J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 7 Eerste 1 2 3 4 5 6 ... Laatste
  1. #11

    Standaard

    @ drummerke: klopt, maar bij de meeste jobs heb je gasttechniekers...

    @ iedereen

    Misschien even aangeven welke bedenkingen we hebben over deze tafels:
    - De Pro2 lijkt ons een goed klinkende tafel en ze voelt ook echt robuust aan, tegelijkertijd lijkt het ons de minst toegankelijke tafel voor gasttechniekers
    - De CL lijkt ons de meest gebruiksvriendelijke (specifiek voor ons interessant: kunnen onze M7CL hieraan linken in eerste fase), maar de yamaha-traditie leert ons dat het misschien de minste wordt op vlak van klank
    - Vi1 lijkt ons wel kwa klank als gebruiksgemak dik in orde, maar wel beduidend de duurste (in/out zitten op de tafel, wordt een pak duurder met externe i/o)

    Misschien zijn er mensen die deze bedenkingen kunnen staven of tegenspreken?

    @BJD: De SC48 hadden we nog niet opgenomen in ons lijstje, dus nog ff rondneuzen. Lijkt op t eerste gezicht interessant, maar we houden niet van paddestoelen.
    Wat bedoel je met 'wisselen' bij het EQ'en?

    @qvt: Thks voor je inbreng, bevestigt wel zowat onze indrukken. SD11 en SD9 net iets te klein (overzicht)

  2. #12

    Ingeschreven
    Oct 2007
    Locatie
    1
    Posts
    771

    Standaard

    Bij de pro2 heb je geen dedicated controls voor de freq, gain, en q factor per EQ band. Je moet dus steeds als je een EQ puntje wil wijzigen eerst nadenken welk van de 4 je hebt geselecteerd. Dit selecteren gebeurt doormiddel van een up en down toets. Mij remde dat behoordelijk in mijn werksnelheid, maar dat was eenmalig als gasttech. Enuh... Avid paddo's zijn chill
    Bijkomend voordeel is dat je protools plugins kan gebruiken op je SC48. Als je van de site de software download krijg je een aardige indruk van het kunnen en werken v.d. tafel.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ears Bekijk Posts
    SD9 net iets te klein (overzicht)
    Op welk vlak vind je de SD9 te klein? Volgens mij zijn alle mixers uit het bovengenoemde rijtje op het gebied van surface heel aardig met elkaar te vergelijken (allen zijn het mixers met rond de 25 faders).

    Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

    "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

  4. #14

    Ingeschreven
    Oct 2008
    Locatie
    1
    Posts
    1.912

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BJD Bekijk Posts
    Bijkomend voordeel is dat je protools plugins kan gebruiken op je SC48.
    Bij de meeste tafels kan je tegenwoordig (al dan niet met een insteekkaart) Waves Soundgrid gebruiken, nog veel leuker. Je hebt namelijk een complete selectie aan vintage plugins in je tafel beschikbaar (Neve, SSL, Pultec, LA2A, etc.).


    Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

  5. #15

    Standaard

    zou je de GLD80 aan het lijstje durven toevoegen? Ik heb de digico SD11 en SD9 in demo gezien, VI1 is gepasseerd, de SC48 vind ik net te duur..
    GLD80 zit net onder het eerder genoemde segment, maar ziet er mij toch wel pak gebruiksvriendelijker uit (demo binnenkort), en toch net die pro zaken zoals digisnake, extra mogelijkheden tot madi/dante/waves... kaarten. Gaat tot 48 kanalen. met een een paar extra stageboxen, en een dante/madi kaart om te kunnen opnemen zit hij toch ook aan een 7-8K of zo.. Heeft in mijn verhuursegment toch voldoende mijn interesse gewekt om hem te gaan bekijken bij de distri

  6. #16

    Standaard

    @ BJD : thx ivm eq, moeten we dus verder bekijken

    @ hugo: dacht dat SD9 kleiner was (ziet er nog steeds kleiner uit op het eerste zicht) maar dat ligt volledig aan die dyslectische digico-nummering

    @ stefaanv: eerlijk gezegd betrap je ons op vooroordelen, maar we staan heel sceptisch tegenover A&H... denk dat het toch een ander segment is

  7. #17

    Standaard

    @ stefaanv: waarom is Vi1 gepasseerd?
    SC48 weet ik geen prijzen van, maar lijkt me wel een interessante optie, nu ook met digi snake...

