Instellen Dynacord DSP260 processor

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • De Geluidsman
    • Dec 2005
    • 35

    Instellen Dynacord DSP260 processor

    Ik heb een nieuwe Dynacord DSP260 gekocht
    deze wordt goed en makkelijk in omgang geadviseerd.

    Echter ik krijg er geen behoorlijk geluid uit

    mijn mengtafel is een Dynacord CMS1000 mk3
    mijn eindversterkers zijn
    1x Lab Gruppen FP7000 op het laag
    1x Lab Gruppen FP3400 op het mid/hoog

    ik draai meestal met 2x dynacord F8 subs en 2x dynacord F150 toppen
    als het iets meer moet met 4x F8 subs.

    Wie kan mij helpen met het instellen van de DSP ?
    er zit ook alleen maar een engelse handleiding bij

    Is er bijvoorbeeld iemand die een vergelijkbare set heeft en
    die de instellingen digitaal heeft , zodat ik die in de DSP kan laden ?

    Ik heb nu een dikke versterker set staan maar ik kan er niets mee


    gr Ed
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Enige beheersing van de Engelse taal is toch echt wel een pré als je in de pro-audio zit.
    Is er ook niemand in je omgeving die je kan helpen met de manual doorspitten?
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • highendsyl
      • Feb 2007
      • 81

      #3
      Dit is volgens mij de Dynacord versie van de EV DC-one. Hierbij zit een hele makkelijke User Interface, waarmee je via USB de DSP kunt instellen. Waarschijnlijk is er een standaard preset voor jouw set beschikbaar. Let wel even op de gevoeligheid instelling van je versterkers in de limitersectie.

      Ik heb even in Irisnet gekeken (de luxe versie DSP600) maar kan helaas geen F150 of F8 presets vinden, anders had ik je die graag toegestuurd.

      Verder: Dynacord Nderland stuurt je zo een standaard basispreset toe voor je set.

      gr

      Sylvester
      Het beste uit je equipment halen.......altijd en overal

      Comment

      • jans
        • Feb 2003
        • 869

        #4
        Om te beginnen staan de presets voor de set standaard in de DSP260. Preset 23 om precies te zijn. Hiermee kun je goed uit de voeten met de set.
        Het enige waar om moet denken is dat de versterkingsfactor van de versterkers beide gelijk staan en dat je de gain goed insteld.
        Als dit niet goed is ingesteld kan ik me voorstellen dat je niet tevreden bent over het resultaat.
        Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

        Comment

        • De Geluidsman
          • Dec 2005
          • 35

          #5
          Ik heb de versterkers spec's bekeken en de instellingen op de achterkant van de versterker.

          FP3400 2x1100w op 8 ohm 2x1500w op 4 ohm 2x1700w op 2 ohm dip sw 32db mls 0 db
          FP7000 2x1450w op 8 ohm 2x2800w op 4 ohm 2x3500w op 2 ohm dip sw 35db VPL 121V

          Dit lijkt me redelijk standaard.

          Volgens mij moet ik dan de LX3000 (2x 1500w op 4 ohm)op laag en LX2200 )2x 1100w op 4 ohm) selecteren
          op de DSP260 , dan heb ik volgens mij de juiste versterker verhouding.
          De lab's hebben deze vermogens namelijk op 8 ohm.

          Maar hoe zit het met de andere instellingen
          Output parametric eq, output delay, limiters en levels , crossover , input delay e.a. ?

          Comment

          • knorrepot
            • Oct 2009
            • 234

            #6
            Originally posted by De Geluidsman
            Ik heb de versterkers spec's bekeken en de instellingen op de achterkant van de versterker.

            FP3400 2x1100w op 8 ohm 2x1500w op 4 ohm 2x1700w op 2 ohm dip sw 32db mls 0 db
            FP7000 2x1450w op 8 ohm 2x2800w op 4 ohm 2x3500w op 2 ohm dip sw 35db VPL 121V

            Dit lijkt me redelijk standaard.

            Volgens mij moet ik dan de LX3000 (2x 1500w op 4 ohm)op laag en LX2200 )2x 1100w op 4 ohm) selecteren
            op de DSP260 , dan heb ik volgens mij de juiste versterker verhouding.
            De lab's hebben deze vermogens namelijk op 8 ohm.

            Maar hoe zit het met de andere instellingen
            Output parametric eq, output delay, limiters en levels , crossover , input delay e.a. ?
            Door de fabriekspreset van je set te laden in de processor! Zoals jans hierboven zegt, deze staat standaard in je processor. Op plekje 23. In die preset pas je de amps aan.
            Last edited by knorrepot; 05-03-12, 22:20.

            Comment

            • jans
              • Feb 2003
              • 869

              #7
              De gain van je versterkers staan niet gelijk. Je moet ze beide gelijk zetten.
              0dBu in bij een gain van 32dB levert circa 30V als uitgangsspanning. Bij een belasting van 8 ohm geeft dat ongeveer 119W
              0dBu in bij een gain van 35dB levert circa 43V als uitgangsspanning. Bij een belasting van 8 ohm geeft dat ongeveer 237W

              De FP3400 levert zijn maximaal vermogen bij 8 ohm en 0dB input bij een gain van 41.
              De FP7000 levert zijn maximale vermogen bij 8 ohm en 0dB input bij een gain van 44.

              Voor de F150 moet je uitgaan van 56V op de uitgang. Dit bereik je met een gain van 41dB, je moet echter wel je uitgang op -3.75dB instellen.
              De F8 moet je dan instellen op -2.75dB.
              Als je nu 0dB vanuit je mengtafel instuurt heb je de maximale output die je luidsprekers continu aankunnen. Je hebt nu voldoende headroom voor pieken in zowel je versterker als je luidsprekers.
              Je moet je er wel goed van bewust zijn dat je nominaal niet harder uitstuurt op je mengtafel dan hierboven omschreven.
              Je kunt er voor kiezen om je zet zo in te stellen dat je bij 0dB input van je versterker je maximale output hebt maar dan verlies je headroom.

              Ik hoop dat het duidelijk is zo.
              Zoals eerder vermeld. De overige settings staan in preset 23.
              Last edited by jans; 05-03-12, 23:10. Reason: foutje
              Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

              Comment

              Working...