J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 7 van de 7 Eerste ... 3 4 5 6 7
  1. #61

    Standaard

    alleszins een dijk van een keuze. van alle digimixers in die prijsklasse die we zelf hebben geprobeerd stak de Pro2C er met kop en schouders bovenuit.

  2. #62

    Standaard

    Wij zijn voor Digico SD9 gegaan. Heeft alle features die we nodig hebben en beyond, ook 96K binnenkort, en software is wel degelijk erg stabiel. Je komt Digico erg vaak tegen, dus is alweer wat makkelijker voor alle gast techniekers die wel al eens op Digico gewerkt hebben. Touchscreen, wat je mss niet persé nodig hebt, maar alleszins wel heel handig is als je dat wel hebt. Wat mij in de demo's van Midas erg opviel: de latency compensation feature van Midas creeert gewoon extra latency. Niet bruikbaar voor monitors. Er zat hoorbaar latency op. Micro op de rack in, monitors op de tafel, en 'heyhey' was 'hhhheyhey'. Je kan dit wel ergens afzetten, maar ik mix vaak alles vanop de front. Klanktechnisch zal het wel allemaal dik OK zijn. Ik denk dat er geen enkele tafel in dit segment trouwens steken laat vallen. It's just a tool. You might like it or don't like it. Maar brol is er niet echt meer te krijgen in dat segment. CL reeks trouwens ook er prettige tafel hoor. Maar Digico had voor ons net iets meer 'kneedbaarheid' en wat extra 'pro' features zoals dubbele solo bus. Heel handig als je monitors op de front moet mixen. Gewoon wedge bij u leggen (mono), tijdens de soundcheck hoor je alles wat je muzikanten horen, en tijdens de mix schakel je over op headphone (stereo) als je nog iets extra in de monitors wil doen.. me like.

  3. #63

    Standaard

    Het nadeel van Digico bij mij is hetzelfde als voor Soundcraft: de markt is zo verzadigd met die bakken dat ze voor 2 keer niks te huur zijn en de investering dus amper opbrengt. Een SD9 met 2 D-racks en bekabeling huur je voor maximum 200EUR. Dat is dus 2x de prijs van een Behringer X32 met 2 stageracks, voor een tafel die 4x zoveel kost. Zet in mijn ogen toch echt geen zoden aan de dijk...

  4. #64

    Standaard

    Zou een Midas Pro 2 dan ineens wel een goeie huurprijs opbrengen?
    Daar heb ik mijn twijfels over.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

  5. #65

    Standaard

    Een heel andere discussie als je 't mij vraagt. Ik was geneigd om te zeggen dat wij daar niet aan mee doen.. maar inderdaad, soms willen we écht graag een job en spreek je een pakketprijs af. Als je die dan gaat uitsplitsen, dan is de tafel mss onder de prijs verhuurd. Maar de klant vragen we dan wel om alle mogelijke publiciteit te maken voor ons firmaatje die in zijn mogelijkheden liggen.. Ik kan er ook alleen maar van balen dat er zoveel firma's zijn die overal onder de prijs gaan, en ook de lat qua kwaliteit dan laten zakken. Ik durf tegenwoordig wel al een neen zeggen tegen een job. Liever thuis blijven of glazen gaan wassen, dan ergens te moeten gaan werken waar kwaliteit écht niet belangrijk is. Waarbij ik niet wil zeggen dat kwaliteitsvol daarom een Digico moet zijn. Ik mix ook intiemere shows op een Presonus tafeltje of iets kleins analoog dat echt ook wel goed klinkt. Use less zeker...

  6. #66

    Standaard

    Trouwens één van de vragen van de starter van die forum is: wat wordt de standaard. Als je een tafel veel tegenkomt en de markt daardoor wat verzadigd is ken je mss wel het antwoord.
    Ik zeg: elke band gaat binnenkort zijn eigen tafel meenemen. En dat zullen heus geen al te dure grote tafels zijn. Ik hoor dat sommige erg goeie bands met soundcraft si compact op stap gaan, of met de X32. Ik besefte meteen dat mijn aankoop waarschijnlijk nooit terugverdiend zal worden... bummer?

