CDA piepers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

    CDA piepers

    "De Laurenskerk in Rotterdam is niet verantwoordelijk voor de geluidsproblemen
    die gisteravond optraden tijdens het eerste lijsttrekkersdebat van het CDA,
    dat op die locatie werd gehouden. Dat heeft de Stichting Grote- of Sint Laurenskerk
    Rotterdam vandaag laten weten in een persbericht.


    Vooral aan het begin van het debat viel het geluid vaak weg, en ook de verstaanbaarheid van
    de kandidaten liet te wensen over. De Laurenskerk zegt hier veel reacties op te hebben gehad.
    Maar volgens de kerk maakte het CDA gisteravond gebruik van een door hen extern ingehuurd bedrijf.

    'De Laurenskerk zelf beschikt over een uitstekende digitale geluidsinstallatie naar ontwerp van
    Bureau Peutz die speciaal afgestemd is op de akoestische omstandigheden van het gebouw',
    benadrukt de kerk. 'Wij staan garant voor uitstekende geluidskwaliteit."
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

    #2
    Zo, wat was dat een farce zeg...

    Iemand enig idee wat voor handhelds dat waren? Kwam me niet bekend voor.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

    Comment

    • jens
      • Aug 2004
      • 1067

      #3
      dr zat denk een limiter tussen die het oefenloos gezemel van de relevante zaken onderscheid

      Comment

      • moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

        #4
        Heb met plaatsvervangende schaamte de registratie hiervan teruggezien, was echt genant. Was niet alleen een festival van rondzingers, ook microfoons van sprekers die midden in een speech werden gemute.
        De headsets waren een constante bron van ergernis door de vele rondzingers, men staptr over op een handheld die werd rondgegeven. Nog steeds rondzingers en ook deze handheld werd met regelmaat op mute gedrukt.
        Moet een technicus echt een hele stressvolle, okselklotsende avond hebben gehad met als eindconclusie: voor deze klus had ik beter een vakman ingehuurd.

        Het heeft me deze week wel geholpen. Wil je het goed geregeld hebben of wil je als klant het risico lopen in zo'n fiasco te belanden?
        Beter verkoopargument was er deze week niet!
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

        Comment

        • BJD
          • Oct 2007
          • 771

          #5
          Genant gebeuren. Handhelds waren zo te zien van beyer.
          Ik heb wel vernomen dat een deel van de problemen door ENG zenders zijn ontstaan (mutes?) maar dat heeft geen invloed op rondzingers.
          Kan natuurlijk ook een slecht excuus zijn.

          Comment

          • Aart Rietveld
            • Aug 2004
            • 190

            #6
            Hoorde enkele dagen geleden al op Radio 1 dat er een reportagezender van een omroep (men sprak over de lokale omroep van Rotterdam maar ik denk dan persoonlijk eerder aan RTV Rijnmond) op een speaker stond. Volgens de hoofd-persvoorlichter van het CDA was het probleem weg nadat de zender verplaatst was.

            Die reportagezenders kunnen tot 10 Watt output leveren en zitten meestal rond de 200 Mhz maar 500 en/of 800 MHz komen ook voor. Ik weet uit eigen ervaring dat dit je systeem flink kan verzieken.

            Comment

            • Mathijs
              Moderator
              • Aug 2002
              • 1353

              #7
              Een Ser20 geeft ongeveer 8 watt op de antenne. Zet die naast menig auto en hij wil niet meer open met de afstands bediening. Maar goed. De meest gebruikte frequenties is rond de 485Mhz. Je moet deze wel echt dicht bij een handheld plaatsen om zulke problemen te veroorzaken.

              Comment

              • Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

                #8
                gewoon weer een typisch geval van amateurisme.
                Als je weet dat de volledige nationale pers uitrukt neem je draadgebonden, of je huurt een zender technicus in, die zn eigen ruis-zender heeft, en iedereen ff platgooit.
                (goh, deed je apparatuur raar? das vreemd - je was toch niet per ongeluk aan het zenden?)

                en qua rondzingers: als de tech met zenderpoep bezig is kan hij natuurlijk nooit de eq's instellen, en vooraal 100V in een kerk vergt nogal wat eq...

                Comment

                • BJD
                  • Oct 2007
                  • 771

                  #9
                  Een zender tech die een zender meeneemt om de pers weg te drukken? Lijkt me niet helemaal de bedoeling. Partijen als de CDA willen juist dat er zoveel mogelijk pers langskomt. Hun van goede audio voorzien levert alleen maar prime-time televisietijd op. (Journaal, actualiteitenprog's, enz.) Je zal altijd houden dat mensen onaangekondigd zenders de lucht in gooien maar vaak komen ze tevoren even langs om te overleggen hoe of wat. Gisteren nog een klusje gehad waar een paar ENG ploegen langskwamen. Ze kwamen netjes langs met hun zendersetjes, waar ze audio vandaan kunnen halen en even de freq's checken.
                  Wat betreft eq'ing: dat doe je normaal gesproken tijdens de opbouw. Op dat moment is er nog geen enkele straalwagen of ploeg aanwezig.

