JBL PRX 635 / 3 weg actieve topkasten

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LVG
    • Jul 2011
    • 152

    JBL PRX 635 / 3 weg actieve topkasten

    Heeft er iemand ervaring met de JBL PRX 635 actieve 3 weg kasten?

    We zijn op zoek naar goede actieve 3 weg topkasten. Zelfde idee als rcf 6001 alleen dan wel met het hoog op de goede plaats

    De prx 635 kwamen we tegen en waren benieuwd naar de ervaringen en of er ergens een demo/ verhuur set in het noorden is die we kunnen beluisteren
  • remixed
    • Mar 2009
    • 22

    #2
    Wij hebben ze hier staan, bevallen uitstekend. Uiteraard mag je ze even komen beluisteren.

    Comment

    • LVG
      • Jul 2011
      • 152

      #3
      Thanks.

      Tot hoeveel personen draaien jullie met deze sets? Het zou mij gaan om bijv. 2 subs en 1 top per kant (of 4 subs met 2 toppen er kant met voornamelijk live bands)

      Comment

      • purplehaze
        • Jul 2004
        • 692

        #4
        Hoi, het probleem met dit soort 3 weg fullrange kasten is natuurlijk dat het geen echte toppen zijn.
        is een dubbel 12 inch met 1,5 of 2" driver dan geen betere combi met 2 subs?

        Comment

        • LVG
          • Jul 2011
          • 152

          #5
          Originally posted by purplehaze
          Hoi, het probleem met dit soort 3 weg fullrange kasten is natuurlijk dat het geen echte toppen zijn.
          is een dubbel 12 inch met 1,5 of 2" driver dan geen betere combi met 2 subs?
          Waarom zijn het geen echte toppen?
          En waarom vind je een dubbel 12" met driver een betere combi?

          Comment

          • Hansound
            • Apr 2006
            • 832

            #6
            Ik heb momenteel 2 x de H1312 van RCF op de zaak staan.
            Das eigenlijk een 4pro6001 maar dan met één 12 inch voor het low mid...
            Gisteren klusje mee gedaan voor zo'n 350 man, en was prima, draagt wel flink stuk verder dan een frontgeladen toppie.
            Het is niet echt een touring kast maar dat is er wel van te maken, en 35 kg is ook niet te zwaar.
            Voor de centen echt een heel geinig ding..

            Comment

            • LVG
              • Jul 2011
              • 152

              #7
              Originally posted by Hansound
              Ik heb momenteel 2 x de H1312 van RCF op de zaak staan.
              Das eigenlijk een 4pro6001 maar dan met één 12 inch voor het low mid...
              ..

              Hier zit het hoog ook op een rare plaats als ik me niet vergis?

              Ik vind de 6001 prima kasten alleen zoek zoiets actiefs 3 weg waar het hoog wel gewoon boven in zit zodat je niet met stack hoogte zit

              Comment

              • Hansound
                • Apr 2006
                • 832

                #8
                Originally posted by LVG
                Hier zit het hoog ook op een rare plaats als ik me niet vergis?

                Ik vind de 6001 prima kasten alleen zoek zoiets actiefs 3 weg waar het hoog wel gewoon boven in zit zodat je niet met stack hoogte zit
                Het hoog zit inderdaad op een gekke plek, maar we hebben de kastjes op zn kop gezet, dan zit de hoogdriver wel hoog genoeg en de 12 inch geef zowel aan de boven als onderkant geluid.

                Is wel net weer een klasse beter dan de JBL kast,

                Comment

                • LVG
                  • Jul 2011
                  • 152

                  #9
                  Originally posted by Hansound
                  Het hoog zit inderdaad op een gekke plek, maar we hebben de kastjes op zn kop gezet, dan zit de hoogdriver wel hoog genoeg en de 12 inch geef zowel aan de boven als onderkant geluid.

                  Is wel net weer een klasse beter dan de JBL kast,

                  Maar is helaas niet actief


                  Nog meer mensen ervaringen met de prx 635 set(up)?

                  Comment

                  • remixed
                    • Mar 2009
                    • 22

                    #10
                    Originally posted by LVG
                    Thanks.

                    Tot hoeveel personen draaien jullie met deze sets? Het zou mij gaan om bijv. 2 subs en 1 top per kant (of 4 subs met 2 toppen er kant met voornamelijk live bands)
                    Deze set deed het afgelopen keer bijvoorbeeld prima in een tent van 40x10meter (50% gevuld met mensen), was aangevuld met 2 subs per kant. Ik denk dat het wel afhankelijk is van het muziek genre dat je ermee wil versterken, maar in dit geval ging het om Top40 muziek voor jong publiek. We draaien er ook prima schoolfeesten mee van zeg 500 man (uiteraard aangevuld met subs).

                    Voordeel van deze tops vind ik dat ze erg ligt en fullrange zijn en er behoorlijk wat geluid uit komt.

                    Comment

                    • Hansound
                      • Apr 2006
                      • 832

                      #11
                      Originally posted by remixed
                      Deze set deed het afgelopen keer bijvoorbeeld prima in een tent van 40x10meter (50% gevuld met mensen), was aangevuld met 2 subs per kant. Ik denk dat het wel afhankelijk is van het muziek genre dat je ermee wil versterken, maar in dit geval ging het om Top40 muziek voor jong publiek. We draaien er ook prima schoolfeesten mee van zeg 500 man (uiteraard aangevuld met subs).

                      Voordeel van deze tops vind ik dat ze erg ligt en fullrange zijn en er behoorlijk wat geluid uit komt.
                      40 meter ? Dat is een aardig stukje...

                      Comment

                      • LVG
                        • Jul 2011
                        • 152

                        #12
                        Originally posted by Hansound
                        40 meter ? Dat is een aardig stukje...
                        Valt jouw geluid van jouw tops naar 20 meter dood neer?

                        Comment

                        • Hansound
                          • Apr 2006
                          • 832

                          #13
                          Originally posted by LVG
                          Valt jouw geluid van jouw tops naar 20 meter dood neer?
                          Dat niet maar ik haal zeker geen 40 meter, en al helemaal niet in een tent,
                          Lijkt me toch wel heel knap als dat met deze JBL toppen die de laag driver niet hoorngeladen hebben wel kan,


                          Het ligt mischien ook aan de eisen die je aan het geluid stelt....

                          Comment

                          • theo
                            • Nov 2001
                            • 503

                            #14
                            Originally posted by LVG
                            Valt jouw geluid van jouw tops naar 20 meter dood neer?
                            Nee T valt niet dood neer maar met deze kasten is de verstaanbaarheid wel vertrokken.

                            Comment

                            • MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

                              #15
                              Met frontgeladen toppen in een tent van 40 meter hou je na 10 meter al niks verstaanbaars meer over.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                              Comment

                              Working...