AD-systems Stium

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hansound
    • Apr 2006
    • 832

    AD-systems Stium

    Regelmatig hebben we op de zaak kleine abc tests met verschillende speakermerken.
    Onlangs stond daar van Ad-systems de Stium topkast bij, hoorngeladen dubbel 12 en 1.4 inch hoorn.

    In het begin was ik nogal sceptisch omdat ik de oude AD kasten niet echt je van het vind...

    Maar dit was heel andere koek, een heldere open klinkende topkast met flink wat druk.
    Het deed me een beetje denken aan de Ohm Trs topkast,

    Zijn er mensen die deze kast inmiddels gebruiken ? en zo ja wat zijn de ervaringen
  • desolation
    • Jun 2012
    • 706

    #2
    AD Systems maakt tegenwoordig mooie producten, dat mag ook wel als je ze vol propt met high grade drivers
    De hele Touringline is naar mijn mening best serieuze bang for the buck met een mooie klank.

    Comment

    • Hansound
      • Apr 2006
      • 832

      #3
      High grade drivers. Ad maakt toch gebruik van Beyma..

      Comment

      • purplehaze
        • Jul 2004
        • 692

        #4
        Duh, er zijn zeer gerenomeerde bouwers (L-acoustics, Synco, Sound Projects, enz) die gebruik maken van beyma drivers. Als dit geen zeer goed bruikbare producten waren aan een goede prijs zouden ze dat niet doen.

        Comment

        • Hansound
          • Apr 2006
          • 832

          #5
          Originally posted by purplehaze
          Duh, er zijn zeer gerenomeerde bouwers (L-acoustics, Synco, Sound Projects, enz) die gebruik maken van beyma drivers. Als dit geen zeer goed bruikbare producten waren aan een goede prijs zouden ze dat niet doen.
          Ik bedoelde ook niet dat beyma slecht zou zijn, maar dat Ad zn eigen drivers ontwikkeld lijkt me stug.

          Comment

          • desolation
            • Jun 2012
            • 706

            #6
            AD gebruikte vroeger Beyma, tegenwoordig zit er blijkbaar evengoed B&C in blijkbaar. AD is tegenwoordig ook van Duitsers, het spaanse is eruit.

            Comment

            • marcel.brouwers
              • Sep 2012
              • 5

              #7
              Nu Stium klinkt behoorlijk goed, en absoluut beter dan Ohm TRS welke me nooit konden bekoren, vooral de TRS bassen zijn gewoon ronduit slecht !
              Stium is een goed klinkende kast en weegt nauwelijks.
              AD maakt gebruikt van diverse speakers, van Celestion, Sica, Beyma en wellicht ook nog wel andere componenten.

              Comment

              • Hansound
                • Apr 2006
                • 832

                #8
                Originally posted by marcel.brouwers
                Nu Stium klinkt behoorlijk goed, en absoluut beter dan Ohm TRS welke me nooit konden bekoren, vooral de TRS bassen zijn gewoon ronduit slecht !
                .
                Eh... Ohm TRS is (was) een fijn klinkende set waar ik verschillende keren grote bands over heb gemixed, en het klonk erg goed. Zeker de subs...
                Dat die Ad kasten goed klinken wil ik best geloven maar tot nu toe is er nog niemand die zoch gemeld heeft als gebruiker...
                Dus daar wachten we nog op....

                Comment

                • marcel.brouwers
                  • Sep 2012
                  • 5

                  #9
                  Originally posted by Hansound
                  Eh... Ohm TRS is (was) een fijn klinkende set waar ik verschillende keren grote bands over heb gemixed, en het klonk erg goed. Zeker de subs...
                  Dat die Ad kasten goed klinken wil ik best geloven maar tot nu toe is er nog niemand die zoch gemeld heeft als gebruiker...
                  Dus daar wachten we nog op....
                  Zo zie je maar meningen verschillen.
                  Nu ik heb ze meermaals gehoord en gezien en mee gespeeld en ik vind Ohm maar niks
                  Basjes, die oude 400W Fostex drivers (Versie1) slaan geen deuk in een pakje boter.
                  Laatst 8 x TRS218 naast mekaar en nou ja, het bromde....
                  Ga je wat luider draaien dan beuken de bassen van ellende haast uit mekaar, zelden zo'n vibrerende en rammelende basjes gehoord !!

