MC deftig afstellen in club (1200 man)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MatthijsNL
    • Oct 2008
    • 49

    MC deftig afstellen in club (1200 man)

    Voorheen werd de MC in de club waar ik werk als licht (en geluids)-man altijd op de DJ-mixer aangesloten.
    Dit gaf altijd problemen omdat deze altijd te hard en te schel stond.
    Afgelopen weekend heb ik hem daarom als expiriment eens op mijn eigen mixer aangesloten.

    (Configuratie: DJ-M -> Eindmixer (midas, analoog) -> Limiter -> Soundprocessors -> Speakers (4xEAW KF750+8xEAW SB1000+wat kleintjes)

    Dit beviel erg goed, het geheel was wat beter in de hand te houden, maar het klonk een stuk minder deftig als via de DJM800.
    Ik ben eventjes wat aan het rommelen geweest met de eq's van de eindmixer, maar dat zette niet echt zoden aan de dijk.

    Heeft iemand een helder idee over het instellen van eq's voor (goeie) mc's van het 'make some mo-a-fo-in' noizzzze'-kaliber?

    Of zou het aanschaffen van een effecten-doosje onafwendbaar zijn?

    En moet ik dan denken aan een delay/reverb/galm of een andere slimme oplossing (budget is in principe 0 euro maar een paar tientjes zijn meestal wel los te peuteren)

    Kent iemand misschien leuke software oplossingen?

    De muziekstijl is over het algemeen electro/house/club.
    Last edited by MatthijsNL; 11-07-12, 19:31.
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

    #2
    Wat bedoel je met 'het klonk een stuk minder deftig'?

    Waar heb je last van? Schel geluid van de stem doordat de MC zijn handen om de kop van de mic heen zet of...?
    Wat voor mic hebben we het eigenlijk over?

    Sowieso lijkt een stukje compressie mij geen overbodige luxe, maar wederom afhankelijk van je MC en je probleem.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

    Comment

    • MatthijsNL
      • Oct 2008
      • 49

      #3
      Ik begrijp dat dit een beetje een criptische vraag is.