hulp nodig

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bramleenders
    • Apr 2012
    • 7

    hulp nodig

    hallo,

    Ik zelf heb weinig verstand van geluidsinstallatie's, ik ben zelf dj, ik draai voornamelijk house, drum and bass en dubstep.
    Ik wil een setje kopen waar ik mee op feesten kan draaien, alleen ik heb dus geen verstand van speakers.
    Zelf zat ik te denken aan 2 speakers, of het 2 actieve zijn of dat het 2 passieve met een versterker zijn maak mij niet uit, ik weet niet of er verder verschil in zit. Ik heb zelf een midi controller(numark mixtrack pro) deze heeft 2 RCA outputs als dat van belang is.
    Mijn vraag is nu dus, welke setjes raden jullie mij aan voor 200 tot 300 euro(mag een beetje meer zijn). Ik hoop dat dit geen vervelende post is die misschien al 100keer langs is gekomen, ik zelf verwacht dat er vaak nieuwe speakers uitkomen en dat een post van 1 maand terug al achterhaald kan zijn.

    mvg bram leenders
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Originally posted by bramleenders
    ik zelf verwacht dat er vaak nieuwe speakers uitkomen en dat een post van 1 maand terug al achterhaald kan zijn.
    Speakers zijn geen computers, speakers die nu goed zijn, zijn dat over een paar jaar nog steeds.
    Voor jouw budget kom je automatisch bij DAP, Behringer en aanverwante merken terecht, zou je adviseren om eens in de J&H shop rond te snuffelen.
    Verwacht echter geen wonderen, de toepassing waar jij ze voor wilt gebruiken worden meestal sets die minimaal het tienvoudige kosten voor ingezet.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • bramleenders
      • Apr 2012
      • 7

      #3
      Ik zocht meer naar advies in de richting van: ik zou dit setje halen. Ik vraag dit eigelijk vooral omdat ik de criteeria van versterkers begrijp ik weet niet welke specs je versterkers moet hebben voor bepaalde speakers.

      Comment

      • tcnr sound & light crew
        • Jun 2010
        • 44

        #4
        Hallo bram,

        De juiste versterker bij je speakers zoeken kun je zelf, hoe doe je dit:
        Je zoekt speakers uit en kijkt hoeveel ohm ze zijn (bijv. 8 ohm), ook kijk je naar het vermogen van je speakers (bijv 200Watt).
        Je zoekt vervolgens een versterker welke in dit geval op 8 ohm ongeveer 1,5 tot 2 (dan weet je dat je versterker het volhoud) keer het vermogen van je speakers geeft, dit zou dus tussen de 300 en 400 Watt zijn.

        Als je wilt weten of een bepaalde speakers geschikt is voor jou werk, dan gebruik je de zoekfunctie op het forum om dingen te gaan lezen over de speakers (zelfde geldt voor versterkers)

        M.v.g. Robin S. & succes met de speurtocht

        Comment

        • vasco
          • Oct 2003
          • 2567

          #5
          Welkom op dit forum Bram, jij gaat hier nog veel aan hebben als lid.

          Als ik jouw vraag zo lees, welke inderdaad al meer dan 100 keer is gesteld, dan kan ik je eigenlijk maar één advies geven en dat is de komende tijd (dit kan heel veel tijd worden) dit forum doorlezen om zo meer theorie op te doen. Je zal dan ook op een gegeven moment begrijpen dat je met het door jou genoemde budget eigenlijk niks hebt of kan krijgen bij de toepassing die jij noemt. Verder zijn speakers inderdaad niet zo onderhevig aan veranderingen als o.a. IT apparatuur. Los daarvan is de basiskennis, welke jij je beter eerst eigen kan maken, in de jaren niet veranderd (natuurwetten blijven hetzelfde en gelden voor iedereen).

          Veel verder dan dit kom je namelijk niet en dat is al boven je genoemde budget.
          Kwaliteit van de MC speakers schijnt totaal r*k te zijn dus vraag jezelf af of je daar naar op zoek bent.
          Last edited by vasco; 11-04-12, 12:33.

          Comment

          • NesCio01
            • May 2010
            • 1987

            #6
            Hoi Bram,

            Ik sluit me aan bij wat al geschreven is over je te besteden budget.
            Misschien is het een idee om eerst nog een tijdje een set te huren,
            flink door te sparen en dan een set van een goede kwaliteit te kopen?

            Je kunt dan ook altijd nog naar 2e hands kijken. Kijk maar eens
            op deze site bij aanbiedingen. Zo zijn er meerdere sites met echte
            pro gear.

            Verder is het ook in audioland niet anders dan in de rest van de wereld:
            alle waar naar haar geld. Er zit nu eenmaal verschil tussen een Dacia en
            een Mercedes, en dat is niet enkel het prijsverschil.

            Sterkte met je inlezen!

            grtz


            Nes


            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

            Comment

            • bramleenders
              • Apr 2012
              • 7

              #7
              bedankt iedereen voor de snellen reacties.

              Zelf ben ik sowieso van plan om wat meer op de site rond te kijken.
              Ik had misschien beter moeten uitleggen welk doeleinden het setje heeft.
              Ik wil hem gewoon hebben om iets beter te kunnen oefenen op mijn kamer.
              Kan ik het draaien in clubs iets beter oefenen dan gewoon via mijn headphones en matige speakers.
              En stel er wordt ergens ooit een feestje gehouden gewoon in een niet zo groten ruimte kan ik daar gewoon draaien.

              Dus nog een noob vraagje, wat voor power moeten de speakers ongeveer hebben om een redelijk groten kamen goed te kunnen vullen met geluid.

              Ik begrijp trouwens ook dat de techniek met speakers minder staties is dan met IT apparatuur. Maar ik ga er wel vanuit dat de techniek beter word en daarom lijkt het mij makkelijker om goedkoop speakers te maken.

