GLD of yamaha LS 9

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BJR
    • Mar 2012
    • 7

    GLD of yamaha LS 9

    Geachte mensen,
    Ik ben geluidstech in een klein(ong 500 man) popcultuurpodium.
    Wij maken gebruik van hele oude eaw'tjes en martin monitors. Die de laatste tijd steeds vaker kapot gaan. Hierdoor hebben wij besloten(ook mede omdat het gewoon aan vervanging toe is) om zowel nieuwe monitor mengtafel als monitor versterkers als monitors en eq's te kopen.
    Wij hebben al meerdere monitors geluisterd(nexxo, seeburg, microwedge en vrijdag ook de martin le-1200) tot nu toe komen de microwedges met grote voorsprong erboven uit. Maar vrijdag dus nog de martin le-1200's met crown amcron xti 4002.

    Om ons eq's te bezuinigen hebben we besloten om een digitale tafel te fixen, nou hebben we een interne discussie over twee mogelijke kandidaten. We kunnen voor 6000 euro een complete gld regelen of voor 5000/6000 een tweedehands Yamaha LS9
    Mijn mening: GLD wel minder faders, maar veel meer mogelijkheden en is nieuw.
    Collega zijn mening: Yamaha heeft 32 faders, dus meer overzicht.

    Dus hebben mensen ervaringen met allebei de tafels, wat raden jullie mij aan? Is het echt veel beter om met monitor mixen zoveel faders te hebben? of biedt de gld daar een net zo makkelijke oplossing voor(bijvoorbeeld dat je op aux 1 drukt, dat je alle kanalen ziet die naar aux 1 gaan?)

    Ook graag meningen over de monitors ed!

    bvd
    Bart
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

    #2
    Woensdag ga ik naar TM audio voor de demo.

    Ben erg benieuwd. Ik werk al jaren met de LS9 en kan je daarna dus waarschijnlijk wel meer vertellen.
    Ik hoop dat het voor mij wellicht een optie is om van die lompe zware 48 kanaals multi af te komen.......

    Comment

    • MennoSWP
      • Apr 2011
      • 103

      #3
      Voor monitors wil je altijd zoveel mogelijk faders om snel in te kunnen grijpen, heb zelf meestal een ilive 144 op de monitors en een t80 op de FOH, werkt als een tiet! Ondanks m'n goede ervaringen met allen heath zou ik puur voor de faders kijken naar de LS9.

      Comment

      • MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

        #4
        @menno: ben ik niet helemaal met je eens. Je wilt altijd zoveel mogelijk overzicht om zo snel mogelijk te kunnen ingrijpen. Het is geen vast gegeven dat je dit met meer faders ook daadwerkelijk hebt. Een goede ingedeelde tafel met minder faders, maar wel in logische faderbanken kan qua overzicht in mijn ogen net zo goed, of misschien wel beter zijn.

        Comment

        • Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

          #5
          Ik heb al samen met een paar collega's een demo gehad van de GLD... Ik ga over...We hebben 'm naast een LS9 gehad, naar mijn smaak klinkt ie beter dan de LS9. Vraag maar bij collega's die ik ken...ik en digitaal gaat niet altijd samen, met de GLD wel...Die is wel naar mijn zin. Ook de fx en inserts vind ik goed, daar ontbreekt het bij Yamaha naar mijn mening nog wel eens aan.
          Olaf Duffhuës

          **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

          Comment

          • vasco
            • Oct 2003
            • 2567

            #6
            Goed een LS9 voor de faders maar ik denk dat men toch verder moet kijken dan alleen naar (aantal) faders. Klank lijkt mij een stuk belangrijker dan het aantal faders achter de streep. Bediening is een kwestie van je materiaal kennen en je layers goed indelen. Ik denk dat er nog niet veel mensen zijn met ervaringen op een GLD daar de release datum staat op april 2012.

            Ik heb ook een inschrijving voor de demo liggen waar Mark heen gaat maar ben zelf verhinderd.
            Ben wel benieuwd naar zijn mening/indruk na deze demo.
            Last edited by vasco; 05-03-12, 17:28.

