Draadloos Router Airlive voor Lake LM48

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pipping
    • Aug 2010
    • 83

    Draadloos Router Airlive voor Lake LM48

    Hallo,

    Ik zoek een nieuw router voor mijn LM48 Processors aan te sturen.
    Zou ben ik op internet opzoek geweest en kwam ik uit op een accespoint van Airlive, de N power.
    Volgends de specs stuurt deze 2 watt ??
    Heeft iemand ervaring met dit ding ? Of iemand andere suggesties ?

    Ik gebruik dit voornamelijk outdoor of in grote feesttenten.

    Graag wat reacties
  • jadjong
    • Oct 2003
    • 654

    #2
    Zoek er eentje die ook 5GHz wireless-N kan. Al die smartphones op een festival kunnen zeer gemakkelijk zo'n accespoint overbelasten, maar op 5GHz werken die telefoons (nog)niet. Vergeet niet dat een zender met 2watt vermogen niet heel veel nut heeft als je laptop niet minimaal hetzelfde kan zenden, ethernet is tweerichtings-verkeer.

    Comment

    • stainz
      • Sep 2009
      • 609

      #3
      om welke reden wil je draadloos? Neem aan dat er toch al een hele bundel kabels liggen dus waarom geen netwerkbekabeling erbij? Beetje luxe multi heeft het tegenwoordig zelfs al meegebakken zitten.

      In mijn ogen is bekabeld altijd veel bedrijfszekerder (mits goede kabel en veilig gelegd) dan draadloos.

      Comment

      • Pipping
        • Aug 2010
        • 83

        #4
        Omdat ik draadloos overal kan EQe en levels kan afregele etc, anders ben ik afhankelijk van een draad...

        Comment

        • joe
          • Jan 2003
          • 446

          #5
          Hoi Pipping,

          Ik verwacht ook dat deze het slecht gaat doen en dan onder andere door de reden die Jadjong terecht omschrijft.
          Hij heeft veel zend vermogen (wat overigens niet mag in nederland) maar een niet zo'n goede ontvangst gevoeligheid.
          Vele apparaten ontvangen wel de beacon maar kunnen niet communiceren met het AP, omdat de AP ze domweg niet kan horen.
          Als ze allemaal proberen te kunnen communiceren met het AP, maar die geeft geen antwoordt en ze horen elkaar niet, wordt het een weerwar van bitjes in de lucht waar helemaal niemand op zit te wachten.

          Ik heb veel getest met verschillende systemen ( ook de 1watt systemen) en eindelijk heb ik gevonden wat echt goed werkt. stuur maar een mailtje mocht je meer willen weten.



          Groeten,
          Marco

          Comment

          • daviddewaard
            • Mar 2008
            • 627

            #6
            Ik zet wel eens een router bij de FOH neer heb je betere dekking op het veld van wanneer je hem op de buhne bij de ampcity laat staan
            bij eeen analoge set gewoon ff een cat 5je leggen of bij over de arnet lijn van het licht.
            en bij een digitale klutser gewoon over de ethernet tunnel
            A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

            Comment

            • BJD
              • Oct 2007
              • 771

              #7
              Wat joe bedoelt zijn deze AP's: http://www.ruckuswireless.com/products/zoneflex-indoor
              Doormiddel van een antenne array en bijbehorende digitale calculaties creer je een richtantenne die in alle richtingen te gebruiken is.
              Het klinkt tegenstrijdig maar het schijnt te werken.
              (Waarschijnlijk o.a. via hem te verkrijgen?)

              Verder: als je toch al weet dat je niet achter het podium gaat lopen, en je processor ligt daar kun je ook een goed AP nemen en daar een externe panel antenne op aansluiten. Die knoop je dan ergens in een truss op 3m+ hoogte.
              Last edited by BJD; 23-05-12, 01:05.

              Comment

              • joe
                • Jan 2003
                • 446

                #8
                Originally posted by BJD
                Wat joe bedoelt zijn deze AP's: http://www.ruckuswireless.com/products/zoneflex-indoor
                Doormiddel van een antenne array en bijbehorende digitale calculaties creer je een richtantenne die in alle richtingen te gebruiken is.
                Het klinkt tegenstrijdig maar het schijnt te werken.
                (Waarschijnlijk o.a. via hem te verkrijgen?)

