Krakende fader

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjig
    • May 2012
    • 909

    Krakende fader

    Hallo allen,

    Ik heb nu krap een jaartje een Behringer XENYX X2442USB. Ik weet, dit is geen klasse tafel. Maar de master fader kraakt nu al, en voor 1 jaar vind ik dat wel snel.

    Weet iemand hoe dit is op te lossen? Het gebeurd als ik de fader beweeg.

    Ik hoop dat iemand antwoord heeft!
  • e-sonic
    • Aug 2004
    • 329

    #2
    Op de site van behringer gekeken, rept men over 3 jaar garantie, dus contact opnemen met je leverancier lijkt me de eerste weg.

    groet jurjen
    Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

    Comment

    • I.T. drive in
      • May 2009
      • 352

      #3
      Originally posted by sjig
      Hallo allen,

      Ik heb nu krap een jaartje een Behringer XENYX X2442USB. Ik weet, dit is geen klasse tafel. Maar de master fader kraakt nu al, en voor 1 jaar vind ik dat wel snel.

      Weet iemand hoe dit is op te lossen? Het gebeurd als ik de fader beweeg.

      Ik hoop dat iemand antwoord heeft!
      Je bent niet de enige hoor.
      Ik heb precies dezelfde en de main fader begint ook al te kraken (alleen bij harder of zachter zetten)
      Volgens mij komt dit door stof wat er tussen zit, maar mijn mixer viel buiten de nieuwe garantie regeling van 3 jaar

      Comment

      • sjig
        • May 2012
        • 909

        #4
        Ik zal even kijken of ik 1 of 3 jaar garantie heb. Want ik heb hem geloof ik daarvoor gekocht.

        Maar als er stof in zit, is dit dan eventueel ook zelf op te lossen? Als er dus geen garantie op zit?

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Een krakende fader moet vervangen worden, iedere andere oplossing werkt slechts tijdelijk.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • sjig
            • May 2012
            • 909

            #6
            Ik blies er net even in, en toen was het gekraak weg. Als dit weg blijft vind ik het helemaal goed, als het weer terug komt zie ik dan wel weer wat te doen!

            Comment

            • I.T. drive in
              • May 2009
              • 352

              #7
              Originally posted by sjig
              Ik blies er net even in, en toen was het gekraak weg. Als dit weg blijft vind ik het helemaal goed, als het weer terug komt zie ik dan wel weer wat te doen!
              Wel opassen met erin blazen want soms blaas je het er juist in

              Comment

              • sjig
                • May 2012
                • 909

                #8
                Het is in ieder geval ''weg'', en als dat zo blijft ben ik helemaal happy!

                Comment

                • daviddewaard
                  • Mar 2008
                  • 627

                  #9
                  Stof in een fader kun je met een spuitbusje lucht (contact dust )eruit blazen daarna reinigen met contact 60 en nog keer in spuiten met contact 61

                  absoluut geen wd 40 gebruiken!!

                  dat is meestel ff een tijdelijke oplossing naar loop van tijd zal de fader toch vervangen moeten worden
                  A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

                  Comment

                  Working...