Sneller nee tegen luidruchtig feest.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1696

    Sneller nee tegen luidruchtig feest.

    Het gaat echt de verkeerde kant op, als we de volumeknop niet wat terug gaan draaien (schuiven). Vandaag 11 februari stond er een stukje over in de Telegraaf. Op het web is ook wel wat te vinden

    Straks zitten we echt aan een max van 80dB of iets dergelijks.


    Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı
  • daviddewaard
    • Mar 2008
    • 627

    #2
    tja sommige mensen moeten altijd wat te klagen hebben...
    hier ligt bij mij ook een heel groot punt van persoonlijke frustratie.
    mensen gaan in de binnenstad van bijvoorbeeld utrecht of amterdam wonen en gaan dan klagen dat ze last hebben van kroegen/evenementen.
    word er 1 a 2x per jaar bij hun voor de deur een evenement gegeven en ze klagen steen en been.
    nog erger: mensen kopen een huis naast een poppodium wat er al 20 jaar zit, dus ze kunnen het voor een relatief lage prijs kopen en gaan vervolgens lopen klagen over geluidsoverlast!!! zaak komt voor de rechter en die geeft de kopers van het huis gelijk :-( dus mag het podium minder db produceren en geen bands meer naar 23:00.
    terwijl ze *** weten waar ze naast gingen wonen
    ik erger me zo kapot dat rechters/ gemeentes luisteren naar deze mensen.
    evenementen waar 5000 man lol hebben krijgen geen vergunning meer omdat het blijkbaar zwaarder weegt dat 1 hardnekkige klager er 'overlast' aan ondervind met maar 60 db op de gevel. waar gaat dit in hemelsnaam over
    en die vuile bouwvarkens mogen wel een paar maanden lang elke dag om 7:00 s'morgens terwijl in net in me nest lig gaan lopen hijen en graven en met ander zwaar maschine tuig in de weer wat meer als 75 DB op mijn gevel opleverd.
    en een festivalletje van 1 dag is dan te veel... kom op dit gaat toch nergens over

    mensen willen de gemakken van in en stad wonen en de rust van een hutje op de hei.
    ik heb zelf een aantal jaar een festival georganiseerd en we zijn er nu mee gestopt na 5 jaar omdat het gewoon te frustrerend is het beleid van de gemeente utrecht. ze willen/worden ze door achterkamertjes politiek de culturele hoofdstad van europa in 2013 en ondertussen helpen ze diverse festivals om zeep met hun strenge regels, en telt het belang van iemand die 1 a 2 per jaar een festival voor zijn deur heeft en daar over zijkt zwaarder weegt dan het culturele belang waar duizenden mensen plezier van beleven
    ik kan hier gewoon zo *** kwaad om worden....
    je gaat toch ook niet naast pernis wonen en dan klagen over stank overlast
    of naast een spoorlijn wonen en dan eisen dat er minder treinen moeten rijden.
    koop een hutje op de hei of HOU JE GORE BEK!!!
    druk me nu nog vrij geuanceerd uit je wil niet weten hoe gek ik word van zeikerds in een stad. en nog erger gemeentes die er na luisteren!!



    by the way: dit lijkt me niet echt een live gerelateerd topic en meer thuishoren in organisatie
    Last edited by daviddewaard; 12-02-12, 04:36. Reason: shrijf vouten
    A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

    Comment

    • speakertech
      • Jan 2008
      • 1696

      #3
      Originally posted by daviddewaard
      by the way: dit lijkt me niet echt een live gerelateerd topic en meer thuishoren in organisatie
      Als modje dat ook vindt, dan mag hij het verplaatsen. Ik kan dat van hieruit niet.
      Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

      Comment

      • Robert H
        • Jan 2006
        • 378

        #4
        Originally posted by daviddewaard
        nog erger: mensen kopen een huis naast een poppodium wat er al 20 jaar zit, dus ze kunnen het voor een relatief lage prijs kopen en gaan vervolgens lopen klagen over geluidsoverlast!!! (...) ik erger me zo kapot dat rechters/ gemeentes luisteren naar deze mensen.
        Ik ben zo'n huiseigenaar :-)

        1,5 jaar geleden pracht van een vrijstaand huis gekocht pál naast een kleine buurtkroeg in een dorp in het noorden van 't land. In de verkoopbrochure werd aangegeven dat af en toe wel luidruchtig voor de deur kon zijn. Ook zou er af en toe harde muziek gedraaid worden. Toen we de verkopers bij de bezichtiging persoonlijk spraken, werd dit ook door hen bevestigd. Ze hadden er niet zoveel problemen mee, "we vinden het wel gezellig en dat weet je als je naast een kroeg woont. Daar doe je verder weinig aan, toch?".

