Welke in ear systemen ? PSM700 vs IEM300 G1

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djyellow
    • May 2003
    • 83

    Welke in ear systemen ? PSM700 vs IEM300 G1

    Beste forum leden,

    Met onze band zijn we bezig om te gaan experimenteren met draadloze in ear systemen.

    Omdat we gewoonweg niet het budget hebben om een nieuwe set te kopen zijn we op zoek gegaan naar een leuke 2e hands set.
    Nu heb ik 2 verschillende aanbiedingen gekregen en ben ik aan het kijken welke ik het beste kan nemen.

    Mijn concrete vraag is:
    Welke in ear sets zijn beter:

    Sennheiser IEM300 G1 of de Shure PSM700

    Wie heeft hier (goede of slechte) ervaring mee en wat zou de beste keuze zijn?

    Alvast bedankt voor de input!
  • LVG
    • Jul 2011
    • 152

    #2
    Originally posted by djyellow
    Beste forum leden,

    Met onze band zijn we bezig om te gaan experimenteren met draadloze in ear systemen.

    Omdat we gewoonweg niet het budget hebben om een nieuwe set te kopen zijn we op zoek gegaan naar een leuke 2e hands set.
    Nu heb ik 2 verschillende aanbiedingen gekregen en ben ik aan het kijken welke ik het beste kan nemen.

    Mijn concrete vraag is:
    Welke in ear sets zijn beter:

    Sennheiser IEM300 G1 of de Shure PSM700

    Wie heeft hier (goede of slechte) ervaring mee en wat zou de beste keuze zijn?

    Alvast bedankt voor de input!
    psm 700 is de beste van die 2 maar beide al erg oud en achterhaald. Let je wel op dat je in de goede frequentie range koopt, de meeste van deze spullen zitten nog in de verkeerde frequentie range waardoor je er straks niet zoveel meer aan hebt!

    Je kan ook kijken naar een 2e hands setje g2. Ik ben zelf lief hebben van de psm 900 maar das waarschijnlijk ver boven het budget...

    Comment

    • djyellow
      • May 2003
      • 83

      #3
      Ik weet dat deze erg oud zijn, maar daar is uiteraard de prijs ook naar....

      Ik heb gekeken naar de frequenties.
      PSM zit in de 630MHz range
      IEM in de 516MHz range

      Beide zijn dus te gebruiken.

      Comment

      • shure-fan
        • Sep 2003
        • 1046

        #4
        klankmatig zijn de psm700's lekkerder, echter zijn deze (zelfs) 2de hands bijna niet betaalbaar, of je moet een package deal kunnen maken (geloof dat apr nog een 4 pack te koop had staan)
        Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

        Comment

        • Lee
          • Mar 2011
          • 13

          #5
          als je een beetje op marktplaats speurt vind je ew300 G2 setjes voor dezelfde prijs als G1. Misschien de moeite om dit uit te pluizen, is namelijk al een hele verbetering!

          Comment

          • djyellow
            • May 2003
            • 83

            #6
            PSM700 set is verkocht.

            Blijft de EW300 G1 set over.

            Even concreet:

            4 x Transmitter
            7 x Beltack
            1 x case
            1 x Fischer amps 9V laad station + voeding voor de transmitters

            Prijsje 1000 euro ?

            Comment

            Working...