E-drums worden volwassen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    E-drums worden volwassen

    voor het eerst een electronische kit gezien waarmee je echt mee voor de dag kan komen..
    Ben erg onder de indruk!
    Je kan bv het hele geheugen flushen met een sampeled drumkit uit een library. Dus niet honderdmiljoenmiljard slechte maar gewoon een goede kit.

    lekker belangrijk!
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    #2
    lekker belangrijk!

    Comment

    • Hitvision
      • Jun 2003
      • 389

      #3
      Nu nog Multi-out ipv alleen L+R en we zijn helemaal happy

      Zier er in ieder geval wel gaaf uit en klinkt heerlijk van wat ik nu zo kan horen. Als dit de standaard kit is dan Chapeau!
      Last edited by Hitvision; 08-08-12, 09:49.
      Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

      Comment

      • FiëstaLj
        • Oct 2000
        • 2068

        #4
        Ik heb al 2 jaar op rij in frankfurt de presentatie van deze drumkit technisch verzorgd. Inderdaad erg net spul om mee te werken! Klank is goed in orde. Alleen die ingebouwde mixertjes moet je goede afspraken met de drummer over maken...

        Mooie hieraan is dat het eruit ziet als een echt drumstel, ook kwa afmetingen van de ketels.. Dus dat schijnt het erg makkelijk te maken om te switchen tussen E-drum en accoustisch drummen.
        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

        Comment

        • drbeat
          • Jun 2012
          • 671

          #5
          Heb al jaren een Ddrum Se4 op gaasvellen met de Pro tiggers, Bekkens heb ik nog geen goede vervanger voor gevonden die dit kwa speelgevoel in digitaal drummen goed kunnen evenaren. Moet zeggen dat dit setje al wat in de buurt komt maar toch net niet. Verder, voor de pro drummer komt hij net te kort kwa fealing en triggering maar dit is erg persoonlijk. Ik zelf heb om te oefenen thuis een Roland TD12 set maar de kwaliteit van de bovenstaande set komt toch akelig dicht in de buurt. hij is vele malen beter dan een DM5 van allessis (wat ook al een oud kastje is hoor).
          Merkgeil ben ik totaal niet, maar mijn inziens maakt Roland tot op heden nog de beste E drums...Kwa sound en speelgevoel. De Ddrum is kwa triggering met gaasvellen nog niet geevenaard, maar is ook weer wat oudere techniek.. het is overigens ook goed mogelijk om met goede software en pc een vet geluid te produceren dus voor geluiden kun je hiermee ook uitbreiden. Overigens werk ik op de zelfde manier als hierboven. Voor mij is het ideaal, zacht op het podium, zacht voor je oortjes en goed voor de technicus voor het geluid omdat je weinig moeite moet doen om over het bandgeluid heen te komen. En er staat een drumstel, geen gek platte koektrommel aan een rekkie ding.. voor op het podium mijn inziens toch altijd een must. en je hebt geen last meer dat je drums ontstemd, wat vaak gebeurt van een koude aanhanger of auto naar een warme zaal..helemaal als er nog parren staan welke ook als warmtekannon gebruikt kunnen worden..das verschrikkelijk voor je sound mijn inziens.

          Het geweldige voordeel van Edrums, net als deze is dat je eigenlijk op elke installatie, koptelefoon of zaal hetzelfde geluid produceerd en je hebt geen last van overspraak. nummer 1 probleem bij optredens bij kroegen en de wat kleinere podia. nadeel is dat je een goede drummonitor moet hebben wil je lekker kunnen spelen zonder koptelefoon. ik zelf speel al jaren met In ears en na gewenning is dit ook heerlijk werken. Wel met de bekende problemen dat je helemaal afgesloten bent van de buitenwereld, podium en publiek. Een mic om het omgevingsgeluid zacht door tegeven helpt al, maar is niet helemaal de oplossing volgens mij..maar als je er een beetje aan gewend bent kun je heerlijk spelen.....Edrums....you love it or you hate it.....
          Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            #6
            Zelf heb ik ooit met een Ddrum en triggers op een akoestische set gespeeld, gaasvellen konden mij nooit bekoren vanwege het anders gevoel.
            Als FOH technicus blijf ik toch een akoestische kit het lekkers vinden, E604's op snare en toms, SM57 voor de snare bottom, MD21 op de floor en B91 of D112 op de kick en er kan geen elektronische set tegenop.
            Maar, op kleine locaties en wanneer het opbouwen vooral snel moet is een elektronische kit altijd in het voordeel.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • drbeat
              • Jun 2012
              • 671

              #7
              Originally posted by MusicXtra
              Zelf heb ik ooit met een Ddrum en triggers op een akoestische set gespeeld, gaasvellen konden mij nooit bekoren vanwege het anders gevoel.
              Als FOH technicus blijf ik toch een akoestische kit het lekkers vinden, E604's op snare en toms, SM57 voor de snare bottom, MD21 op de floor en B91 of D112 op de kick en er kan geen elektronische set tegenop.
              Maar, op kleine locaties en wanneer het opbouwen vooral snel moet is een elektronische kit altijd in het voordeel.

