Advies offerte verhuur D&B audiotechniek J systeem

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    Advies offerte verhuur D&B audiotechniek J systeem

    Voor ons festival deze zomer gaan we terug in openlucht. De 2de keer.
    De verhuurfirma stelt deze keer zijn nieuwe J setup voor.

    J8: 10 modules aan beide kanten (80% spreiding en 145db per module)
    J12: 2 modules aan beide kanten (120% spreiding en 144db per module)
    J subs: 12 stuks (3x18" per sub 138db per sub) Ik zou er beide kanten 2 laten meevliegen.
    J infra: 8 stuks (3x21" per sub 141db per sub) in middencluster 2 rijen van 4 schuin achter elkaar

    Weet iemand of de verhouding sub/ toppen beetje correct is?
  • jadjong
    • Oct 2003
    • 654

    #2
    Dit gaat ongetwijfeld werken.

    Comment

    • renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

      #3
      Prima setje voor pakweg 800 man. Tikkie overkill als je 150 man verwacht
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

      Comment

      • DJ Antoon
        • May 2005
        • 1681

        #4
        Originally posted by frederic
        J8: 10 modules aan beide kanten (80% spreiding en 145db per module)
        J12: 2 modules aan beide kanten (120% spreiding en 144db per module)
        Ik ken ze niet maar ik neem aan dat je graden bedoeld en geen %, anders is 80% van 360 graden 288 graden? En 120% gaat dan meer dan rond...

        J set is een heftige set, dus de rest komt wel goed. (wat betreft druk)
        Scheelt natuurlijk nogal of je 1000 man of 20.000 man verwacht.

        Comment

        • DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

          #5
          Originally posted by renevanh
          Prima setje voor pakweg 800 man. Tikkie overkill als je 150 man verwacht
          Ook een tikkie overkill voor 800 man lijkt me.

          Comment

          • MusicSupport
            • Feb 2006
            • 1016

            #6
            Prima setje voor 10.000man in het open veld. Prima verhouding subs en toppen, zeker met 21" infra's eronder. De J12's onder in de array zijn noodzakelijk als downfill met brede spreiding zodat je met twee kleine infills aan de voorkant in de vorm van Q7 o.i.d. goed weg komt. Meevliegen van J-subs kan handig zijn als je wat publiek op hoogte in het achterveld hebt of als lowextension van de J8'en maar is niet echt noodzakelijk voor zover ik weet. Uiteraard is de grote van het systeem afhankelijk van hoeveel bezoekers je verwacht en wat voor Spl's je wenst te halen. Als je 2000 man verwacht is het vet overkill, anders....


            Achtergrond van het festival?

            Let verder goed op de spreiding van Jsub/ Jinfra en de laagspreiding an sich. Anders is er middenvoor alleen maagverziekend laag en aan de zijkanten lekker bassgitaar laag.
            Ik neem aan dat er een technicus bij is om de boel af te regelen?
            d&b Audiotechnik

            Comment

            • Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

              #7
              Ik snap van TS niet de vraag van dit topic.

              Hij heeft een offerte van zijn aanvraag van een in mijn ogen erkend D&B gebruiker.

              Dan nog twijfelt hij aan de offerte of deze wel goed in verhouding is.

              Sorry hoor maar waarom zou dit bedrijf zoveel D&B neerzetten ?

              Ik denk dat ze dit wel uit ervaring weten en de klant tevreden willen stellen.

              Neem ook aan dat er bij deze set ook iemad aanwezig is om hem in te regelen ? Lijkt mij sterk dat ze deze stapel hout zo los meegeven ...........
              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #8
                TS wil gewoon een second opinion, dus zo ingewikkeld is de vraag niet....
                Met 'denken dat' en 'aannemen' kun je nogal eens de fout in gaan.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

                  #9
                  Ja OK dat snap ik maar het lijkt mij vrij duidelijk dat als iemand zoveel D&B verhuurt wel iemand is die achter zijn product staat en zijn werk serieus doet.

                  Het lijkt mij dat TS twijfels heeft over de kwaliteiten van de persoon of bedrijf waar hij de offerte van heeft door hier de vraag te stellen of het wel een goed setup krijgt voorgeschoteld.

                  Het komt over dat als je bij de ford garage een pakket krijgt aangeboden en dat je bij opel gaat vragen of de ford dealer hier wel goed aan doet.

                  Snap best dat hij op zoek is om mss met minder geluid toch een goed eindresultaat te krijgen.

                  Setje zal best wel een paar centen kosten.
                  Last edited by Rolandino; 07-02-12, 00:05.
                  EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                  Comment

                  • MusicSupport
                    • Feb 2006
                    • 1016

                    #10
                    Roland doe eens lekker wegblijven met je slappe geouwehoer in dit topic. Ik snap dat je graag een hoge postcount wilt maar de keren dat ik je berichten toch lees (je staat immers op m'n negeerlijst) bevestig je alleen maar je mijn ervaring die ik heb m.b.t. jou reactie; veel onsamenhangend gezwets in de ruimte. (Ford/Opel?) Steek je neus niet overal tussen!

