frequenties draadloos

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • daviddewaard
    • Mar 2008
    • 627

    frequenties draadloos

    welke frequenties zijn vanaf volgend jaar nog bruikbaar mij is allemaal wat onduidelijk.
    als ik het goed begrijp kan je de 800-820 mhz band meer gebruiken klopt dit?
    A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen
  • desolation
    • Jun 2012
    • 706

    #2
    Ik weet dat het voor belgie 518-526Mhz zal worden, plus uiteraard de ISM banden tussen 860 en 865.

    Comment

    • vasco
      • Oct 2003
      • 2567

      #3
      Is hier een heel topic over.

      Comment

      • daviddewaard
        • Mar 2008
        • 627

        #4
        Originally posted by vasco
        Is hier een heel topic over.
        Die heb ik gelezen hoop blabla maar nergens concrete frequenties. Gaat over Nederland trouwens
        A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

        Comment

        • frederic
          • Jan 2006
          • 3511

          #5
          Zowel Shure als Sennheiser heeft een tabel ter beschikking.

          Comment

          • renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

            #6
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

            Comment

            • MusicSupport
              • Feb 2006
              • 1016

              #7
              Originally posted by daviddewaard
              Die heb ik gelezen hoop blabla maar nergens concrete frequenties. Gaat over Nederland trouwens
              Dan heb je de moeite niet genomen om goed te lezen noch de moeite genomen om de website van het Agentschap Telecom of de PMSE te bezoeken.

              In grote lijnen. Tussen de 790 en 863 MHZ is straks niet meer voor ons vrij beschikbaar danwel technisch storingsvrij te gebruiken; de details en uitzondering mag je zelf opzoeken.
              d&b Audiotechnik

              Comment

              • NesCio01
                • May 2010
                • 1987

                #8
                Voor Nederland doe je er goed aan, van Sennheiser niet langer
                de D-band te bestellen. Bij gebruik na medio september 2013 (?)
                is het raadzaam zeer goed uit te zoeken in welk deel van het land
                wat waar wordt gebruikt.

                Erg slordig als je tijdens een kerkconcert enkel de geluiden van
                'meiden van Holland' door je PA hoort komen
                omdat de digi TV jouw uitgezonden frequentie wegdrukt.

                grtz

                Nes
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                Comment

                • Roeltej
                  • May 2001
                  • 761

                  #9
                  Alleen ga je geen tv geluiden doorkrijgen... gelukkig
                  Andere techniek
                  Vitality Show

                  Comment

                  • speakertech
                    • Jan 2008
                    • 1696

                    #10
                    Originally posted by Roeltej
                    Alleen ga je geen tv geluiden doorkrijgen... gelukkig
                    Andere techniek
                    Verder geen uitslag op de RFmeters, maar wel volle bak ruis op je audiokanaal. Ik heb de situatie al meegemaakt, dat ik onverwijld op bekabelde microfoons over moest gaan, omdat K41 hevig gestoord wordt door zenders net over de grens in Belgie. Het maakt het draadloze systeem volledig onbruikbaar.

                    Speakertech
                    Last edited by speakertech; 14-11-12, 21:01.
                    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                    Comment

                    • daviddewaard
                      • Mar 2008
                      • 627

                      #11
                      Originally posted by MusicSupport
                      Dan heb je de moeite niet genomen om goed te lezen noch de moeite genomen om de website van het Agentschap Telecom of de PMSE te bezoeken.

                      In grote lijnen. Tussen de 790 en 863 MHZ is straks niet meer voor ons vrij beschikbaar danwel technisch storingsvrij te gebruiken; de details en uitzondering mag je zelf opzoeken.
                      kijk hier heb ik wat aan thanxs voor de info :-)
                      kan 2e hands erg goedkope zener krijgen die in deze band zitten en vermoedde al dat deze niet meer bruikbaar zijn binnenkort en er daarom voor zo weinig worden verkocht.
                      A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

                      Comment

                      • vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

                        #12
                        Originally posted by daviddewaard
                        Die heb ik gelezen hoop blabla maar nergens concrete frequenties. Gaat over Nederland trouwens
                        Gelijk op pagina 1 van die discussie staat o.a. de informatie die jij zocht.

                        Comment

                        • speakertech
                          • Jan 2008
                          • 1696

                          #13
                          Op de site van het Agentschap Telecom, onder de kop Vrijmaken 800 MHz band: maatregelen voor de PMSE-sector

                          lees ik het volgende:" Vrijhouden 'duplex-gap'. Het banddeel 821-832 MHz, ook wel aangeduid als 'duplex-gap' in het 800 MHz spectrum, wordt vrijgehouden voor PMSE gebruik. "

                          Ik gebruik een aantal microfoons die werken op frequenties tussen 822-846 MHz. Houdt dat in dat ze nog niet in de kliko hoeven en dat gebruik toegestaan wordt?
                          Wat moet ik me daar bij voorstellen? Zijn dat vaste duplex frequenties in de regio, of kunnen de apparaten met duplex het hele stuk gebruiken, waardoor het gebruik voor PMSE toch onvoorspelbaar en m.i. onbruikbaar is.

                          Speakertech
                          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                          Comment

                          • NesCio01
                            • May 2010
                            • 1987

                            #14
                            Speakertech,

                            Ik lees het zo, dat de frequentierange tussen 821 - 833 vrij blijft
                            voor PMSE.
                            Bij gebruik van de duplex-gap, lees ik hier en daar
                            dat gebruik hier beperkt is tot max. 8 - 12 zenders.
                            Ook lees ik dat LTE dongles en phones ook wel
                            gebruik maken van de frequenties in het gap,
                            wat storingen voor ons (PMSE) kan betekenen.


                            Op dezelfde site:
                            1. Uitfaseren bestaande apparatuur
                            "Besloten is, om het uitfaseren van de bestaande apparatuur die in de 800 MHz band actief is, mogelijk te maken, rekening houdend met de afschrijvingtermijn van de apparatuur. Daarom wordt het gebruik van de huidige apparatuur nog tot eind 2015 toegestaan in de frequentieruimte die op dit moment voor audioverbindingen wordt gebruikt in de 790-862 MHz. Voorwaarde is, dat dit geen storing veroorzaakt op het telecommunicatiegebruik dat in deze frequentieband zal gaan plaatsvinden."

                            Verdere info noopt mij er nog niet toe om
                            m'n D-band gear er al uit te doen.

                            grtz

                            Nes
                            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                            Comment

                            • speakertech
                              • Jan 2008
                              • 1696

                              #15
                              Hebben we hier dan te maken met tegenstrijdige mededelingen?
                              Ook ik was van plan om de apparatuur pas te dumpen als er echt geen mogelijkheid meer is om deze te gebruiken.
                              Speakertech
                              Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                              ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                              Comment

                              Working...