behringer S16 als multikabel

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    behringer S16 als multikabel


    Volgens de specs is het straks mogelijk de S16 van behringer ook standalone te gebruiken. Als je via de adat aansluiting de output aanvult met BV ADA8000 en volgens mij dan ook de Adat i/o's van nadere merken zoals focusrite en presonus.
    Standalone Snake Mode

    Although the S16 was initially designed for use with our flagship X32 digital console, any mixing board with AES50 networking capability can tap into the S16's powerful feature set. So if you happen to work on an analog mixing board occasionally, you could use two pairs of S16 and ADA8000 to form a high-performance, lightweight 16 x 16 digital snake, all on one CAT5 connection, keeping the preamp remote control functionality.
    Gezien de geschatte prijs van een unit maakt dit de S16 met de dag een leukere doos. En veel verdergaand dan de X32.
    lekker belangrijk!
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    #2
    Probleem is dan wel de gainregeling.

    Comment

    • renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

      #3
      Waarom is je gain dan een probleem? In de standalone mode zal de S16 waarschijnlijk gewoon 0dB door je multi sturen welke je met je ADA8000 binnenhaalt. Daar zit dan je gain/trim
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

      Comment

      • jakkes72
        • Dec 2003
        • 1015

        #4
        Waarom een ADA8000...., Volgens deze tekst:
        o if you happen to work on an analog mixing board occasionally, you could use two pairs of S16 and ADA8000 to form a high-performance, lightweight 16 x 16 digital snake, all on one CAT5 connection, keeping the preamp remote control functionality.
        Kun je twee S16's aan elkaar koppelen middels UTP, maar hoe de gain dan geregeld kan worden kan ik weer niet vinden helaas... Wellicht via software via de USB...?
        Voorzover ik zie zijn de ADAT uit (2*8 kanalen) op een S16 een split van de XLR ingangen..

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Maar wat als het binnenkomende signaal zo hard is dat de AD omzetter overstuurt wordt? Je gain zit normaal als eerste schakel in de ketting.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • Stoney3K
            • Sep 2007
            • 1399

            #6
            Originally posted by MusicXtra
            Maar wat als het binnenkomende signaal zo hard is dat de AD omzetter overstuurt wordt? Je gain zit normaal als eerste schakel in de ketting.
            De S16 heeft een gain-regeling ingebouwd die via de menu's van de software (op het frontpaneel) te bedienen is. Kijk voor de grap maar even naar de foto's.

            Of die analoog is (via een setje DCA's) of digitaal kan ik zo er niet uit halen, maar het kan zelfs zo zijn dat ze gewoon 24-bit ADC's hebben gebruikt met een behoorlijke headroom...

            USB kun je geloof ik ook nog wat mee, het zou helemaal leuk zijn als ie ook voor USB geluidskaart kon spelen...
            First make it work, then make it look pretty!

            Comment

            • frederic
              • Jan 2006
              • 3511

              #7
              Originally posted by renevanh
              Waarom is je gain dan een probleem? In de standalone mode zal de S16 waarschijnlijk gewoon 0dB door je multi sturen welke je met je ADA8000 binnenhaalt. Daar zit dan je gain/trim


              In het vb van Showband, gebruik je eigenlijk enkel de adat naar AES50 conversie
              om zo een digitale multi te hebben. Dat betekend dat de preamps nog altijd op
              podium staan, waar je de ingangsgevoeligheid moet van afregelen volgens het
              signaal.

              Nogal omslachtig om tijdens een optreden met meerdere groepen telkens naar
              podium te lopen om opnieuw eerst de gains af te regelen vooraleer je kunt
              soundchekken.

              Comment

              • jakkes72
                • Dec 2003
                • 1015

                #8
                Misschien net als bij Roland een soort afstandsbediening...:
                The Global website of Roland Corporation, a leading manufacturer and distributor of electronic musical instruments, including keyboards and synthesizers, guitar products, electronic percussion, digital recording equipment, amplifiers, audio processors, and multimedia products.

                Comment

                • frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

                  #9
                  Originally posted by Stoney3K
                  De S16 heeft een gain-regeling ingebouwd die via de menu's van de software (op het frontpaneel) te bedienen is. Kijk voor de grap maar even naar de foto's.

                  Of die analoog is (via een setje DCA's) of digitaal kan ik zo er niet uit halen, maar het kan zelfs zo zijn dat ze gewoon 24-bit ADC's hebben gebruikt met een behoorlijke headroom...

                  USB kun je geloof ik ook nog wat mee, het zou helemaal leuk zijn als ie ook voor USB geluidskaart kon spelen...
                  Dan gebruik je niet externe preamps maar die van in de stagebox. Dan kan het natuurlijk wel.

                  Comment

                  • DJ Antoon
                    • May 2005
                    • 1681

                    #10
                    Originally posted by frederic
                    Probleem is dan wel de gainregeling.
                    Originally posted by behringer
                    you could use two pairs of S16 and ADA8000 to form a high-performance, lightweight 16 x 16 digital snake, all on one CAT5 connection, keeping the preamp remote control functionality.
                    Hier staat wel keeping the preamp remote control functionality, maar hoe kom je daar dan bij?

                    Comment

                    • jakkes72
                      • Dec 2003
                      • 1015

                      #11
                      Originally posted by frederic


                      In het vb van Showband, gebruik je eigenlijk enkel de adat naar AES50 conversie
                      om zo een digitale multi te hebben. Dat betekend dat de preamps nog altijd op
                      podium staan, waar je de ingangsgevoeligheid moet van afregelen volgens het
                      signaal.

                      Bij de ADAT aansluitingen staat echter output.....

                      Comment

                      • renevanh
                        • Oct 2004
                        • 2371

                        #12
                        Het idee is best simpel:
                        Een S16 op stage, eentje op FOH.
                        ADA8000 eraan hangen via de ADAT out van de S16, outputs van de ADA8000 gaan naar je mixer inputs.

                        Preamp Remote Control zal dan ongetwijfeld via laptopje gaan die je op FOH via USB aan de S16 hangt.
                        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                        Comment

                        • Svenvermeire
                          • Dec 2012
                          • 1

                          #13
                          S16 als stand alone

                          Is het mogelijk de S16 te gebruiken als stand alone, samen met de P16-M? Dan zou ik de signalen op het podium kunnen splitten, de S16 als AD converter en preamp gebruiken en via de P16-M zelf mijn monitormix maken.
                          Of is dit te ver gezocht?

                          Comment

                          • showband
                            • May 2001
                            • 4524

                            #14
                            ik begrijp van de behringersite dat het kan, maar voor een 16 kanaals snake heb je drie (3) S16's nodig. of twee plus een 8000-inputdoos. wat het niet goedkoop maakt. omdat je daarna nog P16's moet gaan kopen.
                            ik zou dan eens kijken of je voor iets anders kan kiezen. Wij gebruiken een mixwizzard monitor. Die kost minder dan zo een enorme installatie met kabels en techniek. Als semi-betatester nog wel....
                            lekker belangrijk!

                            Comment

                            Working...