dsp 224

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jopie24
    • Aug 2012
    • 3

    dsp 224

    Hallo,

    Ik heb een dsp 224, die heb ik via een verloop kabel ( midi naar usb ) op mijn computer aangesloten.

    Nu heb ik software gedownload voor een dsp244, maar dat werkt dus niet. is er iemand die mij vertellen kan waar ik een programma weg kan halen waar mijn dsp 224 mee werkt?

    alvast bedankt!
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

    #2
    Joppie,

    Ik las, ik zocht en ik vond:

    klik 1

    klik 2

    mss kun je daar iets mee?
    Verder geeft google op 'dsp224' 26.500 resultaten.

    Dit is het enige dat ik voor je betekenen kan, sorry.

    grtz

    Nes
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

    Comment

    • vasco
      • Oct 2003
      • 2567

      #3
      De 244 is anders dan de 224 dus het gaat inderdaad niet werken met de software van de 244.

      Ik neem aan dat die MIDI naar USB kabel een MIDI-interface is?
      Heb je in de handleiding al eens naar de MIDI tabellen gezocht?

      Je kunt hem gewoon met een (software) sequencer gebruiken, o.a. dumps maken voor het opslaan van presets en presets terug inladen d.m.v. MIDI SysEx data (system exclusive). Als je heel handig bent kun je in sommige software sequencers zelf iets bouwen (GUI) voor de bediening met de MIDI tabellen in de hand van het apparaat. Ben je hier niet zo bedreven in dan word het vooral instellen met de knoppen op het apparaat. Goed zoeken op internet kun je misschien ook wel iets vinden van andere gebruikers die een GUI voor een sequencer hebben gebakken. Let wel op, je hebt dan ook dezelfde sequencer software nodig als waarin de maker het heeft gebakken om te kunnen laten werken.
      Last edited by vasco; 10-08-12, 13:41.

      Comment

      • jopie24
        • Aug 2012
        • 3

        #4
        @ nescio01. bedankt voor het meezoeken, maar daar heb ik niks aan.

        @ vasco die heb ik aangeschaft,

        zou je mij een link kunnen sturen waar het beter uitgelegt staat wat je mij net verteld? ik snap het gedeeltelijk. maar ik krijg het nog niet werkend

        Comment

        • vasco
          • Oct 2003
          • 2567

          #5
          Originally posted by jopie24
          @ nescio01. bedankt voor het meezoeken, maar daar heb ik niks aan.
          @ vasco zou je mij een link kunnen sturen waar het beter uitgelegt staat wat je mij net verteld? ik snap het gedeeltelijk. maar ik krijg het nog niet werkend
          Wat heb je zelf in het afgelopen uurtje ondernomen om wijzer te worden?
          Begrijp het niet verkeerd, wil best helpen maar enig zelfstudie lijkt mij hier ook bij horen.

          Begin eens met te zoeken naar het MIDI protocol en een uitleg want iets zegt mij dat je niet weet wat dat is.
          Om je een kleine start te geven (verder kun je over het MIDI protocol erg veel met Google vinden).

          En dat plaatje is dus niet zomaar een (verloop)kabeltje maar een complete MIDI interface.

          Comment

          • jopie24
            • Aug 2012
            • 3

            #6
            Wat ik afgelopen uren heb gedaan, is de manual van de dsp 224 zoeken, en dat is gelukt; alleen ik kan hier geen bijlage toevoegen.

            Comment

            Working...