        Euh, ja daar doe je wel wat aan! Ik vind het niet gezellig, ik hou van rust en orde en ik zou graag willen dat iedereen zich (net als ik) aan de regels houdt. Dat de kastelein jarenlang de wet heeft kunnen tarten omdat zijn buren het gedoogden, is leuk voor hem. We hebben hem destijds meteen in een vriendelijk gesprek duidelijk gemaakt dat wij iets minder (lees: niet) tolerant zijn. Sommige mensen zien ons dan opeens als de boeman, maar dat vind ik echt de omgekeerde wereld! Als ik 's nachts voor het slaapkamerraam van de baby van mijn buren ga staan zingen, zit ik binnen een half uur op het politiebureau!

        Comment

        • Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

          #5
          Dan toch ben je fout en is ook de makelaar fout om jou dit huis te verkopen.

          In je verkoop brochure staat duidelijk de voor en nadelen van dit huis. Jij hebt een eis dat je rustig en ordelijk wilt wonen dan koop je uit deze wensen geen huis waarbij al wordt aangegeven dat het luidruchtig voor de deur kan zijn, ook zie je dat dat je huis grenst aan een cafe of zalen complex dus je weet dat het zo nu en dan ( meestal in de weekeinden ) wat meer lawaai kan voorkomen dan bij een hutje op de hei waar niemand woont.

          Sorry hoor dan ben jij gewoon een van de zovelen die gewoon verziekers zijn van plezier van anderen.

          Ik heb hier maar een zinnetje voor : GET A LIFE !

          Diegene die voor jou de problemen veroorzaken zijn niet de probleem veroorzakers. JIJ bent het probleem ( gunt iemand anders geen plezier, heb zelf geen leven en daardoor verbiedt je het ook anderen )

          Je bent gewoon een zielig figuur.

          Sorry voor mijn uitspraken maar juist ook om dit soort eikels (dit soort kun je niet onder mensen zetten ) kan ik net zoals David erg boos worden.

          Dit soort eikels maakt de hele maatschappij kapot.

          Als jezelf geen leven hebt verziek het dan niet voor anderen
          . Als je RUST zoekt en van ORDE houd waarom koop je dan UBERHAUPT dat huisje naast een cafe ?

          Ik had gehoopt dat je mijn buurman geworden was dan had je geen seconde tijd gehad om ook maar de eerste letter van je klacht op papier te zetten. Zeker als je mij erover had aangesproken terwijl er nog geen overlast geweest is.

          Kom op zeg GET A LIFE !
          Last edited by Rolandino; 12-02-12, 12:37.
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

          Comment

          • Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

            #6
            ik vind at de waarheid in het midden ligt.
            Naast een kleine buurtkroeg gaan wonen betekent niet dat je midden in de nacht rechtop in je bed hoeft mee te deinen.
            Maar als beide partijen goed geïsoleerd zijn is er niks aan de hand, en is er rustig 55 dBa op de erfscheiding mogelijk.
            Als de kastelein 105 dBa wil maken : prima, maar dan wel ff isoleren. Jij hebt sowieso al 20 dB demping aan je huis, neem ik aan. En met 35 dBa aan herrie kun je prima slapen.

            Comment

            • Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

              #7
              Daar heb je ook een punt ja het is geven en nemen maar deze persoon geeft niets en neemt niets.

              Een kroeg die elke dag open is tot 2uur en die leeg is en dan het geluid hard heeft staan is ook verkeerd bezig.

              Een kroeg die 7 dagen per week open is en in het weekend volle bak heeft om 2uur dicht hoort te zijn maar om half 5 in de nacht nog harde muziek draait is ook fout bezig.

