                          Comment

                          • drbeat
                            • Jun 2012
                            • 671

                            #14
                            Originally posted by MusicXtra
                            Volgens mij kun je beter op zoek naar een stel SM57's.
                            Een drummicrofoon moet een behoorlijk hoge geluidsdruk aankunnen, daar schort het meestal aan bij goedkope setjes.
                            Als de bron al niet goed is, hoe kun je dan een fatsoenlijk geluid neerzetten?
                            Das waar hoor....maar als ze zoals de ts al verteld geregeld weggehaald worden, gesloopt en er weinig meer over blijft is het gewoon simpel...zonde van het geld. en een sm57 is niet veel duurder dan een tomclip van shure of van senheiser.. maar is het wel jammer als ze allemaal weggehaald worden...

                            Maar ik geloof dat de TS ook niet veel keuze heeft gezien dat zijn management aldaar al gezegd heeft dat het zo goedkoop mogelijk moet zijn, en kwaliteit niet belangrijk is....dan ben je eigenlijk al klaar....toch?
                            Last edited by drbeat; 27-11-12, 12:20. Reason: aanvulling
                            Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

                            Comment

                            • bones2001
                              • Aug 2003
                              • 741

                              #15
                              Ben wel eens redelijk verrast door een setje drum mikes van Fame.
                              Die dingen kosten een drol maar werken best wel aardig.
                              Tijdens een reunie optreden van mijn oude bandje kwam de drummer aanzetten
                              met een drumkit bestaande uit, 7 tom's, 2 floor's, 2 snare's en 2 kick's.
                              We hebben zijn eigen Fame microfoon setje gebruikt om alles te miken.
                              Was dus 16 kanaaltjes drums
                              Resultaat kun je hier zien/luisteren. Drumsolo vanaf 3.00



                              Setje van die Fame dingen kosten 165,00 euro bij de Music Store
                              Mixen is net als schilderen.
                              Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

                              Comment

                              Working...