Hulp met XTA DP-226

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • qvt
    • Oct 2009
    • 721

    Hulp met XTA DP-226

    Hallo iedereen,

    Ik voel me op dit moment behoorlijk stom want ik heb hier een XTA DP-226 liggen die ik per ongeluk leeggegooid heb, er staat geen firmware meer op en dit is alleen op te lossen door hem op te sturen naar XTA zelf(of TM Audio) of doormiddel van een PCMCIA sram flashkaart van 512Kb of meer de firmware over te flashen vanaf een andere DP-226.

    Is er hier iemand op het forum die in het bezit is van een DP-226 en eventueel ook zo'n flashkaart?
    There is no substitute for imagination
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

    #2
    Helemaal geen firmware meer? Hoe krijg je dat voor elkaar?

    Kun je ook niet via de RS232 poort meer verbinding krijgen? Normaal gesproken is dat de eenvoudigste manier om de firmware te updaten, maar het is mij nog nooit gelukt om eerst alle firmware te verwijderen...

    Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

    "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

    Comment

    • qvt
      • Oct 2009
      • 721

      #3
      Originally posted by hugovanmeijeren
      Helemaal geen firmware meer? Hoe krijg je dat voor elkaar?

      Kun je ook niet via de RS232 poort meer verbinding krijgen? Normaal gesproken is dat de eenvoudigste manier om de firmware te updaten, maar het is mij nog nooit gelukt om eerst alle firmware te verwijderen...

      Groeten Hugo
      Corrupte .bin file (preset file) ingeladen, xta liep vast met de load en resetten leverde een xta op die niet wou opstarten.. Het apparaat start nu gewoon niet op dus de rs verbindingen doen het ook niet.

      Er stonden L'Acoustics presets in die eruit moesten maar deze zijn niet zomaar te wissen..
      There is no substitute for imagination

      Comment

      • hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

        #4
        Heb je ook al geprobeerd om een reset naar de fabrieksinstellingen te geven?
        Dus bij het opstarten van de processor de menu toets ingedrukt houden, en vervolgens de code '31B13' invoeren.

        Groeten Hugo
        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

        "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

        Comment

        • hugovanmeijeren
          • Oct 2004
          • 1436

          #5
          Zie net dat de genoemde code alleen voor de DP224 is, voor de 226 zou dit '6B13' moeten zijn.

          Groeten Hugo
          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

          "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

          Comment

          • NesCio01
            • May 2010
            • 1987

            #6
            Originally posted by hugovanmeijeren
            Zie net dat de genoemde code alleen voor de DP224 is, voor de 226 zou dit '6B13' moeten zijn. Groeten Hugo
            Zou mooi zijn als dit lukt!

            Ik lees echter in de beschrijving een modus om dit te doen maar dan moet er
            een blanco flashcard in.

            klik

            grtz

            Nes
            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

            Comment

            • qvt
              • Oct 2009
              • 721

              #7
              Nee zover boot de unit niet eens op dit moment, de enigste manier is door een bootfile naar een pcmcia kaart te flashen en dan intern 2 jumpers om te zetten om zo te booten vanaf de flashkaart.
              There is no substitute for imagination

              Comment

              • BJD
                • Oct 2007
                • 771

                #8
                Volgens mij werkt een CF kaart in een PCMCIA <-> CF adapter op dezelfde wijze.

                Comment

                • hugovanmeijeren
                  • Oct 2004
                  • 1436

                  #9
                  Echt serieus 'fucked up' dus... Ik heb nog even voor je gekeken, maar ik heb enkel PCMCIA SRAM kaartjes tot 32kB. Ga je niet zoveel aan hebben ben ik bang...

                  Een 226 heb ik hier wel liggen, als jij aan zo'n kaartje kan komen dan mag je hem wel naar mij opsturen, zet ik er even de firmware van onze 226 op.

                  Groeten Hugo
                  Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

                  "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

                  Comment

                  • qvt
                    • Oct 2009
                    • 721

                    #10
                    Ja inderdaad behoorlijk in de soep, er is een PCMCIA -> compactflash adapter onderweg icm 32 MB kaart. Ik heb je adres even opgezocht maar dat zit niet om de hoek zegmaar (ik kom uit zuid-west brabant). Mocht ik lokaal niemand kunnen vinden dan bel ik je er over
                    There is no substitute for imagination

                    Comment

                    • qvt
                      • Oct 2009
                      • 721

                      #11
                      Er is nieuws..

                      PCMCIA -> Compactflash adapter werkt niet (dit zijn type2 kaarten, die oa dikker zijn)

                      Helaas zijn er nog erg weinig zaakjes die dit soort kaarten verkopen, vaak voor de hoofdprijs als ze ze wel hebben. Wordt dus lappen!
                      There is no substitute for imagination

                      Comment

                      • BJD
                        • Oct 2007
                        • 771

                        #12
                        Even langsrijden bij TM Audio gaan ze niet accepteren? Kan mij zo voorstellen dat daar gewoon een kaartje met FW gereed ligt?

                        Comment

                        • qvt
                          • Oct 2009
                          • 721

                          #13
                          Originally posted by BJD
                          Even langsrijden bij TM Audio gaan ze niet accepteren? Kan mij zo voorstellen dat daar gewoon een kaartje met FW gereed ligt?
                          Nog niet aan gedacht eigenlijk, heb het momenteel ook zo druk dat ik niet even op en neer naar Utrecht kan
                          There is no substitute for imagination

                          Comment

                          • NesCio01
                            • May 2010
                            • 1987

                            #14
                            Originally posted by qvt
                            Nog niet aan gedacht eigenlijk, heb het momenteel ook zo druk dat ik niet even op en neer naar Utrecht kan
                            Mss ff een mail of belletje naar TM/A?
                            Prominent medewerker leest hier vaak mee, overigens.

                            Ik zou bij een mail wel m'n originele factuur (gescand)
                            en het serienummer meesturen. Voorkomt vragen.......

                            grtz

                            Nes
                            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                            Comment

                            • qvt
                              • Oct 2009
                              • 721

                              #15
                              Originally posted by NesCio01
                              Mss ff een mail of belletje naar TM/A?
                              Prominent medewerker leest hier vaak mee, overigens.

                              Ik zou bij een mail wel m'n originele factuur (gescand)
                              en het serienummer meesturen. Voorkomt vragen.......

                              grtz

                              Nes

                              Het probleem is ondertussen opgelost Wwe hebben geen contact meer opgezocht met TM omdat er al een oplossing was geregeld.

                              Factuur/Serienummer meesturen.. Alleen als ik daar iets heb gekocht
                              There is no substitute for imagination

                              Comment

                              Working...