  7. #67

    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    1
    Posts
    3.511

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MusicXtra Bekijk Posts
    Zou een Midas Pro 2 dan ineens wel een goeie huurprijs opbrengen?
    Daar heb ik mijn twijfels over.
    Digitale Midas tafels komen toch niet zoveel voor in de verhuur dacht ik.
    Ik ken hier in Belgie maar 1 iemand die ze verhuurd.

  8. #68

    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    1
    Posts
    3.511

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stefaanv Bekijk Posts
    Trouwens één van de vragen van de starter van die forum is: wat wordt de standaard. Als je een tafel veel tegenkomt en de markt daardoor wat verzadigd is ken je mss wel het antwoord.
    Ik zeg: elke band gaat binnenkort zijn eigen tafel meenemen. En dat zullen heus geen al te dure grote tafels zijn. Ik hoor dat sommige erg goeie bands met soundcraft si compact op stap gaan, of met de X32. Ik besefte meteen dat mijn aankoop waarschijnlijk nooit terugverdiend zal worden... bummer?
    Uw aankoop zal wel terug verdient worden, als je veel kleine klussen doet, zonder personeel mee.
    Voor de prijs van een nieuwe 48 kanaals Soundcraft MH3/ 4, kun je een volledige FOH installatie met effecten/ dynamics en digitale multi kopen, die amper 1/3 van de plaats in neemt van het analoge alternatief.

    Wij hebben met onze bigband al een 2 jaar een Ilive T112 met 48kanaals stagerack. Dit koste toen met bekisting inbegrepen 15.000€.
    Die mengtafel heeft naast onze bigband zijn geld al dubbel en dik terugverdient, door ook ander klussen te doen. We zijn zelfs geen professionele techniekers...
    Laatst gewijzigd door frederic; 05-06-13 om 08:40.

  9. #69

    Standaard

    Dat is ook de enige manier om echt geld te maken met dat soort materiaal. De aankoopprijs incalculeren bij een vaste tour met 1 of 2 bands, en al de rest dat erbij komt is een dikke extra.
    Gewoon een tafel kopen omdat ze goed is en je ze dry hire wil gaan laten opbrengen daarentegen, daar kom je er echt niet mee.

    Maar los daarvan: ik spreek niet over pakketprijzen, ik spreek over standaard verhuurprijzen bij verschillende firma's. Jan met de pet loopt daar binnen en neemt voor 200EUR een SD9 met 2x D-rack en alle bekabeling mee. Want het is crisis en de boel moet draaien en ander staat het er toch maar en de klant wil niet meer betalen.
    Het staat wel als een paal boven water dat je niet meer moet lopen investeren in analoog spul. Lomp, zwaar en de bekabeling en outboard kosten al meer dan dat heel digico pakket als het wat op niveau moet zijn (ga voor de lol eens een rackje zoeken met 4x quad comp, 4x quad gate, een koppel lexicon pcm's en 6 stereo GEQ's van enig niveau)

    Er is naar mijn mening gewoon te weinig nood aan de berg features die consoles van 15-20k aanbieden (leuk dat je 192 kanalen kan verwerken, of tot 64in/32out kan draaien, 50 bussen, etc...) voor het gros van de job, en een console als een X32 is voor veel jobs goed maar vaak nét niet genoeg (je kan er bv al moeilijk een monitor tafel voor stereo IEM's op draaien, daarvoor is er niet genoeg DSP om én GEQ's én effeten te draaien).

    Ik zie heel veel heil in een "middenproduct". Beduidend meer power en kwaliteit dan wat er in het X32 segment zit (en ja, daar horen de SI Compact en GLD voor mij ook bij, ook al kosten ze 2 tot 3 maal meer), maar minder dan wat er nu in het SD9/Pro2/VI1 segment zit. Voor een eindgebruikersprijs van max 10.000EUR, inclusief digitale multi en flights.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •  

Inloggen

Inloggen