  8. #18

    Standaard

    In het prijssegment rond de 10K voor tafel + stagebox(en) kan ik je de Roland M-480 van harte aanbevelen. Bij ons al enige tijd naar alle tevredenheid in de verhuur.
    Ok, de looks zijn wat minder en er zijn tafels die voor hetzelfde geld hogere specs bieden, maar klank is top en het systeem is zeer betrouwbaar en start op in 3sec). Verder erg fraai dat alle REAC onderdelen volledig geintegreerd zijn (M-48 personal mixer, R-1000 allemaal vanaf tafel te bedienen) en dat je eenvoudig kunt splitten naar analoog, AES/EBU MADI of andere Roland mixers.

    Wat de standaard wordt? Ik denk dat er geen 'standaard'… belangrijker wordt de integratie tussen verschillende merken. Welke mixer dan het meest ideaal is hangt af van de toepassing. Yamaha en Roland hebben naar mijn mening de beste allround systemen. Zeker voor verhuur interessant als je dezelfde stageboxen kunt gebruiken met verschillende mengtafels, voor zowel congressen als theater, bands, festivals en rtv. Het past overal.

    Welke het eenvoudigst is te bedienen? Op basis van ervaring kan ik zeggen dat hier niet zo veel verschil in is, echter alleen bij de basishandelingen. Wanneer je setup meerekent bij het bedieningsgemak durf ik te beweren dat een tech zonder ervaring met digitale tafels op een M-480 het snelst een show kan verzorgen. Kan een belangrijke factor zijn, tenzij je de setup vooraf in eigen beheer doet en een gasttechnicus eigenlijk alleen faders, EQ's en dynamics en sends bedient.

    ..…als je iets zoekt in de prijsklasse van 15k tot 20k zou je kunnen wachten tot Frankfurt. Naar horen zeggen komt Roland daar met een nieuwe console die alle tafels uit het topic qua specs ver achter zich zal laten en daarbij ook wat meer open zal zijn met Dante bijvoorbeeld, MADI-kaarten en plug-ins. Als het bedieningsgemak dan is zoals gebruikelijk kan dit wel eens heel fraai gaan worden…

    In geval 48 kanalen voldoende zijn, vraag een demo aan van de M-480 en gebruik hem ook tijdens een klus. (Eigenlijk moet je dat met iedere tafel doen die je overweegt) Fijn is ook dat de verhuurprijs ook in verhouding staat tot de aanschafprijs… uiteindelijk moet ie toch weer terug worden verdiend anders heeft het allemaal geen zin. :-))

  9. #19

    Ingeschreven
    Jan 2005
    Locatie
    1
    Posts
    1.391

    Standaard

    GLD lijkt inderdaad echt een ander segment.

    Ik heb er echter zelf sinds kort 1 en gebruik deze tot volle tevredenheid.

    Ik gebruik ook met regelmaat Digico, Yamaha's en af en toe een Digidesign. Ook allemaal erg goede tafels met heel erg veel mogelijkheden. De GLD is misschien iets beperkter maar kwalitatief stiekem misschien best wel vergelijkbaar. Beetje afhankelijk van je doeleinden zou het dus toch een optie kunnen zijn. Je zou er wel flink mee besparen en dus wellicht andere investeringen kunnen doen........

  10. #20

    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    1
    Posts
    3.511

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ears Bekijk Posts
    @ BJD : thx ivm eq, moeten we dus verder bekijken

    @ hugo: dacht dat SD9 kleiner was (ziet er nog steeds kleiner uit op het eerste zicht) maar dat ligt volledig aan die dyslectische digico-nummering

    @ stefaanv: eerlijk gezegd betrap je ons op vooroordelen, maar we staan heel sceptisch tegenover A&H... denk dat het toch een ander segment is
    GLD zou ik nu niet onmiddelijk gaan vergelijken met de eerder vernoemde tafels, maar de Ilives kunnen zeer goed de concurentie aan.
    En klinkt naar mijn mening een stuk beter dan digico. Over smaken kun je natuurlijk niet discutieren.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •  

Inloggen

Inloggen