4-Acoustic... wel, of niet?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjig
    • May 2012
    • 909

    4-Acoustic... wel, of niet?

    Ik kwam net het merk 4 acoustic tegen. Heeft iemand ervaringen met dit merk?

    Het gaat mij vooral om de volgende producten:
    FCS 115B
    BCS 115HB
    BCS 115B

    Ik vind de kasten er niet verkeerd uitzien, maar of het ook klinkt...

    Dus nogmaals, heeft iemand goede/slechte ervaringen met het merk 4-Acoustic?
  • soundsystem
    • Aug 2011
    • 73

    #2
    Goedkope kasten, kwaliteit is er ook naar.
    Te vergelijken met de zooi die DAP vroeger maakte, je kan beter kijken naar de DAP X-series, zijn iets duurder als de 4-acoustic spullen maar veel betere kwaliteit.

    Comment

    • sjig
      • May 2012
      • 909

      #3
      Ik was een tijdje aan het kijken naar de X15B. Maar in eens ging de prijs 10 kilometer de lucht in...
      Ik lees erg veel dat de goedkopere speakers van dap een slechte kwaliteit hebben. Maar vallen deze daar ook onder?

      Comment

      • djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

        #4
        Vraag het eens aan 4AC (teun heet ie dacht ik), hangt hier ook ergens rond op het forum, die heeft een en ander van dat spul gehad. Of die naam toeval is weet ik niet


        Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

        Comment

        • sjig
          • May 2012
          • 909

          #5
          Zal even een PM sturen!

          Comment

          • 4AC
            • Nov 2007
            • 1791

            #6
            Originally posted by soundsystem
            Te vergelijken met de zooi die DAP vroeger maakte, je kan beter kijken naar de DAP X-series, zijn iets duurder als de 4-acoustic spullen maar veel betere kwaliteit.
            Ben ik niet met je eens.

            4-Acoustic is, zoals de prijs doet vermoeden, een budgetmerk. Die verwachtingen moet je dan ook hebbben.
            De BCS- en FCS serie zijn in hetzelfde rijtje te plaatsen als de Dap X-serie, JB Systems Vibe, Thomann spul, noem het maar op.
            Als je weinig te besteden hebt zou ik het merk wel aanraden, de prijs/kwaliteit verhouding is gewoon goed.

            Mvg,

            Teun
            Last edited by 4AC; 16-06-12, 12:37.
            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

            Comment

            • sjig
              • May 2012
              • 909

              #7
              Vallen mijn topkasten onder het budget segment of niet, musicson sat 10 (4x)?

              Is het dan verstandig om hier een subwoofer uit de budget klasse, of de wat betere klasse? Het liefst niet meer dan €340 per subwoofer.

              Comment

              • frederic
                • Jan 2006
                • 3511

                #8
                Vraag is, wat is een budget merk? En hoeveel mag dat dan kosten?
                Ik heb nog maar weinig db technologies en QSC zien kloppen kwa prijs/ kwaliteit

                Comment

                • Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

                  #9
                  met 4-acoustic is niets mis mee hoor zeker niet voor de prijs.

                  Vindt de FCS speakers toch wel beter klinken dan menig budgetlijn van een Amerk.

                  Pplus de gedachten echter dit merk is op zich wel goed. De 2 broers zijn erg goed bezig met ontwikkeling van hun produkten.

                  Er komen binnenkort best wel leuke spullen uit ook zijn ze bezig om een systeem versterker uit te brengen die al hun systemen kan aansturen zonder gezeur.
                  EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                  Comment

                  • sjig
                    • May 2012
                    • 909

                    #10
                    Wat vinden jullie beter, de BCS115B van 4-Acoustic of de X15B van DAP audio. Die hangen aan een P2000.

                    @ 4AC, eerst bedankt voor de reactie! Ik neem aan dat je mijn pm ook gelezen hebt? Een vraagje, wat is thomann spul? Is dat van The T.amp en de The Box?

                    Klopt het trouwens dat de FCS115B precies hetzelfde is als de BCS115B. De driver, kast, afmetingen, gewicht zijn allemaal hetzelfde!

                    Comment

                    • Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

                      #11
                      Klopt het trouwens dat de FCS115B precies hetzelfde is als de BCS115B. De driver, kast, afmetingen, gewicht zijn allemaal hetzelfde!

                      Dit zijn 2 verschillende series van 4A de FCS is de duurste serie die ze hebben met betere bouw van de kasten en betere componenten ( nee niet gelijk aan de componenten uit de BCS Serie )
                      X15B kost 299 en een leuke instapper maar wil je net iets meer kun je beter gaan voor de X15HL kost wel duurder 435 maar een heel stuk beter.

                      Je natuurlijk ook gaan voor de X18B deze kost 419 ook weer duurder maar zoals de X15HL een stuk beter.

                      Heb je weinig te besteden dan is zeker de X15B een aanrader maar kijk ook eens naar de VIBE15S van JB Systems dat is ook een leuk kastje zeker voor de prijs van 289
                      Last edited by Rolandino; 16-06-12, 19:16.
                      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                      Comment

                      • sjig
                        • May 2012
                        • 909

                        #12
                        De drivers zijn, volgens de site van 4 acoustic, wel gelijk.

                        Ik denk niet een hoorngeladen past bij mijn topkasten. En ik denk dat een sub van 139 dB bij een topkast van 122db niet de beste keuze is.

                        Waar kost die VIBE dan €289? Ik vind hem alleen rond de €380!

                        Comment

                        • Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

                          #13
                          Je haalt 2 dingen door elkaar :

                          De BCS 15 sub is de G2 uitvoering en is 500W
                          De FCS 15 sub is een oude uitvoering en is ook 500W
                          De FCS 15 sub is ook een G2 uitvoering en is 600W

                          De Nieuwe G2 serie van de BCS serie heeft de speakers gekregen van de oude FCS serie.

                          Daarentegen heeft de FCS weer een nieuwe serie nieuwe ontwikkelde speaker komponenten.
                          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                          Comment

                          • MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

                            #14
                            Originally posted by sjig
                            En ik denk dat een sub van 139 dB bij een topkast van 122db niet de beste keuze is.
                            Ik denk dat een sub in die prijsklasse alleen 139 dB geeft op het moment dat hij explodeert.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                            Comment

                            • sjig
                              • May 2012
                              • 909

                              #15
                              En ik denk dat dat niet zo best is!

                              Maar ik ga zsm eens luisteren in Utrecht. Mijn neef werkt daar in een showroom!

                              Comment

                              Working...