Kapotte Sennheiser e845, wat nu?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arno048
    • Mar 2012
    • 7

    Kapotte Sennheiser e845, wat nu?

    Hoi iedereen,

    Ik maak van Sennheiser e845 gebruik voor een band. 5 stuks in totaal. Nu is er 1 stuk gegaan. De mic's zijn allemaal even oud, namelijk 8 jaar. Is het normaal voor deze microfoons dat ze stukgaan met deze leeftijd en kan ik verwachten dat de rest ook dit jaar stuk gaat? Ze worden ongeveer 2 keer per week gebruikt. Dan kan ik namelijk graag de overstap maken naar shure beta 58 en heel mischien 87a en in 1 keer alle mic's vervangen? Wat denken jullie?
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Na 8 jaar kun je daar niks zinnigs over zeggen.
    Ding zal in die 8 jaar misschien wel eens nat geworden, bevroren, of gevallen zijn.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • arno048
      • Mar 2012
      • 7

      #3
      oke, maar denk je dat ik gewoon beter die ene kan vervangen?

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Als de andere het nog prima doen, waarom zou je die dan vervangen?
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • SPS
          • Mar 2004
          • 1662

          #5
          En als je gaat vervangen en naar Shure wilt, dan is de Beta58 natuurlijk een prima keuze.
          Maar bij de 87 zou ik eerst kijken naar het genre van je band. Een (hard)rock / folkrock oid band met een hoog podiumgeluidsniveau zou ik niet snel voorzien van condensators als zangmic. Zeker al niet bij de drummer bijv.
          Zangeresje misschien dan weer wel.

          Paul
          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

          Comment

          • Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

            #6
            vanuit een 845 vind ik een beta-series wel een grote stap, de standaard sm-58 is dan ook een goed alternatief.
            bij 865 wordt het beta verhaal inderdaad een alternatief...

            Comment

            • dexter
              • Jul 2005
              • 433

              #7
              Een E845 vergelijken met een shure vind ik erg gewaagd.

              De sennheiser klinkt in mijn oren beter dan de SM58, ook vind ik ze
              beter allround dan de SM58 of beta58.
              Vaak als ik een SM58 gebruik ben ik niet tevreden, gebruik ik een E845
              word ik ineens een stuk vrolijker en denk van joah zo wil ik het graag hebben.

              Je moet trouwens ook een bepaalde microfoon uitzoeken bij een stem ipv
              een microfoon kopen en zeggen hiermee moet je het maar doen
              Last edited by dexter; 27-03-12, 15:15.

              Comment

              • djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

                #8
                Houdt er trouwens rekening mee dat de E845's Hypercardioïde zijn, en dat SM58's gewoon cardioïde zijn, Beta58's dan weer Hypercardioïde. Voor cardioïde heb je een iets andere monitorsetup nodig, hoe dat precies zit kan je hier op het forum wel lezen, maar houd daar rekening mee.


                Daan
                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #9
                  Originally posted by dexter
                  Je moet trouwens ook een bepaalde microfoon uitzoeken bij een stem ipv
                  een microfoon kopen en zeggen hiermee moet je het maar doen
                  Eigenlijk vind ik dat iedere zichzelf respecterende zanger/zangeres zelf in een microfoon moet investeren, net als dat iedere andere muzikant zijn eigen instrument heeft.
                  Dus, bij mij moeten degene die geen eigen microfoon hebben het inderdaad maar doen met wat ik bij me heb.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • arno048
                    • Mar 2012
                    • 7

                    #10
                    Oke, dankjullie wel voor je advies.. Ik koop gewoon een nieuwe E845,, scheelt ook weer in de prijs. Mochten er binnenkort meer het begeven kan ik alsnog evt de overstap maken.

                    Comment

                    • showband
                      • May 2001
                      • 4524

                      #11
                      Originally posted by arno048
                      Oke, dankjullie wel voor je advies.. Ik koop gewoon een nieuwe E845,, scheelt ook weer in de prijs. Mochten er binnenkort meer het begeven kan ik alsnog evt de overstap maken.
                      de 945 is vele malen beter en eigenlijk niet eens zo veel duurder...
                      lekker belangrijk!

                      Comment

                      • hugovanmeijeren
                        • Oct 2004
                        • 1436

                        #12
                        Over het algemeen gaat een goede microfoon (Sennheiser, Shure, Beyer, AKG, Audix, enz. enz. enz.) niet zomaar stuk. De grootste microfoonkiller is het laten vallen van de microfoon.
                        Ik vermoed dat dat hier ook (één of meerdere keren) is gebeurd, de leeftijd zal er wat dat betreft niet zo heel veel mee te maken hebben.

                        Als de huidige microfoons goed bevallen en geschikt zijn voor jullie toepassing, dan zou ik gewoon het defecte exemplaar voor een zelfde type vervangen. Het is echter nooit een verkeerd idee om even verder om je heen te kijken (en vooral te LUISTEREN)!

                        Groeten Hugo
                        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

                        "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

                        Comment

                        • arno048
                          • Mar 2012
                          • 7

                          #13
                          Klopt de mic is eens gevallen, er zit dan ook een deuk in de kap,, dat zal de oorzaak geweest zijn.

                          Comment

                          • arno048
                            • Mar 2012
                            • 7

                            #14
                            De 2e mic vertoont nu precies dezelfde kuren. Kunnen de microfoons na 8 jaar intensief gebruik niet gewoon af zijn?

                            Comment

                            • peterwagner
                              • Oct 2008
                              • 317

                              #15
                              Dat kan, maar dat heeft wel een oorzaak zoals: laten vallen, nooit schoonmaken, bij -20 graden in de trailer laten liggen etc. 8 jaar is op zich geen slechte score hoor bij intensief gebruik.

                              Comment

                              Working...