                  Comment

                  • e-sonic
                    • Aug 2004
                    • 329

                    #10
                    Een fotootje van de mix positie staat op twitter, o.a. te vinden met #geluid,

                    groet jurjen
                    Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

                    Comment

                    • Robert H
                      • Jan 2006
                      • 378

                      #11
                      Originally posted by e-sonic
                      Een fotootje van de mix positie staat op twitter, o.a. te vinden met #geluid,

                      groet jurjen
                      Je had misschien ook meteen even de link kunnen plaatsen? http://lockerz.com/s/207249117

                      Comment

                      • e-sonic
                        • Aug 2004
                        • 329

                        #12
                        De tweets er omheen zijn ook wel het lezen waard...
                        Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

                        Comment

                        • speakertech
                          • Jan 2008
                          • 1696

                          #13
                          Originally posted by NesCio01
                          "De Laurenskerk in Rotterdam is niet verantwoordelijk voor de geluidsproblemen
                          die gisteravond optraden tijdens het eerste lijsttrekkersdebat van het CDA,
                          dat op die locatie werd gehouden. Dat heeft de Stichting Grote- of Sint Laurenskerk
                          Rotterdam vandaag laten weten in een persbericht.


                          Vooral aan het begin van het debat viel het geluid vaak weg, en ook de verstaanbaarheid van
                          de kandidaten liet te wensen over. De Laurenskerk zegt hier veel reacties op te hebben gehad.
                          Maar volgens de kerk maakte het CDA gisteravond gebruik van een door hen extern ingehuurd bedrijf.

                          'De Laurenskerk zelf beschikt over een uitstekende digitale geluidsinstallatie naar ontwerp van
                          Bureau Peutz die speciaal afgestemd is op de akoestische omstandigheden van het gebouw',
                          benadrukt de kerk. 'Wij staan garant voor uitstekende geluidskwaliteit."
                          Ik was er niet bij, maar uit het relaas van de kerk blijkt dat sommige lieden alleen hun eigen materiaal vertrouwen. Als het riekt naar 100 volt, en dat is in kerken al lang niet meer altijd het geval, dan is de vooringenomenheid vaak al zo groot, dat de techneuten er niet eens naar willen kijken.
                          Kan me dat goed voorstellen. En dan te bedenken dat de meeste geluidsinstallaties op de wereld, in 100 volt techniek zijn uitgevoerd. Het geluid in de theater en muziekwereld steekt daar in aantallen en prijs maar schriel bij af. Het bewijs daarvan is dat tegenwoordig niet alleen Philips en Toa dat spul verkopen, maar dat heel wat gerenommeerde audiomerken vrijwel allemaal ook een installatielijn verkopen. Meer marge en minder gezeur van techs, die wat kwaliteit betreft nimmer tevreden zijn.
                          Het blijft natuurlijk allemaal gissen waardoor het fout ging, maar even twee stacks in een kerk wegzetten is het bijvoorbeeld niet helemaal.


                          Speakertech
                          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                          Comment

                          • shure-fan
                            • Sep 2003
                            • 1046

                            #14
                            ik heb dit debat gemist, heeft iemand misschien een linkje naar deze uitzending?
                            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                            Comment

                            • DJ Antoon
                              • May 2005
                              • 1681

                              #15
                              Originally posted by speakertech
                              Ik was er niet bij, maar uit het relaas van de kerk blijkt dat sommige lieden alleen hun eigen materiaal vertrouwen. Als het riekt naar 100 volt, en dat is in kerken al lang niet meer altijd het geval, dan is de vooringenomenheid vaak al zo groot, dat de techneuten er niet eens naar willen kijken.
                              Toevallig weet ik iets van de eigen installatie .
                              Dit was destijds de 1e grote gemaakte zuil van Duran Audio / Axys, in opdracht van Peutz, ik denk zo ongeveer 15 jaar oud.
                              Het zijn er eigenlijk 2, verrijdbaar en ik denk zo ongeveer 4 a 5 meter lang. Onder in de voet ligt nogal wat versterker vermogen ik geloof meer als 1kW, in ieder geval vele honderden watts.
                              Het is een 16 kanaals actief stuurbaar array, de voorloper van de huidige intellivox van Axys. Ook zit er nog een sub array bij gebouwd.

                              Veel gebruikt ook om te demonstreren dat arrays/zuilen werken. Zonder microfoon of het oude systeem was spraak volkomen onverstaanbaar door alle galm. Met deze zuilen was de galm zo goed als weg.

                              Als iemand met front loaded kastjes gedacht heeft het daar wel even te doen dan begrijp ik het probleem wel, dat gaat dus niet.

                              Misschien hebben ze nu iets bijgeleerd.
                              Ik vrees alleen dat de technicus die de klus uitvoerde deze niet verkocht heeft. Die zal dan ook niet blij zijn geweest.

                              Comment

                              Working...