                    De TS is blijkbaar goed geadviseerd en wil graag even melden dat hij van plan is dit in te huren; daar komen wat vragen uit voort en als jij vindt dat de TS daar geen vragen over moet stellen/mededeling over moet doen op een publiek forum (met al jou bedenkingen van dien) dan moet je niet reageren en het topic vervuilen met je gemouw en het topic lekker laten voor wat het is.
                    d&b Audiotechnik

                    Comment

                    • Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

                      #11
                      Originally posted by MusicSupport
                      ... (je staat immers op m'n negeerlijst) ...
                      Die negeerlijst gaat wat mij betreft op voor de uitvinding van het jaar.
                      Na dik 10 jaar forummen is het eindelijk iemand gelukt om op mijn lijstje te komen. En ik slaap ineens veel rustiger, eet m'n vitamines weer, er dreigt een elfstedentocht, en ook mn hond is veel aangenamer in de omgang geworden...

                      @ TS :
                      ik zou wel willen weten hoe dit opgesteld / opgehangen en geprocessed gaat worden. Ik heb de neiging om dit als een 5000+ peoples setje te zien, mits goed getimed en ingeregeld.
                      Indien slecht ingeregeld sta je na een uurtje nog met zn vijfen, de rest is dan op de vlucht.

                      Comment

                      • frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

                        #12
                        Originally posted by Rolandino
                        Ik snap van TS niet de vraag van dit topic.

                        Hij heeft een offerte van zijn aanvraag van een in mijn ogen erkend D&B gebruiker.

                        Dan nog twijfelt hij aan de offerte of deze wel goed in verhouding is.

                        Sorry hoor maar waarom zou dit bedrijf zoveel D&B neerzetten ?

                        Ik denk dat ze dit wel uit ervaring weten en de klant tevreden willen stellen.

                        Neem ook aan dat er bij deze set ook iemad aanwezig is om hem in te regelen ? Lijkt mij sterk dat ze deze stapel hout zo los meegeven ...........
                        Die firma werkte tot deze zomer met L Acoustics. Zij maken prijs met hun nieuwe set. Ik heb nog nooit met de J serie gewerkt of gezien.
                        Lijkt me toch logisch vooralleer je een offerte ondertekend dit eerst eens met anderen bekijkt? Want het kost genoeg geld.

                        Comment

                        • frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

                          #13
                          Originally posted by DJ Antoon
                          Ik ken ze niet maar ik neem aan dat je graden bedoeld en geen %, anders is 80% van 360 graden 288 graden? En 120% gaat dan meer dan rond...

                          J set is een heftige set, dus de rest komt wel goed. (wat betreft druk)
                          Scheelt natuurlijk nogal of je 1000 man of 20.000 man verwacht.
                          Idd, het moet graden zijn

                          Comment

                          • frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

                            #14
                            Originally posted by MacGyverSounds
                            Die negeerlijst gaat wat mij betreft op voor de uitvinding van het jaar.
                            Na dik 10 jaar forummen is het eindelijk iemand gelukt om op mijn lijstje te komen. En ik slaap ineens veel rustiger, eet m'n vitamines weer, er dreigt een elfstedentocht, en ook mn hond is veel aangenamer in de omgang geworden...

                            @ TS :
                            ik zou wel willen weten hoe dit opgesteld / opgehangen en geprocessed gaat worden. Ik heb de neiging om dit als een 5000+ peoples setje te zien, mits goed getimed en ingeregeld.
                            Indien slecht ingeregeld sta je na een uurtje nog met zn vijfen, de rest is dan op de vlucht.
                            Het zijn er in ieder geval
                            geen 5.000. Tussen de 2-3000.

                            Ik heb eerder de indruk dat hij wil uitpakken met zijn nieuwe set. Hij vraagt
                            niet meer als vorig jaar, dus redeneer ik "laat maar komen".

                            Hoe dit wordt opgehangen, zal als een andere line array zijn veronderstel ik?
                            Aan de top 2 j subs gevlogen, daar 10 J8 modules, daaronder 2 J12 modules.

                            Daaronder recht onder gestakt: 4 j-subs op de Vloer.
                            In de midden voor het podium als kluster een rij van 4 infrasubs, onder het
                            podium en 2de rij van 4 infrasubs.

                            wat de laatste vraag ivm de processing en time aligment betreft wil ik iemand
                            van Amptec erbij.

                            Comment

                            • frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

                              #15
                              Originally posted by MusicSupport
                              Prima setje voor 10.000man in het open veld. Prima verhouding subs en toppen, zeker met 21" infra's eronder. De J12's onder in de array zijn noodzakelijk als downfill met brede spreiding zodat je met twee kleine infills aan de voorkant in de vorm van Q7 o.i.d. goed weg komt. Meevliegen van J-subs kan handig zijn als je wat publiek op hoogte in het achterveld hebt of als lowextension van de J8'en maar is niet echt noodzakelijk voor zover ik weet. Uiteraard is de grote van het systeem afhankelijk van hoeveel bezoekers je verwacht en wat voor Spl's je wenst te halen. Als je 2000 man verwacht is het vet overkill, anders....


                              Achtergrond van het festival?

                              Let verder goed op de spreiding van Jsub/ Jinfra en de laagspreiding an sich. Anders is er middenvoor alleen maagverziekend laag en aan de zijkanten lekker bassgitaar laag.
                              Ik neem aan dat er een technicus bij is om de boel af te regelen?
                              De achtergrond van het festival is over dag wat beloftevolle jonge groepen de kans geven in een dergelijk kader te kunnen optreden.
                              Later op de avond wat grotere namen.

                              Wij gaan daar in ieder gaval zelf niet aan prutsen.

                              Comment

                              Working...