Nieuwe draadloze microfoons

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Podium Verhuur
    • Mar 2012
    • 480

    Nieuwe draadloze microfoons

    WIj willen een nieuwe set draadloze microfoons kopen en we hebben besloten voor de Shure te gaan.

    Natuurlijk is de Axient het beste, maar deze mag maar aan een aantal partijen verkocht worden (volgens shure NL). Een set van 4 mic's, 4 beldpacks en 4 ontvangers met de randapparatuur komt uit op ongeveer 50.000 euro. Wel een investering voor de lange termijn maar totaal niet binnen het budget.

    Ook de UHF-R valt een beetje buiten het budget dat ik ervoor wil uitgeven.

    Een logisch gevolg zou zijn om dan voor de de ULX zijn, maar het schijnt dat dit een verouderde technologie is. Ook zit je dan weer met de 9volt batterijen.
    De ULX-D schijnt ook ooit in NL te koop te zijn, maar volgens Shure is het systeem nog niet stabiel te zijn en vooral storing te geven op langere afstanden.

    Dus dan toch voor de SLX gaan? Dit ziet er wel weer een behoorlijk budget uit. Of kan ik beter wachten op de ULX-D, op zich hebben we nog een aantal maanden voordat eventuele storingen zouden kunnen plaatsvinden.
    Last edited by Podium Verhuur; 11-06-12, 22:27.
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

    #2
    Euhm...storingen? Wanneer je nu nieuwe sets gaat kopen dan schaf je toch niet meer in de band aan die je na jan. 2013 niet meer (optimaal) kunt gebruiken?!
    Lijkt me redelijk standaard dat je nu sets koopt die je na de zenderveiling gewoon kunt blijven gebruiken.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

    Comment

    • Podium Verhuur
      • Mar 2012
      • 480

      #3
      Ik bedoelde meer aan te geven dat we nog een paar maanden hebben voordat overgestapt moeten zijn. UIteraard kiezen voor een freq. range die geen storingen op gaan leveren, tenminste niet voor de komende 8 jaar (zoals beloofd).
      De ULX-D geeft volgens Shure NL nu nog veel storingen, maar erwacht dat men dit toch wel zal gaan oplossen. Maar de vraag is of we daar op moeten wachten.

      Volgens mij kun je ook de oude freq. niet meer krijgen in NL, tenminste niet bij de echte dealers.

      Comment

      • BJD
        • Oct 2007
        • 771

        #4
        De ULX-P is gewoon te koop in NL. Maar staar je niet blind op shure. In het sub UHF-R segment zou ik eerder voor Sennheiser gaan. De nieuwe G3 serie is weer een flinke stap voorwaarts. Ook wat betreft degelijkheid vind ik sennheiser beter scoren dan de goedkopere shures. (plastic vs metaal)
        Je kunt er geen beta87 of sm58 op kwijt, maar de 945 en 865 zijn geen slechte koppen.

        Comment

        • Podium Verhuur
          • Mar 2012
          • 480

          #5
          We hebben eerder de Sennheiser gehad, maar we moesten blijven bijhuren vanwege de ryders. Sennheiser wordt door mijn opdrachtgevers niet geaccepteerd.

          De reden dat ik voor de ULX-D wilde gaan is vanwege de vele opties zoals het aanpassen van de gain van de zenders via de ontvanger. En vele andere opties.

          De ULX-P schijnt met een verouderde technologie te werken, maar ik weet niet of dat echt oor problemen zorgt, maar op internet werd gezegd dat het niet aan te raden was deze te kopen.

          Wat ik vergeten was te vermelden is dat we nog een aantal Beta 58A en 87A koppen hebben. Deze zijn overgebleven na een diefstal van een draadloos rack een paar maanden geleden.

          Comment

          • Outline
            • Feb 2006
            • 1434

            #6
            Originally posted by Podium Verhuur
            We hebben eerder de Sennheiser gehad, maar we moesten blijven bijhuren vanwege de ryders. Sennheiser wordt door mijn opdrachtgevers niet geaccepteerd.
            Dat zit dan puur tussen de oren van jouw opdrachtgevers (het lijkt wel een Nederlands syndroom) want ik kom op de grote(re) internationale podia steeds vaker Sennheiser tegen waarbij het zelfs verrassend vaak GEEN 500-series zijn!

