Erge ruis op dbx 231

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pinknoise
    • Jul 2012
    • 1

    Erge ruis op dbx 231

    Beste lezer,
    Ik heb sinds kort een dbx 232 aangeschaft. Als ik hem aansluit geeft de monitor een flinke ruis. Zodra ik de bypass knop indruk is de ruis weg, maar werkt de eq vanzelfsprekend ook niet. Het signaal komt verder goed door. Het ligt dus ook niet aan de bekaling anders zou de ruis er ook zijn als ik de bypass indruk.
    moet ik hiermee leren leven, of liever de bands, of zie ik iets over het hoofd.

    Groet,
    Ronald
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

    #2
    Originally posted by Pinknoise
    Beste lezer,
    Ik heb sinds kort een dbx 232 aangeschaft. Als ik hem aansluit geeft de monitor een flinke ruis. Zodra ik de bypass knop indruk is de ruis weg, maar werkt de eq vanzelfsprekend ook niet. Het signaal komt verder goed door. Het ligt dus ook niet aan de bekaling anders zou de ruis er ook zijn als ik de bypass indruk.
    moet ik hiermee leren leven, of liever de bands, of zie ik iets over het hoofd.

    Groet,
    Ronald
    Hoi Ronald,

    - waarvoor gebruik je de EQ;
    - wat is er (allemaal) op aangesloten;
    - hoe is deze aangesloten;
    - hoe staan de outputlevels ingesteld?

    grtz

    Nes
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      De vraag is ook wat een flinke ruis is....
      Iedere EQ ruist wel iets, het is dus lastig te beoordelen of het erbij hoort.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • Rieske
        • Aug 2002
        • 544

        #4
        Bedoel je de DBX 1​231 ?

        Zoveel ruis is inderdaad niet normaal voor een DBX eq. Is ie nieuw of 2e hands ? In het eerste geval; terug naar de dealer.
        Life is what you make it

        Comment

        • Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

          #5
          Ik kan beamen dat vooral de goedkopere DBX eq's ruizen...Als alle schuifjes in 0 positie staan dan is het al minder..ga je bandjes gebruiken, dan komt er ineens ruis...Ik heb dit destijds al een keer aangehaald bij de importeur..zelfs die vonden het vreemd, na het geprobeerd te hebben.
          Olaf Duffhuës

          **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

          Comment

          • Roeltej
            • May 2001
            • 761

            #6
            231 ruist ja... In ons geval zelfs wat meer als je op bypass drukte :+
            1231 ruist al wat minder, maar is ietsje duurder, wil je nog minder ruis mag je nog meer geld uittrekken. Als je die 231 wil gebruiken zullen die bands er dus mee moeten leren leven.
            Vitality Show

            Comment

            • J.C. Productions
              • Nov 2010
              • 26

              #7
              Originally posted by Roeltej
              231 ruist ja... In ons geval zelfs wat meer als je op bypass drukte :+
              1231 ruist al wat minder, maar is ietsje duurder, wil je nog minder ruis mag je nog meer geld uittrekken. Als je die 231 wil gebruiken zullen die bands er dus mee moeten leren leven.
              Dat is opzich wel apart dat er uit die DBX231 ruis komt op je monitor.
              Ik gebruik die EQ's bij verschillende sets voor monitors en daar heb ik helemaal geen ruis op.

              - Wat zit er allemaal op die Eq's aangesloten?
              - Waar gebruik je deze EQ voor?
              - Hoe staat de output ingesteld?
              - Welk merk mengtafel gebruik je?
              - Welke aansluitingen heeft de mengtafel bij zijn auxgroepen?
              - Hoeveel groepen gebruik je en hoeveel EQ's?
              Hartelijke groet,
              Joeri
              Technicus
              JC Techniek Groep

              Comment

              • Gitarist 62
                • May 2006
                • 278

                #8
                Bekend euvel bij de 231 dat 'ie toch wel wat ruist. Maar ook weer niet zo vreselijk dat je er niks mee kunt op de monitors. Is het overdreven ruis dan is er toch wel iets mis mee. Kan je aangeven hoe je de eq hebt aangesloten welke set-up je gebruikt en is hij nieuw of gebruikt... etc
                ~Clearsound~

                Comment

                Working...