              Daar zit zeker wat in....Gaasvellen Speelt net iets anders inderdaad, maar komt nog het meest in de buurt bij "echte vellen" de pads zoals hier afgebeeld zijn wat dat betreft het zelfde als een rubber pad, geen gevoel met je vel, mijn inziens niet prettig en is een goed gaasvelletje met goede trigger nog het fijnste spelen.... en inderdaad, de setup met de omschreven mic's, en een goed gestemd drumstel (ben gek van de laatste nieuwe Pearl Masterworks, een flinke investering maar echt...MMMMM )met een goede drummer is niet te evenaren. *

              Wij hebben altijd klussen waar we snel moeten soundcecken, snel moeten schakelen en moeten starten met spelen. in de wat grotere kroegen enz is er nog wel eens tijd, een zaaltje daar in tegen nevernooit want daar zijn vaak smiddags en savonds aan verschillende mensen de zaal verhuurd en moet je binnen het uur opgebouwd hebben en je geluid goed en moet het netjes opgeruimd zijn...dus E drums heeft daar inderdaad voordeel...digitafeltje zodat je alleen een beetje met de EQ moet werken voor de zaalafstemming en binnen drie kwartier staat er een versterkte band met net geluid en licht(voor de opbouwtijd,kan altijd beter natuurlijk).En het liefst na het optreden afbreken en binnen het halfuur opzouten want dan is de zaal leeg en gepoetst en mag jij niet meer met je kisten over de net gedweilde vloer rijden wil je niet opgehangen worden door het personeel.....Vroeger (6 jaar geleden) ging dat toch vaak gemoedelijker...


              *(niet die gast die voor een optreden staat op te drukken, een 6 tal kniebuigingen doet, WHRAAA!! roept en dan begint te rossen met boomstammen van stokken en zijn bekkens kapot slaat en je de stukken rond ziet vliegen en je mics kapot ramt en zegt dat je maar een waardeloze FOH technicus bent omdat je niet over zijn gigantisch geram heen komt nog wat kunt bakken van die dicht en kapot geslagen micro's en je een waardeloze drummer bent omdat je zuinig bent op je drumsetje...ook dit soort gasten noemen zich "muzikant" maar zouden eigenlijk verbannen moeten worden naar de eeuwige oefenkelders....)
              Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

              Comment

              • DMiXed
                • Jan 2008
                • 370

                #8
                Als je kijkt naar de looks van deze kit dan kom je zeker geen mooiere tegen vandaag de dag, klinkt ook netjes, maar het speelt lang niet zo lekker als de meshheads die Roland op haar kits schroeft. Ook de bekkens voelen niet lekker aan, dus ik prefereer nog altijd een TD-kitje met mesh! Als Roland nu op het idee kwam om een TD-20/30 in dit jasje te steken, hadden ze denk ik nu wel een gouden kitje in handen...
                Jeroen van Geffen

                Comment

                • Stoney3K
                  • Sep 2007
                  • 1399

                  #9
                  Maar je zit dan nog altijd met het probleem van te luide cymbals....
                  First make it work, then make it look pretty!

                  Comment

                  • showband
                    • May 2001
                    • 4524

                    #10
                    Originally posted by Stoney3K
                    Maar je zit dan nog altijd met het probleem van te luide cymbals....
                    dit zijn al electronische bekkens.
                    (alesis surge is hetzelfde)

                    Maar voor bekkens heb je deze.
                    Die heb ik mogen proberen en ik geloof ergens al gepost.
                    Dit is erg buitengewoon goed. Niet 100% stil. Maar totaal niet hoorbaar over je front heen.
                    ze zijn alleen erg lelijk

                    Last edited by showband; 08-08-12, 18:56.
                    lekker belangrijk!

                    Comment

                    • sparky
                      • Apr 2002
                      • 2104

                      #11
                      Hmmm, ze zijn al een tijdje volwassen wat mij betreft. Een akoestische kit gaasvellen geven kan al een tijd. De TD20 van Roland als triggermodule is er al een tijdje en als je die combineert met een laptop/multichannel audiointerface met Toontrack's Superior drummer er op dan heb je de looks, bespeelbaarheid en sounds. En zeker die sounds van superior stijgen ver uit boven wat ik in het filmpje van de openingspost hoor. Oordeel zelf..

                      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                      Comment

                      • MusiQmaN
                        • Sep 2006
                        • 328

                        #12
                        Bespeel de Yamaha DTX900 eens. Met Sillicone pads (verslaat rubber en mesh by far wbt reallistisch gevoel)
                        Het mooie van de DTX serie is dat ze gemaakt zijn (net als bijv. de softsamplers van Toontrack e.d.) dmv echte samples die live in de studio zijn opgenomen (in tegenstelling tot bijv. roland welke nog steeds synthese gebruikt)

                        De Zildjian cymbals (geen e-cymbals an-sich daar het werkt met een pickup naar de module met sounds) zijn te gek als idee maar w.b.t. uitwerking nog steeds zwak (zware overspraak bij live gebruik, instellingen nog niet waar ze zijn moeten) volgens mij zijn ze er wel mee bezig, maar voor dat geld nog niet het.
                        Drummer en techniek freak.
                        _____________________________________________

                        Comment

                        • showband
                          • May 2001
                          • 4524

                          #13
                          er is een goede discussie mogelijk of sampling de beste manier is of synthese.

                          op hihats en snares hoor je tienduizenden aanslagen per uur. Dat is in mijn ogen nooit levendig te krijgen zonder klanksynthese. Een kwartiertje ghostnotes op een snare en je hebt alle samples een paar honderd keer voorbij horen komen.

                          Op een strak gemixte (gate+compressie) kick is dat weer veel minder erg. De klopper kan alleen harder en zachter tegen dezelfde plaats van een vel komen. Dat kun je al sinds de TED-modules in de eighties goed vis een sample vervangen.

                          Wij hebben een korg wavedrum voor vervanging van de snare als het volume heel zacht moet. (modelling aan de hand van een 10 inch remo vel) Een goedklinkende samplebased snare met pad waarmee je een heel optreden kan doen. Die heb ik nog niet zonder synthese engine gehoord.
                          lekker belangrijk!

                          Comment

                          Working...