Passende top voor EV RX118S

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

    Passende top voor EV RX118S

    Om mijn huidige set uit te breiden ben ik op zoek naar een passende top voor boven een RX118S.

    Je hebt natuurlijk de SXen, ZXen en ook de RX toppen.

    Graag zou ik willen weten wat jullie zouden doen en waarom en natuurlijk ook wat jullie niet zouden doen en waarom niet.

    Het is natuurlijk ook de bedoeling dat de toppen los verhuurt kunnen worden als kleine set of monitoring ( DJ )

    Moet wel flexibel zijn.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.
  • Richnies2000
    • May 2008
    • 204

    #2
    de huidige toppen die je al hebt de rx 115

    of een paar mooie kasten van musicxtra... gister de fullrange settings er eens in geknoopt en die klonken ook zonder subs eronder zeer dik!

    Comment

    • Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

      #3
      ik heb geen rx115 ik heb de 212 toppen

      Ben op zoek naar een passende top van EV voor boven de RX118S met tussenpaal.

      Ben van de enkel 12 / 15RX toppen niet echt tevreden tegenover de 212top

      Kast moet flexibel zijn dus makkelijk inzetbaar. Zit elf te denken aan bv SX300 of de ZX3 / ZX5 maar ben er niet helemaal uit.

      MSs zijn er hier mensen die met deze kasten ervaringen hebben en met combinatie's van .....
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

      Comment

      • salsa
        • Jan 2007
        • 1315

        #4
        Een betere top dan de Rx212 zal je niet hebben door een SX,ZX te nemen, alleen al de spl is bij de 212 dik in orde, alleen geen paaltje mogelijk...

        Dave
        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

        Comment

        • Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

          #5
          Gebruik nu ook de 212en op minimaal dubbel sub per kant.

          Voor de kleinere feestjes vindt ik een sub met 212 een beetje overdreven en te laag.

          daarom wil ik op de sub een paaltje met daarop een 12 of 15 top

          Ook wil ik de toppen los kunnen gebruiken ( monitoring DJ en als klein set )
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

          Comment

          • jans
            • Feb 2003
            • 869

            #6
            Je zou een F150 van dynacord kunnen proberen. Prima top wordt echter niet meer nieuw gebouwd. Kom ze nog wel tweede hands tegen.
            Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

            Comment

            • dj bobo
              • May 2003
              • 155

              #7
              Ik ben erg tevreden over mijn Zx3's. De prijs/kwaliteit verhouding is gewoon dik in orde. Daarnaast vormt de Zx3 met de Qrx118 een mooie combinatie welke naar mijn smaak goed in balans is. (uiteraard afhankelijk van muziekstijl ,locatie en eisen)

              Overigens, hoe wil je het geheel gaan aansturen? De Zx3 heeft namelijk wel wat processing nodig en bij voorkeur stuur ik ze actief aan. Indien je het compact wil houden kun je dan misschien beter voor de F150 gaan. Deze klinkt out of the box naar mijn idee wat beter, uit de Zx3 valt echter meer te halen...

              Edit: Ik zie dat je de toppen ook los wil kunnen gebruiken, daarbij is de Zx3 maar ook de Zx5 niet geschikt voor als je ze Fullrange wil inzetten, daarvoor gaan ze naar mijn idee niet laag genoeg.
              Last edited by dj bobo; 06-07-12, 19:00.

              Comment

              • Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

                #8
                Ja het is ook de bedoeling om ze los te kunnen inzetten. voor bv kleine presentatie's en of feestjes tot een man of 50.

                Ik gebruik de DCone bij mijn RX sets dus aansturen zal geen probleem zijn in combinatie van de subs
                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                Comment

                • Ultrasound Productions
                  • Mar 2012
                  • 26

                  #9
                  Op de 118 zou ik de ZX3 of ZX5 nemen.

                  Heb zelf de ZX5 gehad, hele mooie kast alleen heeft wel flink wat power nodig wil je er wat uithalen. Incombinatie met de RX118 wel een hele mooie combinatie.
                  ZX3 is qua klank ook top, ook top met de RX118 alleen stand-alone wat minder breed inzetbaar.

                  ZX4 vond ik voor "los op een statiefje" wat beter uit de verf komen tov de ZX4, zeker als je kijkt naar de prijs.
                  RCF - The rules of sound.

                  Comment

                  • kvdb013
                    • Nov 2010
                    • 337

                    #10
                    ZX4 vond ik voor "los op een statiefje" wat beter uit de verf komen tov de ZX4, zeker als je kijkt naar de prijs.
                    Dus je vind de zx4 beter klinken als de zx4
                    Discussiƫren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

                    Comment

                    • vdlaanlichtengeluid
                      • Jun 2010
                      • 640

                      #11
                      Ik zeg voor die kleine dingen je RX thuis laten en een setje SBA760 subs met SXA250 topjes van EV erbij?
                      Wij hebben 3 van die sets staan hier in de loods en worden alleen gebruikt voor kleine dingen of DJ Monitoring.
                      En ja DJ's schrikken van wat eruit komt!
                      Dus met het soundje zit het wel goed.
                      Ook is de set weer uit te breiden met 2 subs per kant maar dan zit je met hetzelfde probleem als de 118s dat je toppen te laag staan als je door stacked.

                      Je zou zeker die SXA top er eens op kunnen uitproberen...

                      Comment

                      • Ultrasound Productions
                        • Mar 2012
                        • 26

                        #12
                        Originally posted by kvdb013
                        Dus je vind de zx4 beter klinken als de zx4
                        ZX4 klinkt standalone beter dan de ZX5.
                        RCF - The rules of sound.

                        Comment

                        • dj bobo
                          • May 2003
                          • 155

                          #13
                          Dat ligt er maar net aan! De Zx5 klinkt met processing veel beter dan de Zx4, zowel stand-alone/fullrange als met sub.

                          Comment

                          Working...