Yamaha 01v96V2 geen phones/monitorout signaal

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djberjo
    • Aug 2008
    • 130

    Yamaha 01v96V2 geen phones/monitorout signaal

    Hey Allemaal,

    Ik heb onlangs een Yamaha 01v96V2 tweede hands gekocht.
    Nu zit ik met het volgende probleem:

    Ik krijg geen geluid uit de phones en monitor out.

    Bij de phones hoor ik door de ruis heel ver weg zachtjes iets van audio.
    bij de monitorcontrol ook een erg zwak signaal (geen laag in het signaal ect)

    De 01v96 heeft ook een 2tr input(cinch) deze kan je rechtstreeks doorlussen naar de phones dan is het geluid normaal.
    Dus de hoofdtelefoon versterker is niet kapot.

    Na mijn weten kan je de solo niet patchen. Alleen kleine instellingen zoals trim, pre/post fader ect. aanpassen.
    Wat wel kan doormiddel van CassoloL en CassoloR te gebruiken een extra solo uitgang maken op bijvoorbeeld de omni outputs.


    Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? Ik zelf ben bang dat er iets stuk is aan de tafel.
    Alvast bedankt!
  • stamgast
    • Feb 2010
    • 253

    #2
    Luister je ook ergens naar? Ik bedoel: staat knopje "stereo" in?

    Comment

    • Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

      #3
      in de software kun je dat instellen, welke bron er naar je mon./headphones gaat. RFTM>?

      Comment

      • Hitvision
        • Jun 2003
        • 389

        #4
        RFTM of RTFM of ben ik nu aan het mieren zwanger maken . Wellicht is er een echt probleem maar voorlopig houd ik het ook op dat boekje
        Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

        Comment

        • djberjo
          • Aug 2008
          • 130

          #5
          Had de 01v96 terug gezet in de fabrieksinstellingen. Dus de patch ect was goed. Na de tafel even open geschroefd te hebben, zag ik de fout al snel zitten.
          Dat gedeelte werkt nu. Was een hardware fout intern.

          De volgende vraag:
          Ik heb ook een octopre mk2 deze wil ik aansluiten om 8 extra ingangen te krijgen. Dit heb ik gedaan doormiddel van een adat kabel en wordclock bnc kabel. Heb de sample frequentie hetzelfde ingesteld, de octopre geeft aan een goed clock signaal te hebben. Maar in de 01v96 blijven er kruisjes staan in de hokjes (dio/setup->wordclock) Ook geeft hij geen signaal op het kanaal waar Adat op gepatched staat.

          Iemand een idee wat ik miss doe? Voordat ik hem helemaal open schroef?

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            #6
            Originally posted by djberjo
            Was een hardware fout intern.
            Nou ben ik razend nieuwsgierig wat er precies fout zat....
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • vasco
              • Oct 2003
              • 2567

              #7
              Originally posted by djberjo
              De volgende vraag:
              Ik heb ook een octopre mk2 deze wil ik aansluiten om 8 extra ingangen te krijgen. Dit heb ik gedaan doormiddel van een adat kabel en wordclock bnc kabel. Heb de sample frequentie hetzelfde ingesteld, de octopre geeft aan een goed clock signaal te hebben. Maar in de 01v96 blijven er kruisjes staan in de hokjes (dio/setup->wordclock) Ook geeft hij geen signaal op het kanaal waar Adat op gepatched staat.

              Iemand een idee wat ik miss doe? Voordat ik hem helemaal open schroef?
              Vooral dicht laten zitten in dit geval want dit is zeker een gevalletje RTFM.

              Begin eens met het loshalen van de wordclock BNC kabel want het wordclock signaal zit al in het ADAT signaal. Vervolgens stel je op een van beide (mixer of pre-amp) de sample frequentie in en zet je de ander op slave. De beide apparaten kan je namelijk wel instellen op dezelfde sample frequentie maar dan lopen ze nog niet synchroon. Je kan in een digitale keten maar één master hebben de overige apparaten zijn altijd slave.

              Comment

              • djberjo
                • Aug 2008
                • 130

                #8
                Klopt dat er over het ADAT signaal ook een clock signaal mee loopt. Had de o1v96 al als master ingesteld (intern 48khz) en de octopre external 48khz.
                Bij alleen de ADAT kabel locked de octopre niet, sluit ik de wordclock kabel aan locked hij wel.

                In de manual staat dat je het eenvoudig moet aansluiten zoals ik hier boven ook beschreven heb, en dan de master slave instellen en zou het moeten werken. Heb alle menu's gehad in de 01v96 en kon niks vinden in de manual vandaar de vraag.

                Comment

                • djberjo
                  • Aug 2008
                  • 130

                  #9
                  Ik heb hem even open geschroefd en toen zag ik het multi aansluit kabeltje los zitten van de hoofdtelefoon en monitor output.
                  Het gene wat ik dus hoorde was een lek tussen de converters/print sporen waarschijnlijk.