              Comment

              • bramleenders
                • Apr 2012
                • 7

                #8
                ik zat zelf een beetje te kijken en ik dacht misschien 2X Devine Trone 15 500watt of 2X Omnitronic DX-2222. Wat zijn jullie meningen over die 2 speakers, en welke versterker raden jullie daar bij aan. Ik had ook nog actieve speakers van 550watt gezien van skytec, maar ik heb gehoord dat skytec echt groten troep is dus dat lijkt me eigenlijk niet zo interessant.graag jullie meningen hier over

                Comment

                • Big Bang
                  • Apr 2008
                  • 652

                  #9
                  Die Devine Trone's ken ik niet, maar die Omntronics die je hier noemt zij misschien nog wel slechter dan de skytecs die je in gedachten hebt. Voor DAP/Omnitronic/Behringer etc geldt dat er best wel leuke setjes zijn die ze maken, maar ook complete troep.

                  Mijn advies: kijk uit naar een tweede hands soundmate 1 set. Best wel acceptabel geluid voor een leuke prijs. De MK2 klinkt dan weer beter dan de eerste versie, maar ik weet niet of dat gaat lukken met jouw budget.
                  It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                  Comment

                  • renevanh
                    • Oct 2004
                    • 2371

                    #10
                    Lezen we allemaal nog wel?

                    Het gaat om een slaapkamer/huiskamer setje, dan lijkt me een Soundmate 1 setje al lichtelijk overdreven.
                    Is 2x KRK Rokit GP5 dan geen beter idee? Misschien niet zo heel veel wattjes, maar in mijn ogen erg goed bruikbaar voor dit doeleinde.
                    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                    Comment

                    • bramleenders
                      • Apr 2012
                      • 7

                      #11
                      Originally posted by Big Bang
                      Die Devine Trone's ken ik niet

                      bax-shop bied een setje aan met twee ervan dit zijn de specs, ik weet niet of je hier uit kan opmaken of hij een beetje goed is.

                      Devine Trono 15 500watt:

                      - 15 inch passieve instap luidspreker
                      - houten behuizing, bekleed met dempend zwart vilt
                      - metalen stoothoeken
                      - 15 inch woofer
                      - 1 inch tweeter
                      - impedantie: 8 Ohm
                      - belastbaarheid: 250 Watt RMS (500 Watt program, 1000 Watt peak)
                      - gevoeligheid: 92 dB (+/-2dB)
                      - maximum SPL: 122 dB


                      [FONT=arial, sans-serif]
                      [/FONT]

                      Comment

                      • laserguy
                        • Jun 2003
                        • 2755

                        #12
                        belastbaarheid: 250 Watt RMS (500 Watt program, 1000 Watt peak)
                        Alleen zo'n vermogensopgave is al reden genoeg om hard weg te rennen. Troep!
                        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                        Comment

                        • MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

                          #13
                          Voor op je slaapkamer is het volgens mij veel slimmer om een paar gebruikte HIFI boxen van Marktplaats af te plukken.
                          Heb je waarschijnlijk een tien keer beter geluid voor minder geld dan met een paar waaibomenhoutenwannabee PA speakers.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                          Comment

                          • RenéE
                            • Oct 2006
                            • 291

                            #14
                            Mijn advies is:

                            Ga eens luisteren naar diverse speakers zoals de voorgenoemde uit jouw prijsklasse. De ene zal heus niet wonderbaarlijk veel beter zijn dan de ander dus dit lijkt me een goede test om een algemeen beeld te krijgen. Kijk of het je wel kan bekoren of dat je het absoluut niks vindt. Luister niet alleen op oorlogssterkte maar ook op lager volume. En vergelijk als het even kan met speakers die jij goed vindt klinken. (of vergelijk zowel die luidsprekers als de speakers in de winkel met jouw koptelefoon, die kun je immers meenemen als referentie)

                            Als dan de uitkomst is dat de geluidskwaliteit goed genoeg is -> verder zoeken naar de beste optie, deze aanschaffen en je hebt iets waar je ook een huiskamerfeestje mee kunt doen. Maar verwacht er zeker niet teveel van.
                            Vind je de geluidskwaliteit toch een beetje 'mwoa' -> overweeg een setje kleinere (monitor)speakers aan te schaffen, iets in de trant van wat renevanh eerder al noemde. Of inderdaad een fatsoenlijk hifi setje.

                            Vergeet niet: Hoe vaak ga je nou een feestje geven waarbij je harde muziek wil draaien? En hoe vaak ben je op je kamer aan het draaien, of wil je een filmpje kijken met fatsoenlijk geluid, of een cd'tje op de achtergrond?

                            In mijn geval is dat laatste een stuk meer en ik zou dan ook kiezen voor een mooi compact setje monitorspeakers (geen 12" of 15" speakers in m'n slaapkamer), met goede kwaliteit en genoeg power voor het dj'en. Waar ik elke dag met plezier een cd'tje op de achtergrond kan opzetten. Voor dat enkele feestje huur ik dan voor 40-50 euro wel een paar speakers in, dan heb ik ook daar fatsoenlijke kwaliteit staan.
                            Last edited by RenéE; 11-04-12, 20:08.

                            Comment

                            • bramleenders
                              • Apr 2012
                              • 7

                              #15
                              misschien is het inderdaad slimmer on gewoon wat kleinere actieve speakers, of monitors te pakken.
                              Ik moet dus helemaal niet naar het aantal watt kijken begrijp ik maar waar dan vooral naar?
                              een brede frequentie neem ik aan, en als ik het goed begrijp staat de dB voor hoe hard die gaat?
                              enig sinds een advies daar voor of ideetjes?

                              Comment

                              Working...