            Dan kun je jezelf zonder problemen afvragen waarom je bij Shure te veel geld uitgeeft voor verouderde en simpelere techniek....

            Comment

            • Podium Verhuur
              • Mar 2012
              • 480

              #7
              Te veel geld is natuurlijk een relatief begrip, een Sennheiser kopen zou binnen ons bedrijf juist weer teveel geld zijn, omdat we het alleen kunnen gebruiken bij opdrachtgevers die slechts kijken naar het eindresultaat en niet naar de merken/types.

              Je zal best gelijk kunnen hebben dat de Sennheisers beter zijn of verder ontwikkeld zijn.

              Wij gebruiken voor de lowbudget klussen de 3000 serie van Audio Technica, de microfoons zijn redelijk tot goed (afhankelijk van de situatie), en de set heeft een hoop functies die je alleen terug vindt in de duurdere series van Shure. En ik denk dat de 5000 serie ook behoorlijk goed zullen, helaas heb je er in NL op dit moment niet veel aan. Hij zal niet snel terugkomen op een rider.

              Maar dat is met meer dingen zo, de beste spullen zijn niet altijd de meest gevraagde spullen. Een pioneer maakt bijvoorbeeld ook niet de beste mixers, maar toch staan ze 9 van de 10 keer op de rider.

              Waar het vooral omgaat is dat mijn opdrachtgevers graag een Shure willen hebben en dat ik dat graag wil blijven doen, vooral ook vanwege het feit dat er nog wat koppen over zijn. Het liefst zou ik meteen de UHF-R wil hebben, maar met 12 sejes wordt dat op dit moment te duur.
              Last edited by Podium Verhuur; 12-06-12, 01:06.

              Comment

              • djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

                #8
                Als jou opdrachtgevers zo specifiek zijn in wat ze willen hebben, dan kijk je toch op de rider en koop je die set? Als je dat niet kan betalen: bijhuren of de klus niet meer accepteren. Bovendien, je kan ook klein beginnen, koop een klein setje uit een hogere serie van Shure en vul die aan door bij te huren waar nodig. Op die manier kun je later uitbreiden en nu je kleine klusjes draaien zonder steeds in te huren.

                Reken voor de grap ook eens uit hoeveel het scheelt als je je wireless steeds inhuurt voor die paar (vaste?) klussen die eisen in plaats van dat je het zelf allemaal aanschaft.


                Daan
                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                Comment

                • DJ Antoon
                  • May 2005
                  • 1681

                  #9
                  Originally posted by djspeakertje
                  Als jou opdrachtgevers zo specifiek zijn in wat ze willen hebben, dan kijk je toch op de rider en koop je die set?
                  Dat is nu precies de vraag, er word om shure gevraagd, niet om een bepaald zender / ontvanger type van shure...
                  Persoonlijk ben ik ook meer een sennheiser fan, maar ja. Pas nog een paar drop outs gehad met een shure, terwijl er achter het podium niets aan de hand was.

                  Comment

                  • BJD
                    • Oct 2007
                    • 771

                    #10
                    SLX zou ik in ieder geval links laten liggen. Bij spraak wordt ik helemaal benauwd van de companding van die sets.
                    Er zitten voordelen en nadelen aan digitale sets: de signaalkwaliteit is vaak waanzinig goed, nauwelijks ruis, veel bandbreedte.
                    Het grote nadeel is de verbinding: zodra je een dropje hebt gaat zo'n set gekke dingen doen. Dan ben je direct je signaal kwijt, waar analoog het met af en toe een plopje nog doet.
                    Het is niet voor niets dat Shure en Sennheiser geen top-line (UHF-R/2000+ series) digitaal hebben uitgebracht. Kennelijk krijgen ze het nog niet op dat niveau goed.
                    2,4Ghz is helemaal een farce. Die band wordt steeds voller en voller. Indoor heb je alleen last van het wifi netwerk van de toko (soms ook vrij heftig) maar outdoor vliegen je de radiofrequenties om de oren. En daar moet jij dan nog even tussen gaan zitten.