              Dat is een heel andere klacht dan waar Robert H zich aan ergert.

              Ik hoop dat ze met carnaval 5 dagen volle bak hebben en gezellige muziek draaien van 12u tot 2u in de nacht. En de klanten die na sluitingstijd lekker bij jou voor de deur blijven staan en je hekje voor het huis helemaal onder pissen en lekker zingend en lallend voor op straat blijven staan. Daar kun je het cafe niet voor aanspreken.

              Het kan ook andersom zijn dat de cafe baas sterk in zijn schoenen staat en hij aan de regels zou houden jou nog aanklaagt voor inkomstenderving.

              Hij koopt een huis waarvan hij van te voren al wist dat het er luidruchtig kan zijn ( stond al in de verkoop folder )

              Sorry hoor koop dan gewoon dit huis niet.
              Last edited by Rolandino; 12-02-12, 12:49.
              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #8
                @Rolandino: Weer even ongenuanceerd en niet gehinderd door enige realiteitszin.
                Vergeet in dit verhaal niet de verkopende partij, dat de kroegbaas zich niet aan de regels houdt zou betekenen dat de eigenaar van de woning een onverkoopbaar huis heeft....
                Wie heeft er dan de meeste schade?
                De oplossing zou zijn dat de kroegeigenaar het huis had gekocht.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • kokkie
                  • Nov 2003
                  • 1166

                  #9
                  Robert, waarom staat er niet in je post dat je naïef bent?
                  Maar als jij het leuk vind om met voorbedachte rade het plezier van vele mensen te verzieken dan moet je dat vooral doen. Alleen niet komen klagen dat je door iedereen met de nek wordt aangekeken.
                  Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                  Comment

                  • Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

                    #10
                    In mijn eerste post staat ook duidelijk dat de verkopende partij ook fout doet om dit huis aan iemand te verkopen die zijn wensen niet gelijk heeft lopen met de nadelen van het huis.

                    De makelaar verkoopt een huis die niet voldoet aan de eisen van de koper maar toch beslist de koper of hij er vanaf ziet of ondanks de nadelen toch het huis koopt.

                    De makelaar ruikt alleen maar geld maar de keus ligt bij de verkoper. Wat er later gebeurt na de verkoop is niet het probleem van de makelaar. Hij heeft zich al ingedekt om in de verkoopfolder aan te geven dat er overlast kan zijn.

                    Wat men natuurlijk nog niet weet is waarom de vorige huiseigenaren weg zijn gegaan.

                    Ook kan niemand oordelen over een waarde verlaging van het huis want iedere huiseigenaar moet waarde van zijn huis inleveren omdat er elders geen huis verkocht kan worden.

                    Nogmaals geeft robert zelf aan wat hij zocht en waar zijn wensen liggen helaas voldoet dit huis er niet aan en toch besluit hij het te kopen wat nadelig kan zijn voor een persoon die er niets mee te maken heeft.

                    Dat is zoals Kokkie al schrijft iemand met voorbedachte rade schade berokkenen en in mijn ogen ben je dan gewoon zielig bezig.

                    Nogmaals als je met je eigen leven niet tevreden bent verziek het dan niet voor anderen. Je moet jouw probleem niet het probleem van een ander maken.
                    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      #11
                      Hele diepe zucht.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • DJ Antoon
                        • May 2005
                        • 1681

                        #12
                        Originally posted by Robert H
                        Ik ben zo'n huiseigenaar :-)
                        Dan begrijp ik eigenlijk niet goed wat je hier op het forum doet? Ik neem aan dat je geen muziek maakt of uitversterkt, want dan ga je, tegen je eigen regels in.
                        Want als je ergens bezig bent, dan kan het goed mogelijk zijn, dat iemand anders daar last van heeft.

                        Dit is de tolerantie van tegenwoordig.
                        Ik vind het heel normaal dat ik eens last kan hebben van buren, als ze een feestje hebben, ik hoop dan dat ze veel lol hebben, en dat als IK eens een feestje heb, hetzelfde geld.

