Aviom Output module defect? (input module om te testen gezocht)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djyellow
    • May 2003
    • 83

    Aviom Output module defect? (input module om te testen gezocht)

    Beste forum leden.

    Om een 6 aantal Sennheiser IEM G2 sets zeer eenvoudig aan te sluiten op mijn GLD-80 had ik het volgende idee.
    Via de bekende 2e hands kanelen heb ik een aviom an-16/o 16 channel output module gekocht om in het rack in te bouwen.
    Deze zou ik via een netwerk kabeltje op de monitor port van de AR2412 stage rack aan sluiten. Zo heb ik 6 stereo in ears super snel aangesloten.

    Nu heb ik het zojuist genoemde setje bij elkaar gebouwd en getest. Het resultaat hiervan is dat er wel geluid uit de aviom komt, maar dit is totale bagger. Enorm vervorm geluid op alle uitgangen, onwerkbaar. Geen clipping of iets degelijke, maar gewoon vervorming.

    Omdat hier nu eigenlijk 2 variabelen in het spel zijn wil ik er een uitsluiten. Is de aviom output module wel of niet goed, en zit er misschien nog een software bug in de GLD (voorzien van de laatste software 1.02). Om nu een input module voor deze ene test aan te schaffen vind ik een beetje overdreven, dus eigenlijk zoek ik iemand die een input module te huur of te leen heeft. (bij interesse kan er ook even met de GLD gespeeld worden als men dat graag wil)

    Wie o wie kan mij helpen ?

    Edit: Regio Limburg / Braband
    Last edited by djyellow; 15-07-12, 15:49.
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

    #2
    Ik kan je er niet mee helpen helaas, maar wel handig om even aan te geven in welke regio je zit.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

    Comment

    • djyellow
      • May 2003
      • 83

      #3
      Is er niemand die een Aviom systeempje in bezit heeft waar ik een uurtje terrecht kan ?

      Heeft er iemand een ouput module, input module, mixer met Aviom kaart, of iets anders ?

      Comment

      • MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

        #4
        Volgens mij was dit een probleem in de software van de GLD. Ik heb gisteren de nieuwe firmware gedownload en daar stond hierover iets bij.
        Misschien even kijken of dit het probleem oplost dus.

        Comment

        • djyellow
          • May 2003
          • 83

          #5
          Originally posted by djyellow
          Is de aviom output module wel of niet goed, en zit er misschien nog een software bug in de GLD (voorzien van de laatste software 1.02).
          Dat was het eerste wat ik geprobeert heb.

          Comment

          • vasco
            • Oct 2003
            • 2567

            #6
            Je zou eens contact op kunnen nemen met HOF. Zij hebben Aviom met Sennheiser IEM in het assortiment zitten. Allicht mag je langskomen op de koffie en kun je bij hun wat testen.

            Comment

            • djyellow
              • May 2003
              • 83

              #7
              Helaas is een tripje naar Groningen wel erg ver van mijn huisje.

              Ik heb vernomen dat iemand anders deze setup ook heeft, en het daar goed functioneert.

              Conclusie kunnen we dus trekken: Aviom defect.

              Nu komt het volgende probleem.... Waar o waar is een reparatie centrum van Aviom producten.
              Ik heb al meerdere malen contact proberen te zoeken met Aviom service USA maar die geven geen reactie.

              Comment

              • NesCio01
                • May 2010
                • 1987

                #8

                Amptec
                Duifhuisweg 11
                Industriezone Het Dorpsveld
                Diepenbeek 3590
                Belgium

                bron:

                Ik heb evt. ook een 06 in NL voor je.

                grtz

                Nes
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                Comment

                • peterwagner
                  • Oct 2008
                  • 317

                  #9
                  Amptec is de importeur dus ik zou het daar eens proberen.

                  Comment

                  Working...