Yamaha DXS - wat zijn jullie bevindingen.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • slol
    • Mar 2012
    • 15

    Yamaha DXS - wat zijn jullie bevindingen.

    Hallo,

    Komend weekend moet ik met de nieuwe serie van Yamaha draaien. Ik heb ze al even kort getest en voor dat geld vind ik het zeker niet slecht. Ik moet een volle band met 9 man (drums, bas, el. gitaar, toetsen, blazers, 3x zang) eroverheen gooien. Ik heb per kant een 12'' top evenals een 15'' sub staan. Normaal gesproken draai ik meestal met LAN, RCF of Dynacord. Diegene waar ik ze huur zegt dat ze beter zijn dan RCF en QSC van dezelfde prijsklasse.

    Hebben jullie ervaring met dit setje? Zo ja, wat zijn jullie bevindingen?

    groeten,
    Sietse
  • Hansound
    • Apr 2006
    • 832

    #2
    Ik heb de set niet gehoord, maar ik denk dat het moeilijk gaat worden met een één inch driver, en dan zo'n grote band.....

    Comment

    • slol
      • Mar 2012
      • 15

      #3
      Afgelopen zondag met deze set gedraaid. Was redelijk te doen, maar ik miste in het hoog toch wel iets. Gelukkig was de zaal niet erg groot ± 400 man. Heb me dus wel prima gered, maar moet zeggen dat ik zeker nog niet overtuigd ben van dit setje

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        400 man publiek, een 9 mans band en dan een 15" sub en een 12" top per kant....
        Is dat niet een beetje heel erg weinig?
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • slol
          • Mar 2012
          • 15

          #5
          Ik draai over het algemeen alleen in kerken. Dus voor de power hoef ik het niet te doen. Een drums e.d. is uitversterkt voor de balans in de muziek. Over het algemeen nemen wij zelf geen geluid mee, maar laten we heb door bedrijfen regelen die de zalen kennen waar we moeten spelen. Wat vinden jullie dat nodig is voor zo'n band dan?

          Comment

          • desolation
            • Jun 2012
            • 706

            #6
            Voor 400 personen poten wij toch op zen minst 4x VRX932LA1, 2x dubbel 15" baskast (15SW1300ND) en 1x SRX728S neer.

            Comment

            • mrVazil
              • Mar 2010
              • 330

              #7
              Originally posted by desolation
              Voor 400 personen poten wij toch op zen minst 4x VRX932LA1, 2x dubbel 15" baskast (15SW1300ND) en 1x SRX728S neer.
              Jeroen?

              Comment

              Working...