                        Bij mij moet je ook niet aankomen als je naast een kroeg gaat wonen, en vervolgens klaagt. Ik hoop dat de rechterlijke macht eens wat vaker naar het algemeen belang gaat kijken.

                        Comment

                        • MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

                          #13
                          Originally posted by DJ Antoon

                          Bij mij moet je ook niet aankomen als je naast een kroeg gaat wonen, en vervolgens klaagt. Ik hoop dat de rechterlijke macht eens wat vaker naar het algemeen belang gaat kijken.
                          Maar dan mag je wel verwachten dat de kroegeigenaar binnen de regels opteert.....
                          Doet hij dat structureel niet dan heb je alle reden tot klagen.
                          Als je met je gezin met kleine kinderen langs een 50 km weg gaat wonen en er wordt structureel 70 gereden. Had je maar in een 30 km zone moeten gaan wonen.....
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                          Comment

                          • speakertech
                            • Jan 2008
                            • 1696

                            #14
                            Het is niet alleen harde muziek die beklaagd wordt. Ook als je luidsprekers ophangt, voor bijvoorbeeld een wielerronde, dan krijg je te maken met bewoners, die de zaak er zelf wel even af zullen slopen als de installatie aangaat. Die mensen zijn gewoon tegen alle evenementen. Ze hebben zelf een gemeenteraad gekozen en als die dan toestemming geeft, dan vinden ze het toch niet goed. Ik kan me voorstellen dat organisatoren afhaken als ze naast alle zorgen voor het organiseren van een evenement, ook nog maandenlang moeten bezig zijn met vergunningen, uitzonderingen en alles wat er nog meer bij komt kijken.
                            Het lijkt er meer en meer op dat je een pilsje in de kroeg alleen geleverd krijgt als je de nodige vergunningen op zak hebt en er dan ook nog niemand naast je staat die tegen alle drankgebruik is. Dag café.

                            Speakertech
                            Last edited by speakertech; 12-02-12, 18:58. Reason: typfout
                            Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                            ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                            Comment

                            • showband
                              • May 2001
                              • 4524

                              #15
                              Ik heb altijd midden in de stad gewoond. Vroeger zat ik naast een uitrukpunt van de ambulances. En dan is het 6 x in het uur sirenes en piepende banden geblazen. Moet je daarvoor gaan klagen? lijkt me niet. Trams die 60 per uur naar de remise rijden door asfaltsporen om half 2 in de nacht? Hoort erbij. Toen ik op huizenjacht ging ben ik bij de woningen waar ik interesse voor had gewoon op allemaal tijden met het fietsje langs gegaan.

                              De ene wijk bleken nogal veel ...eh... buurtgangs zich op te houden in de nacht. Daar zie ik mij na een optreden niet zo graag met dure gitaren tussendoor lopen.

                              Een ander huis zat op de begane grond een vreetschuur waar om het zacht te zeggen de frituurdampen in de hele straat behoorlijk aan de orde waren.

                              Ook een huis bleek in een heel blok te koop staande te zitten. En als je de locale suffertjes er goed op nasloeg bleek er gewoon een aso gezin tussen te zitten.
                              enz enz.

                              Allemaal redenen waarom het goedkoop was. Allemaal zaken waartegen niets te doen is. Allemaal zaken die je ziet aankomen. En je gaat er voor of niet. Is er weinig parkeerplaats? Is er weinig groen? Is er een lift? Is het goedkoop? Is er een kroeg?

                              Als je ergens koopt moet je gewoon kiezen. Staat er een bestemmingsplanwijziging in de steigers?

                              Sommige dingen ZIJN onredelijk. Er waren hier in de buurt vinexwoningen 1,5 maal de prijs wegens "vrij uitzicht over de polders wegens rand van de stad en natuurgebied" Waar ze ineens een electriciteitsverdeelstation voor planden met 3 hoogspanningsmast-trajecten over de huizen heen. Dan zou de burger wel wat compensatie mogen verwachten.

                              Maar Naast een bestaande kroeg wonen en daarna vinden dat die vervelend is lijkt me allesbehalve redelijk.
                              Last edited by showband; 12-02-12, 15:20.
                              lekker belangrijk!

                              Comment

                              Working...