ev dx38

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Abctje
    • Oct 2012
    • 3

    ev dx38

    Hoi ik heb eindelijk mijn ev dx38 kunnen kopen maar nu heb ik 2 problemen

    probleem 1 is dat de ev dx 38 niet samen kan werken met een dbx 231 graphic equalizer.
    Dan krijg ik namelijk een brom over mijn speakers, voorheen toen ik een behringer
    super x pro crossover had, had ik nergens geen last van.
    Nu is mij aangeraden om 2 trafo's in de dx38 te laten solderen en dan zou het
    probleem opgelost moeten zijn, hoe denken jullie hierover.

    probleem 2 Wat is een goeie setting op de dx 38, ik gebruik de ev zx4 toppen en 2 behringer subs
    18 inch, heb nou de setting in gebruik van rx 115.75.118.

    alvast bedankt voor de info en hulp
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

    #2
    ......................
    Last edited by Timo Beckman; 03-01-13, 19:04.

    Comment

    • Hansound
      • Apr 2006
      • 832

      #3
      Die brom moet een andere oorzaak hebben, het is heel normaal om een eq voor je processor te gebruiken

      Comment

      • Abctje
        • Oct 2012
        • 3

        #4
        re

        Originally posted by Hansound
        Die brom moet een andere oorzaak hebben, het is heel normaal om een eq voor je processor te gebruiken
        hoi heb inmiddels alle kabels vervangen kan het zijn dat dbx niet samen kan met ev?

        Comment

        • Timo Beckman
          • Jul 2006
          • 1298

          #5
          ......................
          Last edited by Timo Beckman; 03-01-13, 19:03.

          Comment

          • Abctje
            • Oct 2012
            • 3

            #6
            Hoi ik heb d dbx met xlr aangesloten want via inserts gaat bij mij niet

            Comment

            • axys
              • Aug 2006
              • 107

              #7
              Probeer eens uit te zoeken of de brom er ook nog in zit als je de DBX er tussenuit haalt. Wellicht ligt het gewoon aan de DX38.
              Ze moeten namelijk gewoon samen kunnen.
              JP/PA Geluid & Licht

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #8
                Het niveau van storing zoeken is soms wel erg laag hier, is het nou zo moeilijk om logisch na te denken en systematisch dingen uit te sluiten?
                Begin eens na te denken wat de oorzaak van een brom kan zijn..... Aardlus, losse afscherming, los signaal draadje, gain structuur totaal verkeerd ingesteld, etc.
                Kijk of het op zowel links als rechts zit en vanwaar af verhuisd het probleem mee naar links of rechts wanneer je deze wisselt.
                Ze de volumes van de diverse apparaten dicht, beginnend bij het apparaat dat aan het begin van de keten staat en kijk wanneer de brom verdwijnt.
                Zo volg je de signal flow en is de kans een stuk groter dat je de storing vindt dan met lukraak dingen vervangen.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • Roeltej
                  • May 2001
                  • 761

                  #9
                  DBX 231 eq ruist al wat van zichzelf... sommige exemplaren vrij extreem, heb je daar geen last van?
                  Vitality Show

                  Comment

                  • NesCio01
                    • May 2010
                    • 1987

                    #10
                    Originally posted by MusicXtra
                    Het niveau van storing zoeken is soms wel erg laag hier, is het nou zo moeilijk om logisch na te denken en systematisch dingen uit te sluiten?
                    Begin eens na te denken wat de oorzaak van een brom kan zijn..... Aardlus, losse afscherming, los signaal draadje, gain structuur totaal verkeerd ingesteld, etc.
                    Kijk of het op zowel links als rechts zit en vanwaar af verhuisd het probleem mee naar links of rechts wanneer je deze wisselt.
                    Ze de volumes van de diverse apparaten dicht, beginnend bij het apparaat dat aan het begin van de keten staat en kijk wanneer de brom verdwijnt.
                    Zo volg je de signal flow en is de kans een stuk groter dat je de storing vindt dan met lukraak dingen vervangen.
                    Daar raak je een hekel punt Sander.
                    Ik denk dat onze generatie veel meer is groot gebracht met het
                    zoeken naar oplossingen, dan de huidge club van 16+.

                    Om me heen zie ook veel jeugd die het echt niet gewend is om
                    zaken in oplossingen te zoeken. Ze zijn gewend gestuurd te worden
                    en voelen zich daar goed bij.
                    [stel dus hier een vraag en laat je pamperen]

                    Gelukkig kom ik toch genoeg stagieres tegen die behoorlijk goed
                    weten hoe e.e.a. werkt, hoe je uitdagingen aan kunt gaan en die
                    blijk geven van GBV
                    (gezondboerenlullenverstand)

                    on topic:
                    - Staan alle 230V gebruikende apparatuur op 1 fase?
                    - Hoe staat e.e.a. aangesloten, eerst EQ dan X-over of andersom
                    - staat alles op aarde aangesloten
                    - is het een aardbrom of zit je storing op een andere frequentie
                    - heb je je kabels al doorgemeten (heb je een 1 en een 2 omgedraaid
                    enz. enz.

                    grtz

                    Nes
                    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                    Comment

                    Working...