                  Comment

                  • desolation
                    • Jun 2012
                    • 706

                    #10
                    Originally posted by Hansound
                    Eh... Ohm TRS is (was) een fijn klinkende set waar ik verschillende keren grote bands over heb gemixed, en het klonk erg goed. Zeker de subs...
                    Dat die Ad kasten goed klinken wil ik best geloven maar tot nu toe is er nog niemand die zoch gemeld heeft als gebruiker...
                    Dus daar wachten we nog op....
                    De Stium is best nieuw, dus dat lijkt me vrij normaal.
                    Op hun site staan wel wat referenties op alleszins, de Touringline heb ik nu al 3x gehoord en die klinkt zeer goed voor wat hij kost. De 12" coax monitor ook, durf ik gerust naast een L'Acoustics leggen maar dan aan de helft van de prijs.
                    Zou ik nog investeren in een Touringline? Neen. Doe mij dan maar GEO-S12 of STM.

                    Comment

                    • marcel.brouwers
                      • Sep 2012
                      • 5

                      #11
                      Originally posted by desolation
                      De Stium is best nieuw, dus dat lijkt me vrij normaal.
                      Op hun site staan wel wat referenties op alleszins, de Touringline heb ik nu al 3x gehoord en die klinkt zeer goed voor wat hij kost. De 12" coax monitor ook, durf ik gerust naast een L'Acoustics leggen maar dan aan de helft van de prijs.
                      Zou ik nog investeren in een Touringline? Neen. Doe mij dan maar GEO-S12 of STM.
                      Touringline klinkt best goed, echter wederom een van de vele op een markt die tot de nek vol zit

                      Interessanter vind ik bijvoorbeeld "Pico Spot". Tijdens de microfoontest stond ik 2 jaar geleden verbaasd te kijken.
                      De installatieversies (Iflex) klinken tevens lekker in de oren, kun je makkelijk en probleemloos lang naar luisteren,

                      Comment

                      • Hansound
                        • Apr 2006
                        • 832

                        #12
                        Originally posted by marcel.brouwers
                        Touringline klinkt best goed, echter wederom een van de vele op een markt die tot de nek vol zit

                        Interessanter vind ik bijvoorbeeld "Pico Spot". Tijdens de microfoontest stond ik 2 jaar geleden verbaasd te kijken.
                        De installatieversies (Iflex) klinken tevens lekker in de oren, kun je makkelijk en probleemloos lang naar luisteren,
                        Hoorngeladen dubbel 12 inch en 40 kg... wie zitten er allemaal nog meer in die markt dan ? ik ben niet zo heel erg thuis in al die merken en type's..

                        Die pico spot is idd lachen, mn hifi freak broer stond zelfs verbaasd...

                        Comment

                        • desolation
                          • Jun 2012
                          • 706

                          #13
                          We hebben het uiteraard over de Touringline Line Array

                          Die Pico series is inderdaad geniaal. Gaat best hard en klinkt heel zuiver.

                          Comment

                          • marcel.brouwers
                            • Sep 2012
                            • 5

                            #14
                            Originally posted by desolation
                            We hebben het uiteraard over de Touringline Line Array

                            Die Pico series is inderdaad geniaal. Gaat best hard en klinkt heel zuiver.
                            Ja bedoelde inderdaad de LA.
                            Wat ik meekrijg weet AD toch behoorlijk wat kasten in projecten te verwerken van LA tot Iflex tot Stium.

                            Picospot is inderdaad leuk, ziet er uit als zo'n Bose hifi Kubus (kuil graven en erin begraven, RIP....) maar deze Picospot gaat werkelijk serieus goed.
                            Eerste indruk is van "zucht en frons en ja ja het zal wel", 2e indruk na demo is van "absoluut gaaf".
                            Serieus een kastje wat je gezien en gehoord moet hebben, naar mijn mening.

                            Comment

                            • grunnen
                              • Sep 2008
                              • 18

                              #15
                              Pico topjes met bijbehorende subjes gehoord tijdens de Seminardag gisteren, 2 oktober 2012, in Kerkrade.
                              Ideaal als betere zangset tijdens bijvoorbeeld een receptie. 3 vocals met een toetsenist: prima!
                              Niet kneiterhard maar luid genoeg en vooral lekker clean.

                              Comment

                              Working...