                  Ik vond het al gek dat ik geen output kreeg, terwijl ik alles goed had staan intern. Toch bedankt voor jullie reacties!
                  Nu probeer ik de adat nog aan de gang te krijgen, dan werkt de tafel 100%.
                  Ik zeg erbij, het gaat om een ouder yamaha 01v96V2 model en een nieuwe Octopre MK2. (met alleen AD converters erin)

                  Comment

                  • rdreiers
                    • Nov 2009
                    • 407

                    #10
                    Twee optiche kabels gelegd? 1 x in 1 x uit ? Moet gewoon werken

                    Ik heb toch het idee dat er iets met een sync mis gaat

                    Comment

                    • vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

                      #11
                      Ja, wordclock zit in het ADAT signaal verweven.

                      Heb je zoals rdreiers aangeeft zowel de in- en uitgang aangesloten tussen mixer en pre-amp?
                      Mixer is de master en moet zijn wordclock signaal via de uitgang wel naar de ingang van de pre-amp kunnen zenden.

                      Heb je al eens gekeken wat er gebeurt als je de pre-amp als master zet en de mixer als slave?
                      De mixer hoeft niet perse de master te zijn.

                      Het kan prima zonder de BNC kabel maar toch even ter zijde omdat dat ook moet kunnen werken;
                      Had je de BNC wordclock kabel toen je die gebruikte voorzien van terminatie?
                      BNC kabeltype, gebruikte je 75ohm kabel i.p.v. 50ohm netwerkkabel?
                      Had je alleen de ADAT uitgang van de pre-amp naar de ingang van de mixer aangesloten?
                      Last edited by vasco; 01-03-12, 09:38.

                      Comment

                      • djberjo
                        • Aug 2008
                        • 130

                        #12
                        Ik heb de Octopre uitgang op de yamaha ingang aangesloten. De MK2 versie heeft geen digitale uitgangen helaas. Vandaar dat er maar 1 ADAT kabel tussen zit. Ook heeft de octopre alleen een wordclock input(via bnc) Het zou geen verschil uit moeten hoeven maken wie master is, maar ik zal vanavond de octopre eens als master instellen.

                        Comment

                        • MarkRombouts
                          • Jan 2005
                          • 1391

                          #13
                          Je hebt twee opties:

                          1: O1V als master: met 1x wordclock bnc van O1V output naar OctoPre input en ADAT kabel van OctoPre output naar O1V input. O1V als master en OctoPre als slave instellen met als clock source de wordclock input.

                          2: OctoPre als master: hierbij heeft het wordclock bnc geen functie aangezien je op de OctoPre alleen een input hebt. je moet dan de O1V instellen als slave en als clock source de adat input aangeven.

                          Ik zou kiezen voor de tweede optie. de clock van de OctoPre heeft een wat betere clock dan de O1V, waardoor je systeem iets beter zal klinken.

                          Comment

                          • vasco
                            • Oct 2003
                            • 2567

                            #14
                            Voor het functioneren hoeft het inderdaad geen verschil te maken welke de master is maar voor de klank zoals Mark ook aangeeft zou ik ook kiezen om de pre-amp als master in te zetten. Neemt niet weg dat de mixer ook als master moet kunnen werken natuurlijk. Voor het testen kan het sowieso geen kwaad om de pre-amp eens als master in te stellen en te kijken of het dan werkt.

                            Ik kan alleen even niet goed wijs uit je verhaal.
                            De Octopre MKII (althans de versie die ik ken) heeft een ADAT in- en uitgang?
                            De analoge ingangen (XLR) gaan naar de ADAT uit (AD) en de analoge uitgangen (jack) komen van de ADAT in (DA).
                            Verder zeg jij dat de MKII geen digitale uitgang heeft maar de ADAT uitgang is toch een digitale uitgang?

                            Als er een ADAT ingang is dan heeft de Octopre ook wordclock over ADAT (hier zit namelijk gewoon dit signaal in verweven) en niet enkel over BNC.

                            Als je enkel de ADAT uitgang van pre-amp naar ADAT ingang mixer had aangesloten heb je, indien de mixer master is, een BNC wordclock nodig. Had jij deze BNC kabel in dat geval volgens het juiste type 75ohm en terminatie toegepast zoals nodig is?

                            Wanneer jij enkel de ADAT uitgang van de pre-amp naar de ADAT ingang van de mixer aansluit en de pre-amp master maakt kun je de BNC wordclock in zijn geheel weglaten.

                            Comment

                            • djberjo
                              • Aug 2008
                              • 130

                              #15

                              Geprobeerd de 01v96 op slave te zetten, maar dit ging niet(zie kruis)






                              Hierbij enkele foto's van de gebruikte instellingen.

                              De Octopre gaat op locked bij interne clock en wordclock(als ik een bnc extra aansluit)
                              Maar de Yamaha geeft aan dat hij niet kan syncen.

                              Comment

                              Working...