                Jep, dat klopt
                Ruckus snapt het!
                Vooral als er veel mensen/wifi apparaten/magnetrons/andere apparaten in de 2,4GHz, in een ruimte zijn, heb je problemen met veel AP's
                Ruckus weet hier heel handig mee om te gaan doormiddel van verschillende technieken, 1 van die technieken is wat BJD omschrijft.
                De 7363 heeft bv 14 antennes waar hij ruim 300 verschillende signal paths mee kan maken. Voor elke client (pc, iphone, enz...) rekent hij uit wat de beste signal path is.
                Hierdoor heeft Ruckus AP's tussen de 4 en 14 dBi extra antenne gain (de verschil in gains ligt aan welke type AP je gebruikt) en een interference rejection van 10 tot 20 dB. (de verschil in dB ligt aan welke type AP je gebruikt)
                En een throughput van 600 Mbps (7363) of zelfs 900 Mbps (7982) zijn ook niet mis.
                Je kan ook heel eenvoudig een mesh netwerk aanleggen met de ruckus producten (kan ook interessant zijn voor camera bewaking of internet over je gehele festival terrein)

                Er zijn nog veel meer dingen er over te zeggen wat je er allemaal mee kan, dus mocht je het zat zijn dat je verbinding weer eens weg valt, help ik graag mee denken aan een goede oplossing.

                Groeten,
                Marco

                Comment

                • KlankOntwerp
                  • Jun 2008
                  • 130

                  #9
                  Als je zelf gaat experimenteren met richtantennes en AP's let dan op met 5GHz, deze frequentie is dan wel veiliger ivm minder interfererende apparaten zoals CCTV, overkill aan AP's en magnetrons maar de regels zijn wel een stuk strenger, vooral outdoor. 5GHz is namelijk ook territorium van antiraketradars en defensie is wat minder subtiel bij interferentie

                  Comment

                  • BJD
                    • Oct 2007
                    • 771

                    #10
                    En 5Ghz komt een stuk slechter door muren e.d. heen. Nu heb je bij deze toepassingen bijna altijd wel een goede LoS (Line of Sight) maar wel goed om mee te nemen in de overwegingen.

                    Comment

                    • Pipping
                      • Aug 2010
                      • 83

                      #11
                      Na wat gegoogle stootte ik op de Engenius EOC5611P
                      Deze is 5 ghz en zend behoorlijk
                      Misschien is deze wat ??

                      Comment

                      • jadjong
                        • Oct 2003
                        • 654

                        #12
                        Met een interne 35hx15v antenne heb je niet zo heel veel dekking, zeker wanneer je dat ding bij de FOH parkeert zal je enkel voor of achter de tent verbinding hebben.

                        Comment

                        • Lynx
                          • Nov 2010
                          • 94

                          #13
                          Voor een point to point verbinding met een andere locatie van onze organisatie gebruik ik 2x de Engenius ENH500. Deze: http://www.engeniustech.com/business...s/9340-enh500-

                          Over een afstand van 500meter heb ik een snelheid van 286mbps. Volgens de specs kunnen ze zelfs tot 10km met een goede Line of Sight.

                          Laatst stond er tussen de 2 gebouwen een kermis. Veel volk met mobieltjes, een of andere generator voor de hele kermis (precies voor een van de AP's) en dan nog de vele kermislampjes etc etc. Toen heb ik ook even gemeten of de snelheid nog stabiel was en er was niets aan de hand.

                          Ondanks dat de antennes ingebouwd zitten is dit een goed ding. 1 nadeel misschien voor jou: het is een redelijk gebundelde staal. Ik geloof iets van 60x15 graden. Daarbuiten heb je nog wel ontvangst maar dan natuurlijk minder ver.
                          Als de dit ding onder je array hangt dan moet het goed te doen zijn.

                          Comment

                          • Pipping
                            • Aug 2010
                            • 83

                            #14
                            Ik heb deze op demo en ben er even mee aan het testen geweest. Als accespiont naar mijn tablet werkt deze perfect. Piont to piont moet ik nog even testen.
                            Ik draai deze op 5 ghz met 20dbi antennevermogen.

                            Comment

                            • MatthijsNL
                              • Oct 2008
                              • 49

                              #15
                              Als het SSID van je router uit.
                              Nu zal geen enkel apparaat meer in staat zijn deze router te vinden.
                              Zelf kan je nog steeds verbinding maken, niet door naar het netwerk te zoeken, maar d.m.v. 'verbinding maken met een verborgen netwerk'.
                              Hierdoor heb je absoluut geen last meer van andere apparaten in de buurt.

                              Zo hoef je ook niet meer perse voor 5GHz te kiezen.

                              Zelf heb ik alleen maar goeie ervaringen met de WRT54G* van Linksys (Sisco Systems), met de WRT2-firmware. (wel 2.4GHhz)

                              't Is een consumentending, maar met de WRT2-firmware nooit geevenaard.

                              Hij is nog te krijgen op ebay.

                              Met die WRT2-firmware is hij ook te configureren als client, wat het mogelijk maakt je bedraadde apparatuur in een wireless netwerk te krijgen, als point-to-point, als repeater, als bridge, en natuurlijk als accespoint.

                              Comment

                              Working...