            Comment

            • BJR
              • Mar 2012
              • 7

              #7
              Ik ga zelf ook naar de workshop, dus ben erg nieuwschierig. Heb even achter een ilive gestaan op een beurs en die 15 minuten waren voor mij al een hele belevenis. Dus vandaar dat ik zelf ook neig naar die gld. We zien het op de clinic. Kan je met de ilive/gld je kanalen makkelijk indelen zonder kanalen te ''bezuinigen''?

              Bedankt voor alle reacties tot dusver!

              Comment

              • renevanh
                • Oct 2004
                • 2371

                #8
                Ik ga morgen ook even een paar uurtjes GLD'en. Qua surface ziet de GLD er - wat mij betreft - een stuk aantrekkelijker uit dan de iLive. Ben dan ook zeer benieuwd!
                Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                Comment

                • BJR
                  • Mar 2012
                  • 7

                  #9
                  Ik hoor graag van iedereen de reacties na de workshops!

                  Comment

                  • renevanh
                    • Oct 2004
                    • 2371

                    #10
                    Mooie tafel, die GLD. Strakker uiterlijk dan de iLive, snelle user interface, intuitief en paar vernieuwende oplossingen qua bediening.
                    Maar: geen gigantische inovaties of nieuwigheden. De USB mogelijkheden zijn top, de mixer is solide en de touchscreen werkt erg goed. De meeste functies qua processing zijn daarnaast niet alleen via de touchscreen maar ook via de rotaries te bedienen, absoluut handig.
                    Ook de prijs is erg netjes en ik zou hem persoonlijk verkiezen boven de LS9 en ook ruim boven de iLive.
                    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                    Comment

                    • showband
                      • May 2001
                      • 4524

                      #11
                      is in het budget van de GLD de hele setup inclusief het rack meegenomen?
                      (just to make sure)
                      lekker belangrijk!

                      Comment

                      • frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

                        #12
                        Originally posted by renevanh
                        Mooie tafel, die GLD. Strakker uiterlijk dan de iLive, snelle user interface, intuitief en paar vernieuwende oplossingen qua bediening.
                        Maar: geen gigantische inovaties of nieuwigheden. De USB mogelijkheden zijn top, de mixer is solide en de touchscreen werkt erg goed. De meeste functies qua processing zijn daarnaast niet alleen via de touchscreen maar ook via de rotaries te bedienen, absoluut handig.
                        Ook de prijs is erg netjes en ik zou hem persoonlijk verkiezen boven de LS9 en ook ruim boven de iLive.
                        Boven de ilive? Dat zou ik nu ook weer niet beweren. Maar op papier ziet de GLD er wel goed uit.

                        Comment

                        • renevanh
                          • Oct 2004
                          • 2371

                          #13
                          Originally posted by showband
                          is in het budget van de GLD de hele setup inclusief het rack meegenomen?
                          (just to make sure)
                          De mixer is los te verkrijgen, maar ook met een of meerdere rackjes.
                          Wat bedoel je met 'het budget'?

                          Originally posted by frederic
                          Boven de ilive? Dat zou ik nu ook weer niet beweren. Maar op papier ziet de GLD er wel goed uit.
                          Na mijn hands-on ervaring vanochtend wil ik dat wel beweren (Al blijft dat waarschijnlijk persoonlijk).
                          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                          Comment

                          • BJR
                            • Mar 2012
                            • 7

                            #14
                            Originally posted by showband
                            is in het budget van de GLD de hele setup inclusief het rack meegenomen?
                            (just to make sure)
                            Ja die is meegerekend

                            Comment

                            • vasco
                              • Oct 2003
                              • 2567

                              #15
                              Originally posted by renevanh
                              Wat bedoel je met 'het budget'?
                              Ik neem aan het budget van de TS waarvan de aanschaf moet worden gedaan.

                              Comment

                              Working...