Welke JBL kasten zijn dit ?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jeroen VS
    • May 2012
    • 5

    Welke JBL kasten zijn dit ?

    Mede forum leden,

    Een tijdje geleden hebben we 2 baskasten kunnen reden van de sloop.
    We weten dat ze van jbl zijn maar welk type weten we niet dus we hebben geen enkele specs over de speaker.
    We weten wel welke speaker's er in zitten (2x 15" jbl 2226hpl).
    Weet er iemand welke model van speaker dit is zodat we de specs kunnen vinden zoals bv hoeveel db deze kast geeft enz..
    Wat foto's:


    Dit is de binnenkant

    front

    front met front doek

    Dit zijn de buizen die er in zitten.

    Weet iemand of dit goede speakers zijn ?

    Al de info over deze speakers is welkom!!


    Mvg,
    Jeroen VS
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

    #2
    Als ik me niet vergis, liggen dit soort JBL subs bij Lunenburg in Loosbroek...Gecombineerd met Array toppen...En komt het uit de oude Marquis serie...
    Olaf Duffhuës

    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

    Comment

    • Mathijs
      Moderator
      • Aug 2002
      • 1353

      #3
      Bandpass..... nooit begrepen....

      Comment

      • Jan van Duren
        • May 2004
        • 204

        #4



        wel even zoeken

        Comment

        • Jeroen VS
          • May 2012
          • 5

          #5
          Na effe zoek denk ik dat het de 4685 tcb subwoofers zijn, wat ik raar vind is dat er bij ons andere speakers in zitten de 2226hpl en op de datasheet zouden er 2225h moeten inzitten. zijn deze kasten in verschillende versies uitgebracht ? want bij onze kast zit er ook nog een soort gril/net voor en bij deze op de pdf niet. zijn onze speakers dan beter of niet ?

          Comment

          • Jeroen VS
            • May 2012
            • 5

            #6
            Originally posted by Jeroen VS
            Na effe zoek denk ik dat het de 4685 tcb subwoofers zijn, wat ik raar vind is dat er bij ons andere speakers in zitten de 2226hpl en op de datasheet zouden er 2225h moeten inzitten. zijn deze kasten in verschillende versies uitgebracht ? want bij onze kast zit er ook nog een soort gril/net voor en bij deze op de pdf niet. zijn onze speakers dan beter of niet ?
            Na nog wat verder zoeken blijkt dat ook de soundpower 4700 reeks ook tcb's heeft. Nu weet ik het helemaal niet meer eigenlijk. in al die kasten zit standaard 2x 2225 speakers in. Zijn onze kasten dan beter ?

            Comment

            • salsa
              • Jan 2007
              • 1315

              #7
              Originally posted by Mathijs
              Bandpass..... nooit begrepen....
              Jij bent niet de enige Mathijs, het is niet zo eenvoudig om een goede Band Pass kast te ontwikkelen dus vandaar dat je bij het gros van de merken simpele bass reflex kasten ziet..........
              [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

              Comment

              • daviddewaard
                • Mar 2008
                • 627

                #8
                Het lijkt mij de TCB kast idd maar zover ik weet hebben die dubbel 18 2240 drivers.
                zien lompe kasten maar een erg strak en warm laag.
                daar zou ik wel een stapeltje van willen hebben :-)
                A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #9
                  Originally posted by Jeroen VS
                  Zijn onze kasten dan beter ?
                  Het gebeurd meer dat een fabrikant in de loop van de tijd detail wijzigingen aanbrengt, zegt nog helemaal niets over de kwaliteit.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

                    #10
                    vind een wijziging van tcb18 naar tcb15 nogal ingrijpend.....

                    Comment

                    • R. den Ridder
                      • Sep 2000
                      • 1500

                      #11
                      Originally posted by MacGyverSounds
                      vind een wijziging van tcb18 naar tcb15 nogal ingrijpend.....
                      Maar het betreft de 4685 met 15". 18" versie zou er heel anders uitzien mochten daar 15" in geknutseld zijn.
                      deze kasten kwam je in de kempen veel tegen in combinatie met de 12" met 2344a (babybillen) hoogdriver. standaard waren 2 4685 kasten gecombineerd met 4 topjes. deze sets kwamen "in" begin jaren '90 als opvolger van de veel voorkomende glijbaansets, geen grote hoorns in het mid en laag dus makkelijker weg te werken en meer mensen die in je tent pasten.

                      Probleem was dat gelijktijdig de house opkwam als doorsnee muziekstroom. kast liep voor die tijd goed laag door, maar rendement niet hoger dan de glijbaankasten. (zelfs lager wanneer er ergens een dubbele glijbaan had gestaan) Dus van de producties van Stock, Aitken & waterman naar de euromasters die hun producties opsierden met aardige blokgolven als laag, met kasten die eigenlijk net zo lekker klein waren en bijna hetzelfde gevoel gaven als glijbanen, maar minder drukten.....

                      Dat heeft nogal wat 2225 drivers gekost, samen met opvallend veel bullets die nog in de truss van discotheken werden bijgeknoopt Een tcb met originele drivers is dus een zeldzaamheid in mijn ogen.

                      De 2226 die er in zit is voor JBL in die tijd een beetje de standaardvervanging; doet het nergens heel erg goed in, maar overal best wel goed.

                      Comment

                      • Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

                        #12
                        zat dan ook keurig bij de 4688 te kijken , wat de dubbel18-TripleChamber is.
                        Gebrek aan koffie.
                        En dat 2226 verhaal klopt, op een gegeven moment was de recone voor de 2225 duurder dan de 2226.

                        Comment

                        • daviddewaard
                          • Mar 2008
                          • 627

                          #13
                          Originally posted by MacGyverSounds
                          zat dan ook keurig bij de 4688 te kijken , wat de dubbel18-TripleChamber is.
                          Gebrek aan koffie.
                          En dat 2226 verhaal klopt, op een gegeven moment was de recone voor de 2225 duurder dan de 2226.
                          het is idd en 4688 kast
                          A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

                          Comment

                          • metalteacher
                            • Dec 2007
                            • 467

                            #14
                            heb deze kasten nog wel eens in Harderwijk bij het tentfeest gezien. Viel me op dat het laag vrij snel weg is.
                            Steelwing - Full Speed Ahead!!!

                            Comment

                            Working...