                    Comment

                    • frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

                      #11
                      Originally posted by Outline
                      Dat zit dan puur tussen de oren van jouw opdrachtgevers (het lijkt wel een Nederlands syndroom) want ik kom op de grote(re) internationale podia steeds vaker Sennheiser tegen waarbij het zelfs verrassend vaak GEEN 500-series zijn!

                      Dan kun je jezelf zonder problemen afvragen waarom je bij Shure te veel geld uitgeeft voor verouderde en simpelere techniek....
                      Sorry maar dat is geen argument.
                      Het mag puur tussen oren zitten wat je wil, maar als je niet hebt wat veelvuldig wordt gevraagd, speel je opdrachten kwijt.

                      Comment

                      • Podium Verhuur
                        • Mar 2012
                        • 480

                        #12
                        Originally posted by BJD
                        SLX zou ik in ieder geval links laten liggen. Bij spraak wordt ik helemaal benauwd van de companding van die sets.
                        Er zitten voordelen en nadelen aan digitale sets: de signaalkwaliteit is vaak waanzinig goed, nauwelijks ruis, veel bandbreedte.
                        Het grote nadeel is de verbinding: zodra je een dropje hebt gaat zo'n set gekke dingen doen. Dan ben je direct je signaal kwijt, waar analoog het met af en toe een plopje nog doet.
                        Het is niet voor niets dat Shure en Sennheiser geen top-line (UHF-R/2000+ series) digitaal hebben uitgebracht. Kennelijk krijgen ze het nog niet op dat niveau goed.
                        2,4Ghz is helemaal een farce. Die band wordt steeds voller en voller. Indoor heb je alleen last van het wifi netwerk van de toko (soms ook vrij heftig) maar outdoor vliegen je de radiofrequenties om de oren. En daar moet jij dan nog even tussen gaan zitten.
                        Kijk daar heb ik wat aan, dank je wel.
                        De SLX is dus niet een goed idee. Dan toch maar voor de ULX-P

                        Klein beginnen is niet echt een goede oplossing. Gemiddeld hebben onze opdrachten, waar draadlooos gewenst is door de opdrachtgever, tussen de 4 en 12 draadloze ontvangers/zenders nodig. De reden dat ik niet wil bijhuren is vanwege de tijd die je eraan kwijt bent, het uiterlijk van de spullen en het vaak niet beschikbaar hebben van de juiste spullen, waardoor je het weer bij verschillende partijen moet huren.

                        Comment

                        • BJD
                          • Oct 2007
                          • 771

                          #13
                          Om eerlijk te zijn heb ik geen ervaring met de ULX serie. Ik kwam daarmee omdat je perse shure wil maar UHF-R te duur is.

                          Comment

                          • Podium Verhuur
                            • Mar 2012
                            • 480

                            #14
                            Gezien het prijsverschil zal hij wel ecter zijn dan de SLX denk ik. Maar dat wordt uittesten.

                            Comment

                            • frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

                              #15
                              Originally posted by BJD
                              SLX zou ik in ieder geval links laten liggen. Bij spraak wordt ik helemaal benauwd van de companding van die sets.
                              Er zitten voordelen en nadelen aan digitale sets: de signaalkwaliteit is vaak waanzinig goed, nauwelijks ruis, veel bandbreedte.
                              Het grote nadeel is de verbinding: zodra je een dropje hebt gaat zo'n set gekke dingen doen. Dan ben je direct je signaal kwijt, waar analoog het met af en toe een plopje nog doet.
                              Het is niet voor niets dat Shure en Sennheiser geen top-line (UHF-R/2000+ series) digitaal hebben uitgebracht. Kennelijk krijgen ze het nog niet op dat niveau goed.
                              2,4Ghz is helemaal een farce. Die band wordt steeds voller en voller. Indoor heb je alleen last van het wifi netwerk van de toko (soms ook vrij heftig) maar outdoor vliegen je de radiofrequenties om de oren. En daar moet jij dan nog even tussen gaan zitten.
                              Het zal er ook wel van af hangen hoever de ontvanger staat van de microfoon?
                              Als de ontvanger direct op het podium staat, dan is dan op +/-10/20m. Zoveel kans op storingen zal je wel niet hebben dan.

                              Comment

                              Working...