Setting EV Phoenix

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pipping
    • Aug 2010
    • 83

    Setting EV Phoenix

    Ik heb een nieuwe set van EV gekocht, een Phoenix set, 6 subs en 4 toppen per kant, alleen nu wil ik settings maken voor mijn
    BSS omnidrives. Weet iemand of er ergens een spec sheet is met crosspunten en delaytijden en eventueel EQ standen ?
    Ik heb op de site van EV gekeken maar ik kan alleen settings vinden voor de procs van EV, en die heb ik helaas niet

    Ik hoop dat iemand mijn iets kan toesturen
  • axys
    • Aug 2006
    • 107

    #2
    Het beste is om je Phoenix set op je processors in te regelen op basis van je eigen eindtrappen. Dan krijg je het meest optimale geluidsbeeld.
    Dit hebben wij ook laten doen, ondanks het feit dat er standaard af-fabriek configuraties zijn voor de processors waar wij mee werken.

    De settings ken ik verder niet uit mijn hoofd, dus ik kan je deze ook niet geven. Maar neem maar van mij aan, dat een goede systeemtech er het optimale uit kan halen.
    JP/PA Geluid & Licht

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Kan me helemaal vinden in het verhaal van Axys, de sets die ik tot nu toe opnieuw in heb geregeld zijn zonder uitzondering een klasse beter van gaan klinken dan met de fabrieksinstellingen.
      Ga je deze set niet met de PLM aansturen?
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • SPS
        • Mar 2004
        • 1662

        #4
        Op de ev site staat de PC software voor de DC-one processor. Installeren, en je kunt daarin zo de instellingen van de RX, Phoenix enz inzien. Handig!
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

        Comment

        • BJD
          • Oct 2007
          • 771

          #5
          DC-One editor idd.

          Comment

          • Pipping
            • Aug 2010
            • 83

            #6
            Ja maar ik heb geen plm settings voor deze set. Ik wil ze ook voor de BSS

            Comment

            • qvt
              • Oct 2009
              • 721

              #7
              De fabrieksinstellingen voor EV Phoenix kunnen zowiezo wel een upgrade gebruiken, daar wil je niet op draaien.
              There is no substitute for imagination

              Comment

              • axys
                • Aug 2006
                • 107

                #8
                Originally posted by qvt
                De fabrieksinstellingen voor EV Phoenix kunnen zowiezo wel een upgrade gebruiken, daar wil je niet op draaien.
                Helemaal mee eens!
                JP/PA Geluid & Licht

                Comment

                • Ws Soundexpresse
                  • Jun 2001
                  • 1007

                  #9
                  klopt idd, wij draaien vanaf begin al met eigen settings (althans, niet de standaard settings maar settings die door Raymond van EV toen zijn gemaakt) en die klinken waanzinnig.
                  Nu met nieuwe dx46 erachter echt een wereld van verschil, zowel op de qrx als de PX....
                  Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

                  Comment

                  • BlackLight_Frank
                    • Feb 2004
                    • 143

                    #10
                    Zelfde verhaal hier, volgens mij was het ook Raymond (tenminste die gozer die niets anders doet dan systemen inregelen, hoofdzakelijk voor EV) die bij ons vorig jaar langs is geweest. De hele verzameling is aangesloten geweest aan de verschillende versterkersets met DC_One en DX-38's. De PX is met meet-microfoon in de tent afgeregeld, de RX, ZX en PX monitors op het gehoor en met de laptop. Maar dat was echt een weeld van verschil ! We hadden destijds van EV-NL al wel betere settings dan de fabrieks gekregen, maar dit maakte het wel helemaal af.
                    Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

                    Comment

                    • gertgeluid
                      • Dec 2006
                      • 520

                      #11
                      Raymond? Is dat die mafketel die altijd kneitertjehard Bombtrack - Rage Against the Machine aan zet als hij klaar is?

                      Comment

                      • Timo Beckman
                        • Jul 2006
                        • 1298

                        #12
                        ......................
                        Last edited by Timo Beckman; 03-01-13, 19:19.

                        Comment

                        • Raymond Bancken
                          • Feb 2006
                          • 23

                          #13
                          Ik vind het wel zo netjes om de set stofvrij op te leveren. Vandaar een stevig muziekje om af te sluiten

                          Comment

                          • axys
                            • Aug 2006
                            • 107

                            #14
                            Originally posted by Raymond Bancken
                            Ik vind het wel zo netjes om de set stofvrij op te leveren. Vandaar een stevig muziekje om af te sluiten
                            Vind ik leuk!
                            JP/PA Geluid & Licht

                            Comment

                            • koenjer
                              • Sep 2004
                              • 19

                              #15
                              Originally posted by Raymond Bancken
                              Ik vind het wel zo netjes om de set stofvrij op te leveren. Vandaar een stevig muziekje om af te sluiten
                              Aanrader, Gorefest, gaat het stof er ook af

                              Comment

                              Working...