testje JTS NX2 kick mic vs E602 vs Beta52

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mr Review
    • Oct 2012
    • 27

    testje JTS NX2 kick mic vs E602 vs Beta52

    Ik kreeg van een collega een JTS NX2 mic in mn handen met de vraag, is dit wat?
    Ik heb begrepen dat het ding al een flinke tijd bestaat maar ben hem nog nooit in het wild tegengekomen.

    Ik heb hem aan een collega meegegeven om hem in een live sitiuatie te gebruiken en heb hem zelf ook even nader bekeken.

    Op zich een stevige behuizing met de aansluiting aan de achterkant. (net iets beter dan bij de beta52 want daar zit je nogal eens mee te klooien om je xlr vergrendeld te krijgen)

    De mic is getest in een live sitiuatie met in de eerste set de E602 die prima klinkt maar vooral in het laag wat minder is.
    In de 2de set mocht de JTS aan de slag, en dat viel niet tegen, hij had beduidend meer laag dan de 602 en klonk eigenlijk als een Beta52
    3de set de beta52 op het statiefje, zit je meteen weer te klooien met dat lamme vastdraai knoppie, maar dat blijft voor mij toch de beste mic.

    Even gekeken wat de JTS mic kost, en die zit ver onder de prijs van de Sennheisser en de Shure.
    Rider acceptatie zal zeker minder zijn maar voor mensen die daar niet vaak mee te maken hebben is dit een prima mic voor een nog betere prijs...

    Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die ervaring hebben met deze mic, want zoals gezegd... ik heb hem nog nooit in een koffertje gezien
  • Rieske
    • Aug 2002
    • 544

    #2
    Wat je vooraf niet kunt testen is de duurzaamheid van een dergelijke microfoon; gaat ie vrolijk 10 jaar mee of kun je 'm naar 2 of 3 jaar al in de container gooien ? Wat dat betreft heb ik het niet, naast diverse andere redenen, op B merken.
    Life is what you make it

    Comment

    • desolation
      • Jun 2012
      • 706

      #3
      Is ook gewoon een chinese B52 kopie die Monacor inkoopt 9/10.
      Daarom geen slechte mics, maar de reden waarom hij fel als een B52 klinkt mag dan duidelijk zijn

      Comment

      • Carl
        • Nov 2000
        • 907

        #4
        Ja, ik gebruik hem ook al een paar jaar. Prima mic, voor weinig geld. Zit lekker veel laag in en ik gebruik hem vrijwel altijd, kan er prima mee uit de voeten. Mijn andere keuzes zijn D12 en D112, soms MD421. De Shure en Sennheiser heb ik (helaas) niet.
        Of het een kopietje is van het een of ander?? Geen idee, maar JTS heeft een redelijk uitgebreid assortiment en zie zien er aan de buitenkant allemaal wel eigen uit, zegt natuurlijk niks over de techniek, maar ze ontwerpen in elk geval de behuizingen wel zelf. Of je ze dan ook mooi vind.....??
        Last edited by Carl; 30-10-12, 00:09.

        Comment

        • laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

          #5
          JTS is inderdaad niet de eerste de beste microfoonfabrikant. Heb er ook al goeie ervaringen mee gehad.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

          Comment

          • mr Review
            • Oct 2012
            • 27

            #6
            Dit weekend de mic nog eens zwaar aan de tand gevoeld, paar keer op het podium laten stuiteren,
            De gasttech was prima te spreken over de mic.
            Wat mij betreft kan hij van de B-merken lijst af...

            Comment

            • Hansound
              • Apr 2006
              • 832

              #7
              http://www.youtube.com/watch?v=d-n48_BVB-c ik vond dit filmpje, grappig , lekker vanuit je luie stoel een kick mic test beluisteren..

              Die JTS mic kost in elk geval geen drol...

              Comment

              Working...