aanschaf nieuwe EQ/CROSSOVER

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjig
    • May 2012
    • 909

    aanschaf nieuwe EQ/CROSSOVER

    Ik heb op dit moment twee versterkers, waarvan 1 voor mijn subs en 1 voor mijn toppen.
    Nu heb ik nog geen EQ of cross-over, en wil ik er graag een hebben!

    Het liefst een EQ waar een mono/stereo sub out op zit.

    Ik heb wat rondgekeken en heb de Behringer FBQ1502 gevonden. Is dit een beetje kwalitatief een leuk apparaatje?
    En er zit een mono sub out op de achterkant, met daarnaast een potmeter voor de ''X-OVER FREQ''. Als ik deze bijvoorbeeld op 150 hz zet. Gaan de toppen dan ook alles daaronder weergeven of alleen alles BOVEN de 150 hz?

    EN doormiddel van de led lampjes op de faders kan je zien welke frequentie ''in werking'' is. Dit is, volgens diverse webshops, bedoeld om de rondzingende frequentie's eruit te filteren. Maar mijn vraag daarover, werkt dat ook echt? Dat je dus (bijna) geen rondzingende microfoons hebt?

    En verder is het budget voor een eventueel alternatief 130,-

    Ik hoop dat iemand een ''gouden antwoord" heeft!
  • Hitvision
    • Jun 2003
    • 389

    #2
    Het is even geleden dat ik een 1502 in mijn handen heb gehad. Niet zonder reden overigens. Ik vind het een erg matig apparaat met te korte schuiven. Heb deze destijds gebruikt maar overgestapt naar DBX. Je weet niet wat je hoort als je deze 2 EQ's vergelijkt bij een A-B test. Maar goed antwoord gevend op je vraag.

    Wat ik me kan herinneren geeft je EQ ALLE frequenties door naar je toppen en maakt de sub uit puur gebruik van een low-pass filter. Als crossover dus niet geschikt. Wel te gebruiken om een extra sub te gebruiken naast je fullrange tops.

    Een fatsoenlijke crossover voor € 130,-- ga je niet echt vinden vrees ik.

    Iets boven je budget (rond de € 170) vind je een Samson. Over het algemeen goede ervaringen mee.

    Succes.
    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

    Comment

    • sjig
      • May 2012
      • 909

      #3
      Mijn versterker slaat te snel in de clip als ik ze fullrange wil gebruiken, en mijn toppen zijn 10" en gaan niet erg laag dus zie ik niet echt zitten als fullrange!

      Verder kwam ik de Behringer dcx 2469 tegen. Ligt wel wat boven het budget, maar ik koop liever nu iets goeds en dat ik later niet weer wat anders nodig heb!

      Hier zit eq, crossover, delay, en nog meer in gebouwd. Is deze wat? Kan verder geen slechte recensies vinden!

      Comment

      • renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

        #4
        DCX2496: top apparaatje van Behringer, enige in de lagere prijssegmenten met 3 inputs (zodat je bijvoorbeeld vanaf een FOH positie je sub apart kan aansturen, of je fills). Klinkt ook echt niet gek. Niet zo gek lang geleden voor gekozen en op dit moment zou ik er zeker weer voor kiezen.

        Lagere prijssegment :Behringer CX2310, ook geen gek ding maar geen EQ. Heb je denk ik voor een net sub/top setje ook niet nodig direct nodig. Als je toch een EQ wilt, kies dan op z'n minst voor een 31 bands variant.
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

        Comment

        • BJD
          • Oct 2007
          • 771

          #5
          DCX2496 is een prima apparaat als je maar een paar honderd euro te besteden hebt. Eventueel kun je ook naar een 2e hands DBX driverack PA kijken, dan heb je iets betere kwaliteit. Analoge EQ's moet je niet van behringer kopen: die maken meer stuk dan dat je er mee heel kan maken. Vanaf de DBX1231 (zit op ruim 300 euro dacht ik) heb je echt een EQ in handen waar je iets mee kan. Digitaal is er in een lager prijssegment al spul te koop wat winst oplevert.

          Comment

          • NesCio01
            • May 2010
            • 1987

            #6
            Originally posted by sjig
            ..... maar ik koop liever nu iets goeds en dat ik later niet weer wat anders nodig heb!
            Dan wellicht beter doorsparen tot er minstens nog een 0 achter de €130,= staat?

            grtz

            Nes
            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

            Comment

            • vasco
              • Oct 2003
              • 2567

              #7
              NesCio, grappig maar gezien het topic niet erg realistisch.

              Behringer FBQ serie ver weg van blijven, maakt meer kapot dan je lief is. Daarnaast zijn dit nu een van de echte ruisbakken waarmee dit bedrijf zo "een goede naam" mee heeft weten op te bouwen. Uitgangen spelen full range en sub out gaat via high-cut filter.

              Behringer DCX is dan weer iets dat zeker leuk werkt voor het geld. Voor minder ga jij eigenlijk niet slagen gezien je wens.

              Comment

              Working...